Pagina's

zondag 13 april 2014

Het afscheid en nog veel meer.

Gisteren hebben wij afscheid genomen van mijn oom waarna hij gecremeerd werd.
Het was een mooie ceremonie. Donderdagavond zijn zoonlief en ik nog even bij hem geweest en wij hebben foto's en een kaart in de kist en op de deksel geplakt.
De dienst was erg druk. Omdat ons gezin oorspronkelijk uit de binnenstad van Roermond komt werd er een mooie film vertoond van vroeger van Roermond.
Ook nog enkele liedjes in het dialect.
Alles was perfect, en zelfs het zonnetje heeft zijn best gedaan.

Na het afscheid was er soep en broodjes en vlaai. Ineens stonden mijn 3 nichten voor mij en vroegen of ik meeging om mijn peetoom te begeleiden in de oven.
Ze wilden dit zelf doen en wilden niet dat hij op dat moment alleen was. Ik voelde mij zeer vereerd dat ik bij dat moment aanwezig mocht zijn. Omdat het mijn peetoom was zeiden ze en omdat ik toch ook altijd bij hen was. Ik moet zeggen een hele ervaring.
Na de ceremonie heb ik samen met een nicht, neef en mijn moeder, ons bloemstuk bij mijn vader op het urnengraf gelegd.

Toen was het voorbij en hebben met enkele verzoeken tot bezoekjes afscheid van elkaar genomen.
Het volgende bezoekje zal dus alleen naar mijn tante zijn en zal de lege stoel van oom pronken in de kamer.

Het is goed zo. 89,5 jaar gisteren op de kop af en 59,5 jaar getrouwd geweest. Wie is gezegend met zo'n mooie leeftijd en zoveel jaren getrouwd.
Mijn hart zit vol van herinneringen aan hem en daar bewaar ik hem.

--------------------------------------------------------

Vanmorgen heb ik weer zoals elke week de standen opgenomen en alweer 20 kwh minder dan 14 dagen geleden.
Als dit gemiddelde echt zo doorloopt heeft de diepvries wel erg veel stroom gevreten. Misschien wel 800-850 kwh. 
Hoogste tijd om deze definitief weg te doen. Kom ik straks plek te kort is het dus tijd om een energiezuinige nieuwe aan te schaffen.
De aankopen heb ik voor komende week bewust zo ingekocht dat ik voldoende heb met 3 laden.
Ik zal nu dus wel een keer extra brood moeten inkopen.

---------------------------------------------------------

Ook ben ik overstag gegaan en heb ik een huisje geboekt in de Kempen in België voor een week. De kinderen hebben 2,5 week vakantie vanaf de 25e.
Via personeelskorting van mijn zus konden wij een huisje erg goedkoop boeken.
Zoonlief neemt een vriendje mee voor 4 dagen en dochter een vriendinnetje de hele week. Haar moeder komt dan ook nog 2 dagen met haar broertje.
Lekker luieren en ontspannen.

En dan heb ik ook nog iets verschrikkelijks te melden over de vloer, maar dat komt deze week een keer. Als het goed is krijg ik begin van de week bericht van de fabriek en dan vertel ik alles.

Fijne week allemaal.
 


 

 
 

4 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat het een mooi afscheid was van je oom. Dan kan een sterven ook iets 'moois' hebben... Wat een goed idee om een vakantie te boeken! Wij letten zeker op de centjes maar ik vind vakanties persoonlijk echt momenten die in geen goud te betalen zijn. Als ik nu al merk hoe ons dochtertje van net 4 alles van de vakanties nog precies weet. Je hoeft ook helemaal niet gek en duur te doen op vakantie, er lekker uit zijn is al voldoende. Veel plezier toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijna zestig jaar getrouwd! Dat hoor je niet vaak meer. Mooi dat je zo'n rust voelt bij zijn overlijden. Dat het gewoon goed is zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat alles zo goed is verlopen, het is iets wat je maar eenmalig kan doen, dat moet ook perfect verlopen!

    Ik heb je op mijn blog genomineerd voor de Very Inspiring Blogger Award, omdat ik altijd zo van je blogjes (en berichtjes op mijn blog) geniet!

    BeantwoordenVerwijderen