dinsdag 25 februari 2014

Gemeentelijke belastingen

Daarnet viel de nota van de gemeentelijke belastingen in de bus. 956,45 euro.
Dit is inclusief waterschapsbelastingen. 
Onze WOZ waarde komt van 364.000 euro af en is nu 277.000 euro. Ongelooflijk hè. 

Voor de belastingen hebben wij automatisch incasso in 10 termijnen. 95,65 dus per termijn. Ik had 100 euro begroot, dus binnen de begroting.

Vandaag heb ik ook het waterverbruik van afgelopen jaar door moeten geven. 113 kub water. 
Deze week nog het stroom en gasverbruik en dan hebben wij alles weer gehad.

------------

Gisteren en vandaag is het mooi weer. Althans in het zuiden van het land. Verspreid over de dagen heb ik de ramen van binnen en buiten van de benedenverdieping gewassen, de rolluikkappen en alle binnendeuren in het hele huis zijn weer schoon. Een carnavals cd in de dvd speler en ik ging er tegenaan. De ramen vind ik altijd dankbaar werk. Ze blinken je weer tegemoet. 
Als enige werk moet ik nog de woonkamervloer dweilen en dan zit het er weer op voor deze week. 
En dan??????? Carnaval. Bij ons noemen wij dit vastelaovend. (avond voor de vasten)
Van vrijdag tot en met woensdag zijn wij op diverse plekken in de stad en in het dorp. Met een groep vrienden gaan wij veel lol maken. Heb er zin in. Eerst niet, maar hoe dichter de dagen eraan komen, hoe meer zin ik heb.

Nu dat was het alweer voor vandaag.
Ik weet niet of ik nog een berichtje plaats voordat het feest in het zuiden losbarst en anders tot volgende week.

 

5 opmerkingen:

  1. In de meeste gevallen is de WOZ waarde gedaald, maar de belasting gestegen zodat je in principe nog steeds hetzelfde betaald.

    Alvast veel plezier gewenst met carnaval :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier is ie €41.000 GESTEGEN! Ik heb al gebeld en wordt teruggebeld...mijn gemeente is iets te positief over de woningmarkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, die is flink gedaald! Betaal je dit jaar dan ook minder?
    Veel plezier met carnaval!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is doorgevoerd over een aantal jaren. Ik geloof 3. En nee wij betalen niet minder. De overige belastingen zijn verhoogd. En wij hebben een ander, duurder afvalsysteem gekregen.

      Verwijderen