donderdag 3 april 2014

Ze zijn er weer!

Elk jaar komen bij ons in de weilanden schapen te staan. Uit milieuvriendelijk oogpunt vreten zij alle weilanden kaal en bemesten deze. Het staat vind ik erg mooi, de schapen in de wei. Beter, veel beter dan het spuiten van gif.
De eerste dagen en nachten is het niet zo leuk. Een lawaai van jewelste. De verzorger van de dieren heeft uitgelegd dat alle schapen en lammeren samen getransporteerd worden, zonder te kijken of moederschaap bij haar lammeren is. Er heerst dan grote stress onder de dieren omdat de mama hun kindjes kwijt is en de kindjes hun mama. Als je kijkt in het groepje vooraan, zie je een zwart lammetje liggen. Erg leuk.
Dochterlief kan twee nachten niet slapen en daarna hoor je ze niet meer. Alle gezinnen zijn weer verenigd en de rust is wedergekeerd.
Op 2 dagen tijd hebben ze één weiland al leeg. Maar zoals je op de foto's kunt zien, kunnen ze nog wel een paar weken vooruit. Overal om ons heen liggen er weilanden.





Ook hebben wij de slaapkamers van de kids opnieuw behangen en geverfd. Op enkele puntjes op de i na zijn wij klaar. Nog één wand verven bij zoonlief en dan is het klaar. Dochterlief heeft grijstinten gekozen en zoonlief één wand grafitti en één wand antraciet.
In de woonkamer moeten wij nog de nieuwe binnendeur plaatsen, maar wij vinden maar geen timmerman die dit kan. 
Door de vele vergaderingen die manlief heeft op het werk vlot het nog niet zo met de plinten. Ik gok nog één dag werk. Zaterdag en zondag hoopt hij hiermee klaar te zijn. 





De afgelopen twee weken ben ik om de dag naar het ziekenhuis aan het gaan. Mijn peetoom die dit jaar 90 wordt, ligt erg slecht. De laatste broer van mijn vader die nog leeft. De arme man is erg verward, koorts, longontsteking en moet nu naar een verzorgingshuis. Hij heeft afgelopen zaterdag de sacramenten der zieken ontvangen. Ik hoop dat het lijden niet lang meer zal duren, maar dat weet niemand. Zijn kinderen zijn om beurten dag en nacht bij hem. Gisteren heb ik aangeboden om ook mee te helpen hierin. De kinderen worden dan wat ontlast en kunnen een boodschap doen of eens even bijslapen. Zij zouden dit even overleggen. Of ik nu een middag bij een nicht zit of dat ik iemand ontlast, maakt voor mij niet uit.

De dagen vullen zich zoals jullie zien met drukte. Veel opruimen en poetsen en naar het ziekenhuis. Ik heb een grote berg (alweer) met spullen die naar een rommelmarkt kunnen. Mijn huis wordt steeds leger en opgeruimder. Twee jaar geleden heb ik dit rondje ook al gedaan, maar toch is er weer veel bijgekomen. Ook natuurlijk omdat de kids groter zijn geworden en geen kinderspeelgoed meer willen. 
Morgenvroeg ga ik maar weer verder. Vandaag even niets meer.

Financieel hebben wij alle geplande uitgaven van 2014 al gedaan. De veranderingen in huis zijn betaald en het grote sparen kan beginnen.
Het is allemaal erg mooi geworden.
 
 

5 opmerkingen:

  1. Wat erg van je peetoom. Ik hoop dat hij gauw rust vindt.
    En echt ik zie geen zwart schapje en ik kijk me gek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bovenste foto, dat kleine groepje vooraan. Er ligt er een met de kont met een lichtgroene vlek naar je toe. Daarnaast zie je het lammetje liggen, ook met zijn achterste. Ik zal proberen en nog eens een foto van te maken.

      Verwijderen
  2. In de stad Doetinchem zie je ook schapen lopen! Dat vind ik een erg leuk gezicht, en ook slim. Ze houden inderdaad het gras keurig kort.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte met je peetoom! Hoop voor jullie en hem dat het lijden niet te lang duurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte met je peetoom, wat triest allemaal!
    Wel een geweldig gezicht al die schaapjes! En wat zijn de kamers netjes geworden!

    BeantwoordenVerwijderen