Pagina's

dinsdag 3 december 2013

Telefoonabonnementen voor de kids

Ik heb mij uitgebreid geïnformeerd over de telefoonabonnementen voor de kids.
Erg moeilijk vind ik dit omdat je ze niet onbeperkt de vrijheid van telefoneren wilt geven. Stel dat deze gestolen wordt of ze verliezen hem.
Nu heeft si-mp-el via internet een abonnement voor 2,50 per maand waarin ze 50 minuten kunnen bellen en waar ik een blokkade in kan zetten van 10 euro maximum per maand.

Onze zoon en na de zomervakantie ook onze dochter zitten dan op een school waar wifi vrij is. Ook thuis is wifi en omdat wij ziggo hebben kunnen ze overal gebruik maken van wifi spots. Dus whats appen en internetten is gratis.
Dit betekent dat ze verder niets nodig hebben maar dat ze wel ons altijd kunnen bereiken mocht dit noodzakelijk zijn. 50 minuten per maand is meer dan voldoende. (tenminste voorlopig)

Onze zoon heeft eerst een prepaid kaartje gehad, maar wij allen vonden dit niet prettig. Die keer dat ze je nodig hebben staat er geen tegoed op.
Omdat wij enkele maanden geleden met onze dochter geconfronteerd werden met een erg vervelende man die kinderen lastig viel wilde ik persé dat ze ten allen tijde ons kunnen bellen. De rust die het geeft van die 2,50 per maand heb ik ervoor over.
Dochter heeft dit schooljaar er nog smsen bij maar na de zomervakantie wordt dit er ook afgehaald.

Hebben jullie kids ook al abonnementen of nog niet?

9 opmerkingen:

  1. Ik heb zelf geen kinderen, maar als ik ze had zou ik de mogelijkheid van een abonnement met de blokkade van 10 euro wel erg plezierig vinden. Je kind kan je dan altijd bereiken en door de blokkade kost het je hooguit tien euro extra. Dat vind ik wel een bedrag om overheen te komen, zeg maar. De veiligheid van je kinderen staat voorop!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een enge gedachte dat je kind wordt lastig gevallen. Zelf heb ik geen kinderen maar ik kan me voorstellen dat het een veilig gevoel is dat ze je altijd kunnen bereiken. En als dat kan voor 10 euro zou ik daar zeker voor kiezen.

    Zelf heb ik een prepaid van simyo, deze waardeerd automatisch op als het beltegoed onder de 2 euro komt. Zo zit ik nooit zonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. grappig, ik heb een tekst voor morgen klaarstaan met hetzelfde onderwerp. Ik ben er nog niet uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een blokkade zou mij ook prettig lijken. Als je dan afspreekt dat het alleen in noodgevallen aangesproken wordt, is er altijd meer dan voldoende ruimte om te bellen, lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Onze zoon moet ver fietsen. Dus hij heeft ook een abonnement met smartphone voor 25 euro per maand. Hij blijft altijd binnen de bundel. Dat heb ik afgesloten voor 2 jaar. Alleen de telefoon is nu al niet meer voorruit te branden dus die gaat in de vakantie eerst opgestuurd worden er zit nog garantie op

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Getsie, wat vervelend van die man... Mijn zoon is 7 dus bij ons is het nog niet aan de orde. Ik zou er inderdaad zeker een maximum bedrag opzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Onze kinderen kregen ook zo dra ze naar de middelbare gingen een telefoontje met abonnement maar geen internet geval.
    Pas bij het behalen van hun diploma kregen ze een telefoon met internet, 1ste jaar abonnement kregen ze van ons, en nu betalen ze zelf maar beiden hebben ze een abonnement van 20,- (bellen, sms en internet)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben geen fan van abonnementen. Ik zet zo nu en dan een tientje beltegoed op hun prepaid mobieltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn dochter is voorlopig nog niet aan een telefoon toe (4 jr.). Ik ben zelf lang in prepaid blijven geloven totdat ik begin dit jaar alles op een rij heb gezet en een abonnement toch echt goedkoper bleek. Jouw keuze voor je kinderen lijkt me dan ook heel verstandig. Fijn dat ze op die manier altijd kunnen bellen maar je het toch hand kunt houden. Die 2,50 is niet zo veel, prepaid was je waarschijnlijk sowieso totaal meer kwijt geweest.

    BeantwoordenVerwijderen