Pagina's

donderdag 30 januari 2014

Schooltas

Ook al duurt het nog verschillende maanden voordat dochterlief naar middelbaar gaat. Met de ervaring van onze zoon zijn verleden met schooltassen hebben wij een voorsprong.
Een eastpak en niets anders. Zoonlief had op één week tijd 2 tassen kapot. De meeste tassen zijn echt veel en veel te licht voor dat zware pak boeken die er dagelijks in moeten.
Deze hebben wij weliswaar terug kunnen brengen en ook het geld terug, maar wat een onrust. Steeds weer opnieuw op zoek naar een andere. Toen waren wij nog niet op de hoogte van Eastpak.
Onze zoon hebben wij toen een eastpak rugzak gekocht en deze functioneert perfect. Inmiddels het 3e jaar en deze is waterdicht en sterk. Absoluut een aanrader.

Onze dochter was al enige tijd aan het zoeken op de site naar natuurlijk haar mooiste tas. De nieuwe collectie staat erop en de sale is ook nog bezig.
Ze had 3 tassen uitgezocht. Een blauwe, die helaas al na een paar dagen uitverkocht was, een paarse (daar was ik niet zo blij mee) en één van de nieuwe collectie.
Die is het geworden. Als jullie willen spieken, de delegate schoudertas corfetti.
Daar gaat ze dus de komende jaren mee naar school. Als je deze besteld via
travelbags en voert de kortingscode 'studentenkorting' in, heb je zomaar 10% te pakken. Gisteren besteld, vandaag geleverd. (was helaas niet thuis, dus morgen een nieuwe poging)
Even handig meegenomen.

Omdat beide van onze kids dit jaar middelbare scholieren zijn, heb ik vanaf 2014 een aparte pot gemaakt voor schoolkosten. Daar valt dus ook de schooltas onder en dadelijk alle spullen die ook zij nodig heeft.
Nog een tip. De rekenmachine die ze straks nodig hebben... Even in de gaten houden, de fx82ms, gewoon verkrijgbaar bij de Action. Meestal komt rond juli een aanbieding. Heb je hem voor 7 euro.
Precies wat ze nodig hebben, dus geef er niet meer aan uit.

Omdat ik weet dat er diverse blogmoeders zijn die ook kinderen in groep 8 hebben, zijn jullie of jullie kids al aan het denken over een tas?
Ook over de grootte en sterkte van de tas?
 
 

16 opmerkingen:

  1. Ik heb de Eastpak uit mijn schooltijd nog steeds, en de kleuren zijn wat verwassen, maar hij is nog steeds stevig en goed. Als de tassen nog steeds net zo goed zijn als 12 jaar geleden is het dus zeker een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook, Eastpak, ben nog steeds verbaasd want als ik zie hoe zoon met de tas omgaat, nu na drie jaar, is hij nog steeds heel!!!! Dochter mag er nu ook een uitzoeken. Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook dure eastpak rugtassen gekocht. En wat bleek? Ze waren de enigen op school en weigerden al snel de tas nog te gebruiken. Ze voelden zich echt voor gek lopen. Dus als ik het over mocht doen, zou ik wachten met het kopen van een tas.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig, bij ons had iedereen er een, en liep je met een andere eerder voor gek. En ja, ik ben oud xD maar als ik bij mijn broertje van 16 kijk heeft ook daar nog steeds iedereen een Eastpak.

      Verwijderen
  4. Oudste al vier jaar een Eastpack waar echt niet voorzichtig mee word omgegaan en hij is nog in prima staat. Middelste wilde een ander merk en deze heeft het eerste jaar niet overleefd. Hij heeft nu ook al weer twee jaar een Eastpack. Heel zeker de modellen met rits waardoor je de inhoud kunt aanpassen zijn ideaal. Als ze eens een dag weinig boeken hebben dan past het nog steeds goed in de tas.
    Drie keer raden welk merk tas onze jongste over een paar maanden krijgt als hij naar de middelbare gaat?
    Moeder van drie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn kinderen hebben een Dakine en Eastpack rugtas, beiden allebei heel erg goed.

    Groet Thea .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. kipling. Vorig jaar nog van de firma volledig gratis nieuwe gespen gekregen (voor rugzakken die al minimaal 8 jaar oud zijn en nog dagelijks gebruikt worden)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. koop geen rekenmachine van de action, mijn zoon 3 vwo kon er geen moeilijke sommen mee maken[welke geen idee]

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn zoon, havo, doet er al 3 jaar mee. Geen problemen.

      Verwijderen
    2. Hier ook alleen moest de oudste bij de overgang naar 4 HAVO wel een grafisch rekenmachine kopen (meer dan 100 euro) dit is in de bovenbouw echt nodig voor wiskunde. Geklukkig kregen wij tijdig te horen welk merk en type zodat we Marktplaats konden afstruinen. Veel kinderen doen na het examen de machine weg en nu heeft hij een bijna zo goed als nieuw apparaat voor 50 euro.
      De middelste doet 3 VWO gewoon met een goedkoop apparaat en dit gaat prima. Even afwachten wat hij volgend jaar nodig heeft.
      Moeder van drie

      Verwijderen
  8. Onze zoon van 14 3 havo, had een converse tas van mijn moeder gekregen. Dei is vorig jaar kapot gegaan. Op marktplaats heb ik een jack en jones op de kop kunnen tikken een zwarte heel simpel maar een extra verstevigde onderkant voor 17,50 ik kijk altijd eerst op marktplaats;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zoon 1 kreeg 12 jaar geleden een Kipling. Is nog steeds als nieuw en wordt echt dagelijks gebruikt.
    Bij zoon 2 was Kipling uit en Eastpack in. In 4 jaar tijd versleet hij 2 Eastpacks...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, hier had ik nog niet over nagedacht. Dochter heeft vorig jaar zelf een rugtas gekocht. Die vindt ze onprettig dragen. Ik zal ook een apart potje maken voor schooldingen. Kan ze straks lekker daarvan winkelen. Hopelijk mag ik dan nog mee. Ben dol op schoolspullen. Echt heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedankt voor de tip.
    Heb voor zoon, gr 7 en dochter gr 8, alvast een tas besteld, met hun samen voor de brugklas.
    Heb ook een apart budget voor school, dit jaar 1000 euro, omdat er ook een goede nieuwe fiets moet komen en het eerste jaar heb je toch wat meer spullen. Onze dochter gaat na de zomer ook , voor ons de eerste
    Het werken met een jaarbegroting, nav je blog, vind ik echt heel fijn werken. Handig.
    Gr Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Direct dochter maar even de website laten zien. Ze heeft al een model uitgezocht, dank voor de kortingscode. Tas besteld en hopelijk morgen in huis.

    BeantwoordenVerwijderen