dinsdag 18 februari 2014

Leuk uitje vanavond

Vanavond gaan wij naar N*aj*ib A*hm*ali in Maastricht met zijn vieren.
De kinderen vinden die ook echt geweldig. Begrijpen nog niet alle moppen, maar die vertellen wij hun wel. Wij verheugen ons hier enorm op. De kaartjes heb ik gescoord toen voor deze show en de show in Eindhoven de onlineverkoop startte. Je kon overdag al de kaartjes in het theater kopen en vanaf 4 uur 's middags via de site. Om 16.02 uur was ik vier kaartjes rijker. Al heel lang wil ik naar een show van hem, maar of ik greep mis, of hij kwam niet in de buurt.
Maastricht is 40 minuten rijden, dus dat is te doen. De kids liggen vanavond veel te laat in bed maar dat moet voor één keer kunnen.

Ik heb een grote bak gemaakt met paprika's, prei, wortelen, uien en champignons. Vanmiddag maak ik daar een heerlijke spaghetti van. Hebben wij allen een goede bodem en hoeven wij alleen ergens iets drinken.
Zondag had ik heerlijk gekookt. Ik had nog een ham in de diepvries. Deze had ik extra gekocht toen wij in Duitsland het vlees haalde voor de kerst. 5,50 euro. Eerst 's morgens een heerlijke rundvleessoep opgezet met lekker veel groente. 
Voor de liefhebbers: de ham smeer ik in met een mengsel van bruine basterdsuiker, whiskey en honing. Dan 80 minuten op 160 graden. Tussendoor nog enkele keren insmeren. 
Daar hebben wij aardappelbolletjes bij gegeten met boontjes.
Gisteren hebben wij de resten opgegeten met een broodje. Twee dagen eten voor 12,50 euro. 

Verder heb ik gisteren al alles in huis gepoetst op de benedenvloer dweilen na. Dat heb ik vanmorgen gedaan. De ramen verdienen nog wel eens een beurt, maar heb nog niet zoveel zin. Misschien donderdag of vrijdag. 

Bij dochterlief in de klas werd gisteren bij 4 kinderen hoofdluis geconstateerd. Een moeder had zich gemeld die het zelf ook had en haar kinderen ook. Inmiddels was het dus al overgesprongen (of hoe zeg je zoiets) op andere kids. We mogen al blij zijn dat dit niet vorige week was met cito. De betreffende kinderen zijn gisteren allemaal naar huis gegaan om zich te laten behandelen. De school constateert, maar doet niet behandelen. 
Of er andere klassen zijn die ook hoofdluis hebben weet ik niet. Op onze school heeft ze nog drie kinderen. Ik ga dochterlief maar een paar dagen goed in de gaten houden.

Zo, nu ga ik met mijn hond een wandelingetje maken. Dochterlief en mijn man komen over een klein uurtje thuis voor de boterham. Dus, kom op, opstaan van de die computer en aan het werk. Doei, tot de volgende keer.
 

8 opmerkingen:

  1. Ik heb ook nog een hammetje in de vriezer, de wiskey en honing samen had ik nog niet geprobeerd en voor de basterdsuiker ga ik rietsuiker gebruiken, zal ook wel kunnen hoop ik, dat is in huis basterdsuiker niet .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uit ervaring weet ik dat je veel cremespoeling moet gebruiken en elke dag kammen. Goed blijven kijken. Want zo zie je niets en een dag later heb je een heel hoofd vol.
    Middelste dochter kijk ik nog geregeld na. Zit in havo 2 inmiddels, maar als er luizen zijn zit ze er 9 van de 10 keer bij. Ik kam ook nog steeds geregeld met de luizenkam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk Najib Amhali! Zijn wij ook eens geweest en hebben vreselijk gelachen! Heel veel plezier gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh balen die luizen op school, hopelijk slaan ze jullie over!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vandaag lieten ze in de apotheek een instructiefilmpje "luizen kammen" zien, zou het bij ons in de buurt ook heersen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh vertel hoe was Najib? Vind hem zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Najib was goed. Anders dan anders, maar het was dan ook een try out. Nu ging de show over de zwangerschap van zijn vriendin en het vader worden. Ook zaten er meer serieuzere stukken tussen, met name over de criminaliteit in Nederland. Wij hebben in ieder geval genoten.

      Verwijderen