Pagina's

maandag 28 april 2014

Vakantie en afsluiting maand

Vandaag is de eerste vakantiedag. Nog te gaan tot en met 13 mei.
Gisteren hebben de kids allebei meegedaan met de cityrun in Roermond. Beiden de 5 km. 
Zoonlief eindigde na ruim 22 minuten en dochterlief 29 minuten. Supertrots ben ik op allebei. Ik doe het nu niet na. 

Zoon gaat deze week veel morgens werken bij de boer. Onze dochter vertrekt over enkele uurtjes een midweek naar een camping met een vriendinnetje, haar ouders en vele vrienden van hen en schoolvrienden. Ik geloof dat ze wel met 22 kinderen zijn die elkaar allemaal kennen. Samen met 10 ouders moet dat wel lukken. Vrijdagmorgen komen ze weer terug en dan vertrekken wij 's middags voor een weekje naar België. Het vriendinnetje gaat met ons mee en een vriendje voor zoonlief. Tussendoor komt de moeder van het vriendinnetje met haar zoon nog een dag en nacht logeren. Het vriendje wordt maandag opgehaald omdat hij in België op school zit en daar geen vakantie meer is.
Veel zullen wij niet doen, de kids kunnen daar gaan zwemmen en sporten. Wij gaan veel wandelen met de hond.
Ik hoop dat ik er volgende week wat beter aan ben en iets meer kan en minder pijn heb dan momenteel. 
Wij zullen het wel zien.

De schilder komt vandaag de laatste puntjes op de i zetten. En dan zijn wij ook wel klaar.
Ik heb een oude grote eethoektafel laten afbijten en opnieuw schilderen. Deze tafel gaat naar buiten onder de overkapping. Een nieuwe tafel kost wel 1100 euro en deze hadden wij nog staan. Manlief heeft de tafel iets verlaagd zodat deze buiten wat beter past. De tafel in de woonkamer is toch iets hoger dan buiten.
De schilder is hem nu aan het grey washen. Ik vind het eigenlijk nog iets te licht, maar kan er altijd nog een kleurtje overheen doen.
De nieuwe deur naar de hal is erg mooi geworden, zeker nu deze geverfd is.
Ook het zolderraam bij onze dochter zit weer strak in de verf en ik heb nog een zuil opnieuw laten verven.

Ook heb ik de afsluiting van de maand april gemaakt. Manlief heeft vakantiegeld gekregen vrijdag en dat heb ik al op de spaarrekening staan. 
Deze maand zijn wij begonnen met het apart zetten van 500 euro per maand om over een jaartje of 2 een andere auto te kunnen kopen. Een hogere instap voor mij zal toch wel gemakkelijk zijn. Het hoeft geen grote te zijn. Manlief kiest dan maar binnen dat budget.

Wat hebben wij uitgegeven?
Boodschappen                     409,95
Koopzegels                            14,90
Benzine                               141,35
Cadeau's                               24,45
Huizenpot                            218,39
Diversenpot                           58,90
Kleding                                   6,00
Hond                                     78
School                                    --
Ziektekosten, ER                     84,07
Auto                                       --
Kapper                                   98

De boodschappen zijn iets boven het budget evenals de benzine. Ik tank altijd in Duitsland en soms is de tank iets leger.
Van de huizenpot is van alles afgegaan. Twee kaarsenstandaards voor buiten, 2 ligstoelen, materialen voor de houten deur naar de hal, diversen voor pasen en een fotolijst.
Van de diversenpot een fietsreparatie, een bloemstuk voor mijn oom, schoenreparatie en een hengsel van een tas laten stikken.
De hond is naar de dierenarts geweest voor zijn jaarlijkse spuiten en wij zijn naar de tandarts geweest.
Ook heb ik mijn kwartaalbezoek gedaan aan de kapper en manlief ook.

Dat was april. Over het algemeen ben ik alweer tevreden.

Ik weet niet of ik deze vakantie nog een berichtje plaats, maar van deze kant uit allemaal fijne vrije dagen (voor de gezinnen althans).
Groetjes
  

 

 

3 opmerkingen:

  1. Wat kost de hond veel! Als u deze meeneemt in uw boodschappen, want de hond is tenslotte een deel van het gezin, dan geeft u in totaal zo'n € 488,- uit aan boodschappen. De kosten voor de hond bedraagt dan 16% van uw boodschappen... Dat had ik niet verwacht. Hartelijke groet, JulieJulie (Een Zot en zijn Geld)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ben ik toch niet met je eens. De kosten van de hond tel ik niet bij mijn huishouden. Ik heb al jaren voor de hond een apart budget. Daar heb ik een potje voor en daar worden de kosten van de hond uit betaald. Deze maand waren het de kosten van de dierenarts voor de jaarlijkse injecties. Vorige maand het voer voor ruim 3 maanden. En vanaf nu dus tot juli niets meer.

      Verwijderen
  2. Fijn zeg, dat je over het algemeen tevreden bent over het plaatje én dat er (althans, zo klinkt het) behoorlijk wat gebeurd is!

    BeantwoordenVerwijderen