Pagina's

donderdag 17 april 2014

Lang genoeg gewacht op Praxis met Sencysvloer

Vol trots schreef ik een kleine 17 maart over onze vloer die eindelijk lag. Vier lange dagen hebben manlief en ik gewerkt om de vloer klaar te krijgen.
En zoals je op de foto's kunt zien ook erg mooi.

TOTDAT!!!!!!!!!!!!!!

Ik hem ging poetsen.
Dweilen, niet schoon, nog een keer dweilen, nog niet schoon, en ga zo maar door, vele dagen lang. Alle vingers van ons tijdens het leggen, de pootjes van de hond en het schuiven van de meubels. Alles blijf je zien.
Inmiddels zijn wij 4 weken verder en dagelijks wordt onze vloer viezer.
De oude vloer van 13 jaar oud zag er beter uit dan deze vloer na 14 dagen.

Na 1,5 week kreeg ik toch wel het ernstige vermoeden dat er iets mis was met de vloer.
Sencys, het merk van onze vloer, hebben een garantiefonds. Die aangeschreven. De dag erna had ik al een mailtje terug dat de klacht doorverwezen werd naar Praxis, de 'eigenaar' van dit merk.
Praxis heeft mij ook netjes geantwoord dat de klacht doorverwezen is naar de leverancier. En tot op heden was het dat.
Ik had gedacht hier te kunnen schrijven dat alles netjes afgehandeld zou worden, maar helaas.
Meerdere keren heb ik gemaild, foto's erbij gestopt en ook weer antwoord gekregen. Wij zijn aan het wachten op antwoord van de leverancier.
Vanmiddag heb ik gemaild dat ik het wachten moe ben en als ik niet op zeer korte termijn iets verneem dat ik verdere stappen ga ondernemen. Ook heb ik vermeld dat er iets ernstigs mis is met de toplaag. Er zit gewoon geen toplaag op.
Wij hadden toen al in totaal 2 pakken beschadigd ontvangen. Achteraf natuurlijk duidelijk omdat er geen toplaag is, deze vloer dus gemakkelijk beschadigd.
De nieuwe pakken die ik gekregen heb weken erg af van de oude pakken.
Nu, toen het kwartje eenmaal gevallen was, kun je zien dat de nieuwe planken een toplaag hebben. Er zit een soort van glanslaag op.

Hier beneden zie je foto's van de beschadigde vloer van ruim 14 dagen geleden. Momenteel is het al vele malen erger. 




Ik weet niet of jullie het goed kunnen zien, maar de vloer is verschrikkelijk beschadigd.

Moedeloos, echt moedeloos ben ik ervan.
Zojuist kreeg ik alweer hetzelfde antwoord. Jaja, inmiddels weet ik het. Wij wachten op antwoord van de leverancier.



23 opmerkingen:

  1. Balen zeg, al die tijd die er in zit. Het uitkijken naar, de voorpret. Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal goed gaat komen, maar er zit meer in dan alleen het financiële plaatje, wat je hoogstwaarschijnlijk best terug zal krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooh wat erg voor jullie! Ik hoop echt dat het zo snel mogelijk wordt opgelost, wat een tegenvaller...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi dat je kennelijk ook 2 pakken heb die wel toplaag hebben dan is het verschil wel zeer duidelijk waarschijnlijk voor de fabrikant

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is flink balen na al dat werk wat u hebt verricht! Helaas is het zo dat consumenten de leverancier altijd de kans moeten geven om het netjes op te lossen. Bij uw aankoop mag u in ieder geval ervan uitgaan dat u meerdere jaren plezier hebt van uw aankoop (in ieder geval tijdens de garantieperiode). Dat is nu duidelijk niet het geval. Misschien kunt u nog erbij regelen dat zij het allemaal opnieuw leggen vanwege het ongemak dat dit alles nu veroorzaakt. In ieder geval rustig blijven, hun oplossingen aanhoren en proberen tot een oplossing te komen, waarin u zich beiden kunt vinden. Succes! JulieJulie (Een Zot en zijn Geld)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is wel heel erg vervelend! Er zit veel werk in en het zal ook wel het nodige kosten en dan heb je een vloer waar je niks aan hebt en je alleen maar aan ergert. Ik hoop voor jullie dat het probleem snel opgelost zal worden en jullie snel de vloer krijgen waar jullie op gehoopt hadden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh vervelend. Niet opgevens want het lijkt wel beleid om iemand standaard een paar keer af te wijzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een vriendin van mij heeft hetzelfde gehad, ook met de sencys van de praxis, ze hadden het er net in liggen (hele huis) en kwamen erachter dat er idd geen toplaag opzat. Na maanden van over en weer mailen, bellen enzv. Heeft de praxis aangeboden om de vloer te vervangen, verder niks..... en ze zijn er uiteraard tegenin gegaan, maar de praxis wilde niet wijken, het was dit of anders niets.
    Ik hoop voor je dat het beter af gaat lopen dat bij mijn vriendin, ik vrees ervoor dat het een lange strijd gaat worden.
    mijn vriendin had de vloer gekocht bij de praxis in groningen, dus de praxis weet ervan.
    Toch raar dat als ze er meer klachten over hebben ontvangen, ze niet op voorhand die partij uit de winkel halen. In elk geval, veel succes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb je even een berichtje gestuurd want ik ben erg nieuwsgierig naar het verhaal van je vriendin

