vrijdag 7 maart 2014

Weer boven water

Dat was weer een mooie carnaval. Veel lol en plezier gehad met onze groep vrienden.
Hier beneden vinden jullie enkele leuke foto's.


Dit zijn wij samen, vlak voor vertrek
Deze foto is gemaakt op dezelfde plek als de foto in mijn vorige blog.

Onze groep in vol ornaat

Op zondag de boerenbruiloft. Allemaal in aangepaste kledij. Ons hele dorp loopt dan in mooie kleding.

Het zit er weer op. Afgelopen woensdag naar de kerk geweest en daar het askruisje gehaald. Daarna nog een haring gaan eten en toen naar bed.Gisteren en vandaag lekker luieren. Alle kleding wassen en buiten drogen, alle blogjes bij lezen, gepoetst, opgeruimd. Geknuffeld met dochterlief die bij mijn moeder is geweest en woensdag weer thuis was. Alle carnavalskleding weer opgeruimd tot volgend jaar.

Weer over tot de orde van de dag.

Afgelopen week was ook de maandafsluiting.

Boodschappen 345,26 (3.718,02 over)

Koopzegels 13,30 (206,60 over)
Benzine 81,87 (1.328,13 over)
Cadeau's 15 (192,50 over)
Huizenpot 82,87 (393,38 over)
Diversenpot 65,28 (310,25 over)
Kleding 342,92 (842,08 over)
Hond 10 (587,60 over)
Schooluitgaven 14,52 (403,83 over)
Eigen risico 16,40 (443,60 over)
Auto 30,56  (369,44 over)

Voor de boodschappen ben ik dus 30 euro onder de buffer gebleven.
De koopzegels een kleine 7 euro. Evenals de benzine een 30 euro.
Van de huizenpot heb ik voor de kids dekbedovertrekken gekocht. De kinderdekbedden worden langzaamaan vervangen door tienerdekbedden.
Uit de diversenpot heb ik mijn nieuwe rijbewijs betaald, een luizenkam en scheermesjes.
De voorraad voer voor de hond zal komende maand aangevuld moeten worden, dus dan is het overschot zo weg.
Uit het eigen risico heb ik mijn pillen moeten betalen. Van de autopot de voorlampen.

Een nieuwe maand is weer begonnen en is inmiddels al ruim een week onderweg. Nog 19 dagen te gaan tot het nieuwe salaris. 

Hoe gaat het met de potjes bij jullie?




13 opmerkingen:

  1. Tot nu toe 1 tegenvaller, de verwarmingsketel was zodanig stuk dat hij vervangen moest worden. De nieuwe ketel snort inmiddels 2 weken. De schade was 1844,99. Gelukkig hebben we spaargeld maar het is wel zuur een ketel van 11 jaar oud de schroot op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Trouwens wat een leuke outfit voor de carnaval.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het systeem met de potjes lukt heel erg aardig bij mij. Moet het wel nog wat verfijnen. Omdat ik in België woon liggen bepaalde zaken toch ietwat anders denk ik. Ik denk maar aan de hypotheken, zorgverzekering, boodschappen ( die naar mijn inziens duurder zijn dan in Nederland), koopzegels kennen wij niet,...
    Leuk om je blog te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als rasechte Rotterdammer kan ik me helemaal niets voorstellen bij Carnaval ;-). Maar fijn dat jullie genoten hebben! Ik werk niet met potjes hier maar wel met een vast bedrag aan huishoudgeld waar ik alles mee moet doen. Dat lukt gelukkig aardig tot nu toe! Geeft een goed gevoel hè, om goed rond te komen. Succes tijdens de nieuwe (langere!) maand.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er gezellig uit, dat carnaval. In België kennen we die carnavalsgekte niet zo, behalve in Aalst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterende kostuums! Carnaval zegt mij helemaal niets ;-) Ik doe niet aan potjes, alles gaat uit de grote pot en ik houd met mate de hand op de knip, dat gaat prima!
    Veel succes met rondkomen deze lange maand met 31 dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke outfits voor carnaval! ziet er gezellig uit.
    Oh ik ben elke keer weer blij als onze ketel de keuring door is, hij is al 15 jaar oud, blijft het nog goed doen gelukkig, maar je weet maar nooit. Het gaat goed met ons maandbudget gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jemig wat zien jullie er schitterend uit, echt super!!!!
    Zou zo zin krijgen me ook weer int feestgdruis te mengen maar daar ben ik lichtelijk laat mee, hahahahaha. Door de carnaval heb ik wel een heerlijke verplichte week vakantie gehad en heb mega veel gedaan dus wie weet volgend jaar :)

    Potjes zien er ok weer keurig uit, ik doe niet meer aan potjes, werd er nerveus van :) Geschuif en gedoe, kreeg het niet in de vingers dus nu gewoon een grote pot met het doel alle extra rekeningen 'gewoon' te betalen, ook een sport met 3x belasting, het volle eigen risico :( en de OZB maar verdeeld over 2 maanden lukt dat prima en geeft het veel voldoening dat ik niet aan de 'grote pot' ben gekomen.

    Lekker uitrusten nu van al dat gefeest!!! En hopelijk geen griepepidemie die normaal gesproken na carnaval volgt... tis TE mooi weer ervoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als ik jullie zo zie, krijg ik direct zin in carnaval. Wie weet volgend jaar? ( heb 2 logeer adressen in hartje Maastricht )
    Potjes hou ik per maand bij en niet op jaarbasis, het is inderdaad af en toe schuiven maar al met al kom ik goed uit en bezuinig ik niet op een onderdeel als bijvoorbeeld kleding. Ben al snel tevreden terwijl ik toch waarde hecht om er reprensatief uit te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tot zover loopt het prima, alles loopt volgens plan!
    Wat zien jullie er machtig mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldige foto's! Ik heb niets met carnaval, misschien omdat ik het nog nooit heb meegemaakt. Fijn dat jullie zo genoten hebben en de kleding is prachtig!

    Liefs Fredrique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie foto's zeg.. dat mis ik wel hoor, ik kom ook uit het carnaval land en hier word dat helemaal niet gevierd, nu houdt Euroman er ook totaal niet van maar als ik het op tv ziet dan gaat het toch weer kriebelen hoor ;-)

    Mijn potjes uhm tjaaa wil wel sparen en dat doe ik ook en ik verkoop ook zeker af en toe via mp maar er zijn zoveel mensen die steeds onverwachts geld willen dat het er nog harder uit gaat dan dat er in komt! dus niet zo goed haha

    BeantwoordenVerwijderen