Pagina's

donderdag 20 februari 2014

Uitje en boodschappen

De avond in Maastricht bij Na-jib was erg leuk. De kinderen hebben genoten. Toch zaten er in deze show, zijn nieuwe, ook meer serieuzere zaken. De criminaliteit, het 'handje af van vrijwilligers, en zulk soort zaken.
De rode draad door zijn show is de zwangerschap van zijn vriendin en de geboorte van zijn kind. Erg mooi.

Na de show mochten de kids op de foto.






Ze zijn supertrots op de foto's. Ze hebben al rondgezworven op school, facebook en what's app.

Gisteren ook weer de boodschappen in huis gehaald voor de rest van de maand tot de 26e.
Nog 33,64 in de pot over en nog 6,70 over van de koopzegels. 
Omdat ik toch steeds meer koop bij de Lidl hou ik geld over van de koopzegels. 
Deze week meer vlees gekocht. Ik heb voor 8 keer vlees in huis gehaald, dus dat heb ik nu ruim voldoende. Ook had ik nog veel vlees in de diepvries, maar aanbiedingen in vlees laat ik meestal niet liggen.

Gisteravond kwam ik erachter dat één grote lamp voor van de auto stuk was. Onze ervaring leert dat dan meestal de andere lamp volgt. Vanmorgen dus beide lampen laten vervangen: 30,56.
Ook ben ik mijn rijbewijs laten verlengen: 38,48
Een leuke kaart gekocht voor de zoon van kennissen van ons die limburgs buuttekampioen is geworden. Dat was zaterdag en heb was een erg leuke middag. 
Ook heb ik een luizenkam gehaald om mijn dochter te blijven controleren en heb ik snoep gekocht voor in de auto naar het theater: totaal 9,75

Voor de belangstellende: rijbewijs van diversenpot, lampen van de autopot en de 9,75 ook van de diversenpot.

Deze maand sluit ik positief af. Op naar maart. Carnaval tel ik niet mee in de berekeningen. Volgende week is het zover. Dan zijn wij vanaf vrijdag tot en met woensdag onder dak. haha. Allerlei activiteiten staan dan te gebeuren.
Erg leuk allemaal.

Wat niet leuk is, is dat de vriend van mijn man vanmorgen belde met de mededeling dat zijn moeder is overleden. Rond kerst hadden wij dit al verwacht, maar ze was er weer bovenop gekrabbeld. Ze zat, hoe erg kun je het als zoon krijgen, samen met haar man op de gesloten afdeling. Beiden dement. Vanmorgen heeft hij, samen met zijn zus, zijn vader verteld dat zijn vrouw is overleden, maar hij snapt er niets van. Hij denkt dat zijn moeder is overleden. Erg triest dit allemaal. Jammer dat hier toch nog steeds geen middel voor gevonden wordt om de ziekte te voorkomen of te verhelpen.
Ik hoop dat ze veel kracht krijgen om toch met hun vader deze dagen samen te beleven en het voor hem begrijpelijk te maken. Heel misschien op een helder moment.

Dat was het voorlopig weer. Fijne dagen en tot de volgende keer.
 

 

11 opmerkingen:

  1. Wat verdrietig van die ouders van jullie vriend. Ik heb met dementerenden gewerkt. Ik heb ook nog 100 euro over deze maand. Alleen ben ik aan boodschappen steeds meer kwijt. En ik doe een keer per week boodschappen bij de Lidl. Het komt bij ons doordat de kinderen echt meer eten. Zelfs de jongste eet al 4 stukjes brood. Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk , Najib !!
    Ik ben dol op die man .......
    Wat goed dat hij gewoon even de tijd neemt voor een mooie foto , supertrots kan ik me voorstellen ,.
    Ik had even een slechte maand , om een of andere reden in een mentale dip waar mijn portemonnee ook onder te lijden heeft ... oei oei afgelopen week getankt € 47,50 , wat niet in het budget was opgenomen , ik wilde zo graag even bij mijn dochter langs ....Dat wordt dus in maart per week dat bedrag gedeeld door 4 minder , zo werkt het .
    fijne dagen met lenteweer , groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn moeder is ook dement geworden na haar 80ste, ze werd daarmee wel een ' happy oudje', daarvoor maakte ze zich vaak zorgen over ons haar kinderen en heel veel andere zaken. Maar toen ze dement werd was het voor haar een soort loslaten en maakte ze zich niet druk meer over van alles en nog wat. Dus mijn ervaring van dementie is niet zo negatief gekleurd als veel mensen hebben van deze toch tragische ziekte. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat verdrietig zeg! En dat uitje klinkt dan weer als een succes, ook leuk dat jullie zulke foto's hebben kunnen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg die foto's!
    Ik vind de Lidl ook een fijne winkel. Ik kan me daar zelfs het biologisch gehakt veroorloven!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Even je ergens op attenderen, maar misschien weet je het al: vandaag en morgen op alles 20 % korting bij de praxis. Wij hebben dus vandaag de plinten voor bij het laminaat gekocht, scheelde flink!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh Martine hartelijke dank. Ik heb zelfs nog afgelopen week gekeken, maar dat is mij erdoor geschoten. Vanmiddag dus de plinten halen en behang voor zoonlief.

      Verwijderen
  7. Wat een gave foto's. Kan me voorstellen dat je kinderen daar trots op zijn.
    En helaas nog geen medicijn om dementie te verhelpen. Weet uit ervaring dat het voor de omgeving vaak moeilijker is dan voor de patient zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lampje wisselen van auto doen wij zelf voor die ene euro.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De grote lampen kosten 15,28 per stuk en worden gratis geplaatst.

      Verwijderen
  9. Ik vind Najib hel erg leuk omdat t nergens hatelijk of grof word. Soms vind ik cabaretiers zo beledigend of shockerend. Ik kan wel wat hebben hoor maar sommigen gaan echt te ver.
    Jeetje wat een verhaal van die auto. Ik zag eens bij Gooische Vrouwen, o wat is dat leuk, kom meteen op t idee om vanavond weer eens te kijken, oja, een van de gooische vrouwen ging hockey kleding kopen en de vrouw in de winkel deed ook zo onbeschoft en toe zij de GV doe eens een beetje minder uit de hoogte hoor je staat maar in een winkel.
    Nu is daar natuurlijk niets mis mee in een winkel staan maar ik ga m wel onthouden voor als ik eens niet goed behandelt wordt als iemand uit de hoogte kan doen kan ik t ook hoor.
    Laatst bij een stoplicht, mijn auto 18 jaar oud, stopt er een "chic"mens naast me in dure auto en draait haar gezicht naar mij toe met een blik die alles zei, en echt ik schoot in de lach en ging ook zo naar haar en haar auto kijken en dan heb ik echt lol om mezelf. dikke knuffel en bedankt voor altijd je lieve en leuke reacties.

    BeantwoordenVerwijderen