Pagina's

vrijdag 11 april 2014

De rente en zoeken naar oplossingen

Momenteel is de rentestand zo laag dat wij door de vermogensrendementsheffing zelfs interen op het spaargeld.
De Ra-bo-bank geeft 1,1% rente en wij moeten 1,2% betalen aan de belastingdienst.

Luxe of zuinig geeft maandelijks de rentestanden door op zijn blog. Daar zag ik dat Mo-ne-y-ou 1,85% geeft op deposito's van 1 jaar. En 1,7% op een spaarrekening.
Nu heb ik bij andere bloggers vaker gelezen over mo-ne-y-ou en het gemak van de potjes.
De rentestand betekent in ieder geval dat ons kapitaal niet minder wordt, maar dat wij een 'winst' hebben van 0,65%.

Afgelopen week heb ik ons aangemeld als klant en hebben wij na enkele dagen de deposito's kunnen openen. Een gedeelte van het geld van de kids heb ik vastgezet. 
Volgende maand doe ik nog een keer deposito's afsluiten om, stel dat je een keer tussentijds geld nodig hebt, je niet alles in één keer eraf moet halen.
Ook wil ik daar de buffer naar toe zetten. Zelfs als je het geld tussentijds nodig hebt ontvang je nog 1,5% rente. Dat doe ik dan rond augustus.
Je kunt deposito's openen vanaf 500 euro.

Daarnaast heb ik een spaarrekening geopend om maandelijks geld op te zetten voor een andere auto over 2 jaar.

Het zijn allemaal geen bergen rente, maar in ieder geval meer dan de 1,2% die je moet afdragen. En daar ga ik nu toch alerter op worden.

Letten jullie ook op de hoogte van de spaarrentes?
 

5 opmerkingen:

  1. Ja ik let zeker op de rentes maar ik ga niet altijd voor de allerhoogste rente. Dan kun je wel meerdere keren per jaar wisselen. Daar heb ik geen behoefte aan. Ik heb sinds enkele maanden maandsparen van zwitserleven. Rente 1,8%. Enige voorwaarden is max €1.000,00 per maand storten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar toen ik hem opende en nu nog steeds kon je eenmalig onbeperkt in leggen. Ben gestart met €10.000,00 hierop. Ik heb verder nog een rekening bij asn die 1,6% geeft. Mascha.

      Verwijderen
  2. Ik heb ook onlangs een redelijk bedrag overgeboekt naar een andere bank. Scheelde ook 0,5%. Toch zonde om te laten liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. voor mij is niet alleen de rente belangrijk. Ook wil ik weten waar mijn geld in belegd wordt. Dat is dus niet bij Money You van de ABN

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Blij dat ik destijds mijn spaargeld wel heb weggezet voor tien jaar bij de Abn toen nog 5,4 % aangezien de rente voor ons huis minder doet was dit toen al beter dan aflossen op de woning. Heb toen ook 1000 euro van onze dochter weggezet. Want die mag de eerste tien jaar nog niet aan d'r geld komen haha en zo is het straks mooi 1540 euro geworden zonder er veel moeite voor te hoeven doen we zijn weer keihard gaan sparen heb nu weer een mooie pot maar lossen nu wel in op de woning en storten bij in de polis. Verder probeer ik meer rendement te halen door te beleggen en heb ik een AEX spaarrekening die me 5% kan opleveren

    BeantwoordenVerwijderen