woensdag 5 februari 2014

Financieel de maand januari

De maand januari zit er weer op, dus tijd om de cijfers erbij te nemen.

Boodschappen: 436,72 (4063,28 over)
Benzine en auto wassen: 145 euro (1415 over)
Cadeau's: 32,50 (207,50 over)
Huizenpot: 3,75 (476,25 over)
Kledingpot: 11,97 (1188 over)
Diversen: 49,47 (370,53 over)
Hond: 2,40 (597,60 over)
Schooluitgaven: 81,65 (418,35 over) 
Goede doelen in januari: 137 euro (valt buiten de begroting)

Boodschappen:
61,72 gemiddeld teveel uitgegeven. Dit behoeft enige uitleg. Ik heb, ik denk wel voor het gehele jaar shampoo, tandpasta, douchegel, wattenstaafjes, handzeep (1/2 jaar) en scheerschuim (3 maanden) in huis. Ik let altijd op aanbiedingen en deze maand was dit allemaal in de aanbieding. 1 + 1 gratis. Scheelt mij gewoon erg veel geld, dus die uitgaven heb ik dan ook maar gehad.

Benzine:
Ik begroot altijd 130 euro per maand. Ook hier erover heen, maar inmiddels is de maand februari al een week bezig en wij hoeven nog niet te tanken. Uit ervaring weet ik dat het gemiddelde per maand klopt.

Cadeau's:
Gemiddeld er ook overheen, maar in maart, april, mei en juni nagenoeg geen feestjes. Wel een communie.

Huizenpot:
Mooie kaarsen in de aanbieding gekocht.

Kledingpot:
Manlief heeft zijn pot aangesproken om ondergoed te kopen.

Diversen:
Eéns per jaar in januari kopen wij een jaarpakket scheermesjes in de aanbieding. Scheelt 23 euro als je ze in zo'n aanbiedingspakket koopt. Steevast wachten wij ook altijd hierop.
Ook nog zooltjes, fotolijst, een kaart en batterijen gekocht.

Hond:
Het voer voor 2-3 maanden hebben wij in december gekocht, dus nu even niets op een enkel snoepje na.

Schooluitgaven:
Ouderbijdrage basisschool, een gymtas voor dochterlief volgend schooljaar en een schooltas. 
Dit alles gaat van de pot schooluitgaven en is allemaal gepland.

Goede doelen:
Dit jaar wil ik bijhouden wat ik allemaal aan goede doelen uitgeef. Daarom hier op de blog.

5 opmerkingen:

  1. Mag ik vragen aan wat voor soort goede doelen je geeft, en als het niet een vaste overboeking is, waarom je dan aan dat doel geeft? Geen verantwoording en ook geen oproep daarop te bezuinigen, gewoon benieuwd naar de motivatie.
    Ikzelf geef niet echt aan organisaties, teveel verhalen gehoord van geld wat aan de strijkstok blijft hangen. Ik geef mensen van wie ik weet dat ze te krap leven wat extra's. Een spel voor de kinderen, een kilo kaas, wasmiddel, om zo in de armoede dichtbij wat bij te dragen zonder strijkstokken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een kennis die de halve marathon gaat lopen voor de syndroom van downstichting. Hij heeft pas een zoontje gekregen met het syndroom van down. Daarnaast een plaatselijke vereniging die een monument gaat plaatsen in ons dorp.

      Verwijderen
  2. We hebben een vergelijkbaar budget elke maand voor ongeveer gelijke posten :). Momenteel loopt het de spuigaten uit, dus weer even op de rem nu!

    Wij sponsoren alleen nog het Limburgs Landschap (jaarlijks) en het WNF (maandelijks) op dit moment. Van het WNF krijgt Junior een leuk tijdschrift elk kwartaal en kortingsbonnen en het Limburgs Landschap... nah... dat hoef ik niet uit te leggen, waarschijnlijk :D ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen. Waar kocht je de kaarsen en wat voor kleur hebben ze?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bolsius kaarsen bij de praxis. Twee grijze en een roze. Waren allemaal voor 1,25 per stuk.

      Verwijderen