vrijdag 11 oktober 2013

Zilver-vloot-rekening

Omdat ik aan huis gekluisterd zit door de timmerman ben ik een beetje aan het googelen geslagen en wat door de gidsen aan het bladeren in de tijd dat ik niet kan verven.
In een plaatselijk kerkeblaadje stond een advertentie van de Regio-bank waarin de zilver-vloot-rekening werd gepromoot. (via SNS) 
Vorige maand had ik al de gegevens hierover gelezen en ikzelf heb deze vroeger ook gehad. Onze kinderen kunnen niet meer de volle 10% bonus halen, maar toch een stuk meer dan de huidige rente op de spaarrekeningen.
Mijn zoon kan nog 5% bonus halen en mijn dochter 8%. Bij volledige storting resp. 150 en 384 euro bonus. Dat is mooi meegenomen, vooral in deze tijd met lage rentes.
De maximale storting is 600 euro per jaar.
Ik ben vanmiddag met dochterlief voor beiden een zilver-vloot gaan openen en omdat het herfstvakantie is ontvingen ze allebei een cadeau. Ze kregen allebei een bioscoopbon van 7,50. De bon wordt opgestuurd.
Ook dat is wel even meegenomen. Een leuk extraatje.

Vanmorgen heb ik de verwarming ingesteld. Minimaal 17 want ik vind het nu toch echt wel koud worden. Vooral omdat steeds de deur openstaat i.v.m. het hout dat in de garage ligt en weer naar buiten moet. Maximaal staat de verwarming ingesteld op 19 graden.
Wanneer wij hem aan gaat zetten weet ik niet, maar onder de 17 vind ik toch echt niet meer prettig.

Via Lekker leven met lagere lasten heb ik vanmiddag ook de online energiemanager ingevuld. Omdat ik dit jaar echt op het minimum zit en alle besparingen heb doorgevoerd was ik erg benieuwd naar het resultaat. Al vele jaren op rij ben ik omlaag gegaan met mijn maandverbruik en nu is wel de bodem bereikt.
Het water en gasverbruik zat volgens de norm en het stroomverbruik was iets te hoog. Wij hebben een hoger stroomverbruik dan anderen doordat ik kook op inductie en omdat wij een finse sauna in huis hebben die 9 kw per uur verbruikt. Per keer verbruikt deze een kleine 7 kwh. Toch zou ik hem niet willen missen voor mijn reuma. Volgens deze energiemanager zitten wij in de gele zone.
Mijn verbruik bij Es-sent heb ik ook ingevoerd en ik zou 70 euro terugkrijgen. Niet veel, maar het valt mij mee omdat wij zoals gezegd aan onze bodem zitten.

Dat was het weer voor even.
Hier is de herfstvakantie begonnen. Morgen gaan wij met de muziekvereniging naar de Taptoe in Lommel in België. Muziekverenigingen uit Schotland, Italie, Spanje, België en Nederland treden hier op. Het wordt denk ik erg mooi.
Ook gaan wij een dagje naar Maastricht. Verder zal manlief de timmerman meehelpen met de overkapping.
Volgende week zaterdag mag ik de misdienaars van onze parochie begeleiden naar Bob-bejaan-land.
Dus 3 van de 9 dagen een activiteit en verder rusten en voor de kids bijkomen van de weken school.
Fijne dagen allemaal.

9 opmerkingen:

  1. Grappig, ik ben toevallig ook aan het kijken voor dat zilvervlootsparen.... Vind het nog best lastig wat de beste keuze is qua spaarrekeningen voor kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de grote beperking dat je maar max 600 per jaar mag inleggen, en je mag er ook voor studie doeleinden niets vanaf halen. Terwijl er juist op de middelbare school veel kosten zijn terwijl je kind nog nauwelijks mag werken in en bij baantje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Junior hoefde alleen zijn spaarrekening om te zetten. We zitten al jaren bij de Regiobank:)

    Fijn weekend. Veel plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje nu alweer herfstvakantie. Het gaat zo snel. Bij ons de week erop.
    Maastricht is zo leuk. Veel plezier en fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had er vroeger eentje, zo'n zilvervloot. Ik werd 18, mocht geld opnemen en besteedde het volledige bedrag ineens, aan kleding. Vond mijn moeder leuk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb voor mijn middelste zoon een zilvervloot rekening geopend. Zelf had ik er vroeger ook eentje.

    Bij ons begint de vakantie volgende week.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier vorig jaar ook een zilvervlootrekening geopend voor dochters. Ik vind €600,- per jaar genoeg per kind! Ik vind het een mooie regeling en de standaard rente ligt op hetzelfde niveau als andere jeugdspaarrekeningen, dus waarom niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ps: er stond destijds een hele vergelijking op de website van de consumentenbond, misschien dat je die nog terug kunt vinden?

    BeantwoordenVerwijderen