      Verwijderen
  8. Hoi, als consument heb jij niks te maken met de leverancier. Jij koopt een product bij de praxis en de praxis is verantwoordelijk voor een passende oplossing. Als zij dat dan weer willen verhalen bij de leverancier is dat hun probleem, daar zou jij niet op moeten wachten. Ik zou me dus geen tijden aan het lijntje laten houden, maar eisen dat praxis het binnen een redelijke termijn oplost. En zoals eerder al genoemd, niet alleen een nieuwe vloer maar ook op hun kosten laten verwijderen en opnieuw leggen in verband met de overlast voor jullie. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och vreselijk zeg! Hopelijk komt er een goede oplossing nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat erg! Wij hebben ook een vloer liggen van Sensys (die we kochten bij Brico in België), maar gelukkig geen problemen gehad. Ik hoop echt dat het in orde komt, want een vloer die niet proper te krijgen is da's een dagelijkse ergernis.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jemig wat erg zeg!!! Je hoeft je idd niet af te laten schepen met hetgeen wat de praxis met de leverancier onderling regelt. Jij kocht bij de praxis dus dit is degene die je klacht af hoort te handelen, met de leverancier heb jij in principe niks te maken omdat jij niet rechtstreeks bij hem kocht.
    Hele slechte service.... van de praxis dus.... Ik hoop dat je snel een heel goed bericht krijgt en dat je klacht netjes opgelost zal worden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zeg de consumentenbond

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heb je misschien een rechtsbijstandverzekering? Die kunnen je vaak goed adviseren over de te nemen stappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kassa, belbus inschakelen of anders Radar

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ontzettend vervelend voor je zeg. Zeker na al die moeite van het leggen ook. Hopelijk komt er snel een oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat veel werk en allemaal voor niets. Praxis hoeft je inderdaad alleen maar de vloer te vergoeden, geen "arbeidsloon"'.
    Kijk eens op het forum van Kassa of Radar of je iets over de vloer kunt vinden, ook kun je Praxis melden dat je de media zult inlichten...... (heb je met dit blogje al gedaan eigenlijk), maar je kunt posten bij Kassa en Radar.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat zonde..., en wat een vreselijk vervelende ervaring!
    Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Die inschakelen .... en dit ook bij de Praxis melden, meestal hebben bedrijven daar een hekel aan,
    sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  18. He vervelend zeg! En dan al dat werk! Ik hoop voor je dat het snel opgelost wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat vermindert de vreugde over een nieuwe vloer wel flink. Balen zeg. Hoop dat de druk van Kassa helpt. Maar inderdaad, al het werk wat erin zit...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. naar aanleiding van mijn berichtje heb ik nog even bij mijn vriendin geinformeerd.
    Ze heeft gekocht de sencys orginal budapest prijs ongeveer 25 euro per pak, gekocht in filiaal groningen.
    Ze heeft de klacht neergelegd in september 2013 en na maanden van over een weer mailen, mocht ze in februari 2014 een nieuwe vloer ophalen, ze heeft dus geen vergoeding gekregen, ze mocht gewoon een aantal pakken nieuw vloer ophalen.
    ik hoop dat ik je zo een beetje heb kunnen helpen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jeetje, hutkoffer zeg. Zoveeeeeeeel werk en dan nu zoveel ergenis. Hopelijk lees ik binnenkort goed nieuws op je blog.

    BeantwoordenVerwijderen