Pagina's

dinsdag 1 oktober 2013

Zijn gangetje

Hier loopt alles zijn gangetje.
Afgelopen zondag nog veel groente gekregen en ook dat zit alweer in de diepvries. De lades zitten aardig vol met wortelen, courgettes, bonen, kool en paprika.
Ik heb afgelopen week een 25 pompoenen (kleine) gekocht en die ga ik deze winter gebruiken voor soep. Ook heb ik een lekker recept gekregen om dit te grillen.

Zaterdag heeft dochterlief haar clubkampioenschappen gehad van atletiek. Om een uur of half zes ben ik mijn man en zoon gaan halen omdat deze gevoetbald hadden en wij bij de vereniging nog een bbq hadden.
Waren mijn kentekenplaten gestolen. Nou flink balen kan ik je zeggen. Politie ingeschakeld om dit te melden en om door te geven dat ik pas enkele uren later via internet aangifte kon doen. Ik moest nl weer terug naar mijn dochter.
Ook gezegd dat ik toch met de auto moest rijden. Dit mag nl. niet en ik was in overtreding. Pech dan, ik heb het gewoon gedaan.
Evenzo de volgende ochtend om nieuwe platen te laten maken. Natuurlijk kwam ik de laatste 300 meter politie tegen en had ik het even benauwd. Maar alles is goed verlopen en nu heb ik een mooi kenteken met een 1 erboven.
Het grapje kostte mij een 27 euro. Wel moet ik nog bellen of dit vergoed wordt.

Zondag hadden wij een muziekfestival in Zuid-Limburg. Daar behaalde onze tamboer maitre een 1e prijs. En wij met de muziek 2x een goed. Onze vrienden wonen in het dorp waar het festival was dus daar ben ik met dochterlief nog beland en hebben wij mogen eten.
Om zeven uur waren wij thuis en ben ik heerlijk vroeg mijn bed ingedoken.

Afgelopen week heb ik de envelopjes weer gevuld. Omdat ik nog een beetje last had van het verschuiven van mijn huishoudgeld naar mans salaris heb ik tussentijds getankt en één keer boodschappen gedaan.
Het bedrag voor het tanken heb ik dus op de bank gelaten. In het envelopje zit dus nog maar voor één keer tanken en het boodschappenbedrag heb ik extra gebudgetteerd.
Zoonlief heeft sinds vorige maand zijn zakgeld en kleedgeld op de rekening dus ook dat hoef ik niet meer af te halen. Hij heeft afgelopen vrijdag zijn eerste trui alleen gekocht. Trots kwam hij hem laten zien. Leuk, weer een stapje dichter bij zijn onafhankelijkheid en zelfstandigheid. Met mijn dochter begin ik in januari met zakgeld en kleedgeld op de rekening storten maar het kleedgeld mag ze nog niet alleen besteden. Daar gaan wij nog samen voor op stap. Kleine veranderingen die ik op de begroting voor 2014 dus al heb ingevuld.

De dag dat ik mijn envelopjes vul voel ik mij altijd superrijk. Alles zit vol met geld waar ik een hele maand van kan leven. Nog steeds voelt dat ook heel rustig. Het geld is er en ik weet dat het voldoende is. Het overige geld dat dan nog op de rekening staat wordt doorgesluisd naar de spaarrekening.

Och en zo hobbelen wij verder. Op de door de weekse dagen heb ik eigenlijk nooit niets nodig van de winkel. Eén keer per week is voor mij voldoende om mijn boodschappen te halen. Mocht het een keer voorkomen dat ik iets mis, dan is het altijd nog vlug gehaald.
Ik heb trouwens het voorval met de anijszakjes/anijsblokjes doorgegeven aan va-ra kas-sa.

Ik wens jullie allemaal een fijne week toe.

8 opmerkingen:

  1. Leuk van dat kleedgeld. Jill die wil nog niet, heeft door dat ze zoals het nu gaat, per saldo beter af is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat moeten ze nou in vredesnaam met een ander zijn kenteken platen?
    Ben je daarvoor verzekerd?
    Heb het nog nooit mee gemaakt (ff afkloppen)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Indien je all risk verzekerd bent, krijg je dit vergoed.
      De dieven gaan ermee tanken zonder te betalen, een ramkraak uitvoeren of iets anders illegaals, zoals een overval.
      Daarnaast worden ze ook gebruikt om gestolen auto's naar het buitenland mee te vervoeren.
      Wij wonen in de grensstreek en hier komt dit geregeld voor.

      Verwijderen
  3. Ja zeg, wat een raar verhaal over die kentekenplaten, waarom doet iemand zoiets vraag ik mij af.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eurootje@ MamaJo@
    Hard rijden met andersmans kentekenplaten, de boete gaat naar degene van wie de kentekenplaten waren! .....'n (ram)-kraak wordt ook vaak gepleegd met een auto met gestolen kentekenplaten. Daarom moet je ook altijd meteen aangifte doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vraag of de garage je platen met potnagels vastzet, dan zijn ze er moeilijker af te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. MacMama, die hebben ze er met geweld afgesloopt, dus ik denk niet dat het resultaat heeft om die vast te zetten. De schade zal daardoor alleen maar groter zijn.

      Verwijderen