Pagina's

zondag 3 november 2013

Allerlei

Vandaag een diversenblog.

Ik zou jullie nog mijn bevindingen geven van het zelf wasmiddel maken en het wassen ermee.
Nou ik kan jullie zeggen dat dit geslaagd is. De was is schoon, ruikt goed en fris. Stinkt niet. Vooral onze dochter klaagde altijd over de was. Ze vond die altijd stinken en nu is ze tevreden met de geur. Eigenlijk dus geen geur.
En het is goedkoop.
Nu las ik ergens dat je marseille schilfers ergens kunt bestellen, dus als iemand dit leest en het weet, dan even reageren.
Ik ga hier zeker mee door. Het is een werk van niets. Stelt helemaal niets voor.

Ook heb ik gezien bij de Li-dl dat de bloem omhoog is gegaan in prijs. 0,46 per kilo tegenover 0,42 bij de ah. Ook dat wordt dus voortaan bij ah gekocht.
Ik houd al jaren in een schriftje de prijzen bij en heb het al lang niet meer bijgewerkt. Dat is dus weer een projectje om op te pakken. Eens even bijschrijven die prijzen.
Komende week aanbiedingen bij ah voor 0,99. Eerlijk gezegd zit er voor mij amper iets bij dat interessant is. De bananen, ice tea en de cervelaat.

Op een blog van een collega die ook een jaaroverzicht maakt heb ik gezien dat deze werkt met een post schooluitgaven. Dat vond ik zo'n goed idee dat ik deze pot erbij ingevoerd heb. Dit had ik allemaal apart begroot (ouderbijdrage, schoolgeld, schoolfoto's) Weer een potje erbij dus en uit de vaste lasten gehaald.

Nog een besparing gevonden en doorgevoerd voor 2014. De ramenwasser. Deze heb ik 1,5 jaar geleden gevraagd omdat ik toen voor de 2e keer een nieuwe heup kreeg en daarna er maanden uit heb gelegen met een kneuzing in het been. Inmiddels ben ik weer helemaal opgeknapt en kan ik dat zelf.
Zijn 100 euro per jaar.
MAAR die heb ik dus direct al uitgegeven. hahaha. Ik heb gisteren kaartjes gescoord van Na-ji-b Ah-ma-li in Maastricht in februari. Ik ben een enorme fan van hem. Trouwens niet alleen ik maar ons hele gezin. Ik heb dan ook voor ons allemaal een kaartje gekocht. Het was een juich moment dat dit gelukt was. Om 15.00 uur gistermiddag kwamen de kaartjes online en om 15.45 uur had ik beet. Eén nadeel, het is op een dinsdag, dus de kinderen zullen erg laat in bed liggen. Maar voor een keer door de week moet dat kunnen. Het komt normaal gesproken echt nooit voor. Wij hebben veel regelmaat op de doordeweekse dagen. Mijn dochter zit in groep 8 en ik zal de meester wel inseinen.
Onze zoon moet dat wel een keertje kunnen.

Op de een of andere manier, vraag me niet hoe het kan, maar er gebeuren allemaal prettige dingen om ons heen. (Laat het aub zo blijven)
Ik heb een hele hele nare periode meegemaakt met de familie van mijn man en dit weekend werden wij tot twee keer aan toe begroet door verschillende personen uit het gezin. Wij waren ten zeerste verbaasd maar ook blij.
Niet dat wij ooit nog een intensief contact met hen willen, maar een goedendag is toch prettig.
Ook onze buurvrouw die hier al 2,5 jaar woont en uit het buitenland komt heeft mij een goedendag gegeven. Nu zullen jullie denken huh? na 2,5 jaar pas? Maar zei spreekt geen Nederlands en is superverlegen. Ook dat is dus een hele vooruitgang en een positief punt voor ons.
Daarnaast heb ik bij hoehouikgeldover een e reader bon gewonnen van b-o-l-com. Alweer een moment van blijdschap. Ik heb meerdere boeken op mijn verlanglijst staan en nu kan ik die bestellen.
En ook nog die kaartjes van Na-jib. Het kan niet meer stuk hier.

Zo zien jullie maar, dat het hier in huisje vlijtig goed gaat. Nog steeds zijn wij erg tevreden met ons leven. Manlief met zijn werk en dat is ook wel heel erg belangrijk dat een echtgenoot met plezier naar zijn werk gaat.
Met de kinderen gaat het gelukkig erg goed, ook op school.
Wat willen wij nog meer in ons leven.
Laat mij maar aanmodderen met mijn potjes en envelopjes. Dan ben ik in mijn element.

Fijne week allemaal.
Groetjes van een zeer tevreden persoon.

8 opmerkingen:

  1. 'k Weet niet of jullie een colruyt in de buurt hebben maar daar staat de goedkope bloem aan 0.38 euro dus nog 10 % goedkoper of bij Albert Heyn. liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bloem bij de jumbo kost 0,33 per kg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat kun je hier bestellen.
    http://www.vitexnatura.com/a-26466687/marseille-zeep-vlokken/marseillezeep-vlokken-1000g/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed dat de was-gel je bevalt ik ben er ook erg blij mee en vooral het is lekker goedkoop dat kun je van veel dingen tegenwoordig niet meer zeggen.
    Super joh.. Najib wie vind hem nou niet leuk? erg leuk!
    Wat goed dat er allemaal positieve dingen om je heen gebeurd hou dat zo lang mogelijk vast!

    Zelf ben ik ook weer begonnen met de inkomsten en uitgave op te schrijven.
    Was ik al een poos mee gestopt maar sinds deze maand weer mee begonnen.. overzicht is af en toe ook wel handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je kunt de zeepvlokken ook hier bestellen: www.dezeepkist.nl
    maar ik vind het zelf juist een heerlijk werkje om te doen. Ik gebruik nu zelf al 2 jaar Marseillezeep als wasmiddel. Heel soms een normale wasmiddel tussendoor om de kleding extra schoon te maken (kinderen en gras/ zandbakken)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey, ik heb nog een paar kilo schilfers staan, mag je hebben, kun je een hele tijd mee vooruit. Effe ophalen (jeweetwaar) en je krijgt koffie toe!

    Je weet me te vinden, he!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn dat de "tegenpartij" begint te groeten. Kan me voorstellen dat je daar blij mee bent. Waarschijnlijk durfde buuf dat niet omdat ze verlegen is én omdat ze de taal niet goed machtig is. Idee om haar uit te nodigen voor een kopje thee?

    BeantwoordenVerwijderen