woensdag 16 april 2014

Het witte goud......

Het is er weer. De kraampjes staan hier weer overal langs de wegen en velden.
Ik kan er niet omheen en ben vandaag overstag gegaan. 
1 kilo gekocht, en soep van gemaakt. Ook de prijs valt al mee, natuurlijk door het zachte weer. Tussen de 2,50 tot 7 euro per kilo. Ligt eraan wat je wilt en hoe dik.









Ja, asperges. Die bedoel ik. Heb manlief net gesmst dat hij als lunch soep krijgt.
Hij antwoordde dat alles op zou gaan, haha maar daar steek ik een stokje voor. Zoon en dochterlief vinden dit ook heerlijk. Dus eerlijk zullen wij alles delen.

Smakelijk eten!
 

6 opmerkingen:

  1. Asperges zijn heerlijk. Hier in de omgeving kun je ze alleen in de winkels kopen en vaak zijn ze dan niet meer zo vers helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, ik verheug mij er ook al op! Van het weekend maken wij er tijd voor (want schillen vraagt wel wat tijd en van die schillen maak ik dan meteen ook nog soep) hebben vriend en ik afgesproken. In een verder best vol weekend met Pasen en een verjaardag wordt dit even een ontspannen avondje samen en dat zal vast niet de laatste worden dit seizoen..

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij kregen vorige week twee kilo van een kennis. Heerlijk, gewoon met ham en een gekookt ei. Botersaus erbij en smullen maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eet smakelijk! Ik geloof dat ik die seizoensgroente aan me voorbij laat gaan, maar ik hoop dat jij er van geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh ,wat waren ze lekker ,gewoon bij de jumbo gekocht ,maar boterzacht en hoefde er maar een klein stukje af te halen, heerlijk met een plakje ham en een zachtgekookt eitje, krieltjes en een schnitzel, alleen jammer dat mijn dochter ze tegenwoordig ook lust blijft er minder voor mij over hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ooooh ik heb zo een heimwee naar Limburg. De wandelingen, de koeien, het groen, de mensen. fijne dag en eet smakelijk

    BeantwoordenVerwijderen