Pagina's

dinsdag 13 mei 2014

Belastingcentjes weer binnen!

De belasting heeft vandaag de belastingteruggave op onze rekening gestort. Dit heb ik direct weer doorgeboekt naar de spaarrekening om onze buffer aan te vullen. 
Dit vullen gaat toch niet zo vlug dan verwacht. 
Het geld vliegt een beetje de deur uit. Ook voor onnodige zaken, dat geef ik royaal toe.
Dochterlief zit in een groeispurt en letterlijk alles is afgelopen twee maanden vernieuwd moeten worden.
Ook zijn wij een weekje weg geweest en dit kostte toch ook een 700 euro.
Wij zijn naar de griek geweest. Het koken kost me nog wat moeite en manlief zijn kookkunsten zijn nagenoeg nul.
Twee dagen ook nog nasi gegeten en vandaag sta ik weer voor het eerst achter de kookpot.
In het behangen en verven van de kinderkamers zaten toch ook nogal wat kosten. 
De schilder was een behoorlijk bedrag voor de deur, buiten nog een paar dingetjes en in huis twee kozijnen, een zuil en de buitentafel.

En, dat alles is van de buffer gegaan.
Nu weer volle kracht vooruit. 

Binnen het reguliere budget per maand gaat het goed. Nog 115,57 over voor de boodschappen voor 2 weken. Nog één keer tanken te gaan, dus ik zal binnen de buffer blijven.

Gekke dingen om aan te schaffen staan er niet meer op de planning. Beide kids moeten wel nog schoenen, maar die halen wij in het outletcenter. 

Voor de kids zijn de komende weken de laatste run voor de zomervakantie. 
Zoonlief heeft diverse proefwerken te gaan en over 6 weken de proefwerkweek voor de overgang naar Havo 3.
Dochterlief de laatste leuke weken op de basisschool. Omdat ze bij de 10 beste verkopers zaten van de kinderpostzegels gaan ze vrijdag naar Walibi. Dat is natuurlijk een topper voor hen. Er volgt natuurlijk ook de musical en de schoolverlatersdagen. Voor haar vele evenementen. 
Volgende maand krijgt ze bericht wie er in haar nieuwe klas komt en wie haar mentor wordt van het lyceum waar ze naartoe gaat. 5 juli gaat ze dan met iedereen kennismaken en krijgen ze een rondleiding door het gebouw.
Dit is wel prettig zo. Dan is de spanning al weggenomen voordat de zomervakantie begint. Ze heeft er enorm veel zin in.

De laatste weekjes zullen ook snel gaan en dan zit het schooljaar er weer op en begint weer de zomervakantie.
De maanden zijn voorbij gevlogen. Nog even en dan zit een half jaar van 2014 er weer op. 

Gaat het bij jullie ook zo snel?
 





 

9 opmerkingen:

  1. Ja, je hebt zo van die periodes dat het geld echt buitenvliegt hé. Wel fijn dat je de buffer dan terug kunt aanvullen met de belastingteruggave.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik vind het jaar ook zo snel gaan...en inderdaad, je hebt van die periodes dat het geld vleugeltjes heeft haha! Dan wordt het ook weer tijd dat het naar binnen vliegt, in plaats van alleen maar naar buiten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om dat zo elke keer bij jou te lezen. Hier vliegt het ook. Zeker mijn boodschappenbudget.. twee keer royale boodschappen voor de 1e verjaardag van dochterlief, later nog een extra krat bier. Een keertje boodschappen bij de appie xl zonder lijstje (niet meer doen, niet meer doen) en de rest van de maand mei op een houtje bijten. Oops.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om je buffer weer aan te vullen! Ik hou hier de hand nu stevig op de knip. Hoewel? Voor de moestuin toch wel weer veel uitgaven gehad...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er zijn natuurlijk zat mensen die niet bijhouden wat ze uitgeven, deed ik vroeger ook niet, nu ik t wel doe besef je hoe snel t gaat en hoeveel geld je eigenlijk nodig hebt. Ik wilde deze maand heel rustig aan doen maar de hond moest ingeend worden en ontwormingskuur, voer en stro enz voor de andere dieren, extra ziektekosten nou ja en dan ben je weer een stuk armer.
    En ja de tijd vliegt en ik hou juist zo van deze tijd. Ook al do ik een dag niets dan is ie ook zo weer om. lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het vliegt zeker de deur uit. En sommige maanden moet je gewoon extra opletten. Maanden waarin de seizoenswisselingen zijn (want soms moet je gewoon je garderobe aanvullen), vakanties (je wilt toch wat extra's doen) en sommige maanden lijken ook bol te staan van verjaardagen.
    Daarom vind ik het ook zo fijn dat ik precies weet wat ik maandelijks 'vrij' te besteden heb. En dan vind ik het alsnog fijn als ik hiervan wat over hou wat ik alsnog kan doorschuiven naar m'n spaarrekening.
    Begin ik dan toch langzaam in een 'krent' te veranderen? Ach, ik zou best willen ruilen met Dagobert Duck ;).

    Maar de belastingteruggave gestort? Van de aangifte van 2013? Of een andere teruggave?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij ons gaat het ook snel, maar omdat we weer laat vakantie krijgen heb ik nog iets minder het gevoel van de eindspurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook bij ons vliegt de tijd en het geld. Heb wel veel zin in de zomervakantie inmiddels.

    BeantwoordenVerwijderen