zaterdag 17 mei 2014

Gigantisch veel geld uitgegeven!!

Vandaag heb ik heel erg veel, echt heel erg veel geld uitgegeven.
Ik ben op aandringen van manlief overstag gegaan en wij zijn voor mij een elektrische fiets gaan kopen. De laatste maanden ging het fietsen al steeds slechter. Ik kon dochterlief bijna niet meer bijhouden en als wij al eens naar de stad fietsten (+/- 8 km) moest mijn man mij terug duwen. Conditioneel redde ik het niet meer.
Nu ik de reuma aanval er nog eens bovenop heb gekregen kan ik het fietsen helemaal schudden. 
De prednisonkuur begint zijn werk te doen. Slapen gaat al beter en bewegen ook.

Dus, op naar de winkel en de felbegeerde fiets gekocht. Op het einde van de middag heb ik hem opgehaald en ben terug naar huis gefietst. Totaal niet moe of vermoeide benen had ik. Wat een uitkomst hoor. Ik vloog over de fietspaden en door de velden.
Één probleem hebben wij erbij. Manlief houdt mij niet meer bij. ;-)
En dat is echt waar. De fiets gaat erg snel. Ik moet nog allerlei programma's doorzoeken om mijn snelheid te verminderen. Daar gebruik ik komende week voor.
Als ik de ervaringen lees van andere gebruikers is het toch wel dat het niet werkt als er één persoon geen e-bike heeft. We zullen wel zien want manlief wil zo één echt nog niet.

Vooralsnog ben ik erg blij met mijn super de luxe cadeau. Wat een gemak.

Groetjes vanuit een weer optimistische vlijtig die de toekomst weer wat zonniger tegemoet ziet.
 

16 opmerkingen:

  1. wat een luxe! geniet ervan. heerlijk om wat meer mobiel te zijn met minder inspanning. ik beken dat ik altijd manlief vraag om me ergens heen te taxiën als mijn lichaam weer eens protesteert. enige nadeel daarvan is dat ik dan met dit prachtige weer een stuk minder kan genieten van het zonnetje en de omgeving. ik heb al vaak over een e bike na gedacht maar de stap tot nu toe niet genomen.

    blij om te lezen dat je wat optimistischer de toekomst in kijkt,,, wat een rot ziekte is het toch ook eh reuma!

    groetjes blogaanmnbeen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier met je nieuwe fiets! Echt een uitkomst hoor, ik heb er zelf ook 1 en wil niet meer zonder. Mijn man heeft een gewone fiets en dat gaat prima samen hoor, gewoon wat aan elkaar aanpassen qua tempo dan lukt het goed.
    Sterkte met je ontstekingen en de kuur! Fijn dat je weer wat opknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn beste vriendin heeft al jaren een E-bike en we fietsen regelmatig samen, ik op mijn gewone fiets. Dat gaat prima hoor! Veel rijplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lees alsjeblieft heel snel hoe je de snelheid aanpast.
    Op een fiets ga je hard als je 18 km per uur gaat! Als je dan valt is het al naar.
    Maar als je bultje af, wind mee, ondersteuning op maximaal onderuit gaat ( niet geheel ondenkbaar dat je de controle verliest) klap je mogelijk met 35 km per uur tegen de vlakte.
    En auto's schatten je snelheid veel lager in! Ik zie minimaal eens per week een fietser in de kreukels omdat hij/zij er sneller was dan ingeschat.

    Heel fijn dat je je weer beter voelt! En geweldig dat je weer kunt fietsen!
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig zo'n fiets ik hoop dat je veel fietsplezier gaat krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd! Ik heb hem nu 4 jaar en ben er nog steeds heel erg blij mee. Ik heb hem niet zozeer voor fietstochten (man heeft zo'n oud barrel dat er toch weinig te fietsen valt) maar voor het dagelijks gebruik. Hierdoor is de zelfredzaamheid met 100 % toegenomen. Geen last meer van herfststormen die te zwaar zijn voor de pijnlijke spieren, echt geweldig zo'n e-bike.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk voor je, heel veel plezier met je nieuwe fiets!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk zeg, heel veel plezier ervan! Als je er lekker veel van geniet, dan kost hij per keer eigenlijk helemaal niet zo veel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik heb hartfalen. mijn man heeft 8 weken in een verzorgingshuis gezeten vanwege een cva. het openbaar vervoer is niet te doen. op mijn e bike kon ik hem alle dagen bezoeken. ideaal in alle weersomstandigheden. groeten berna

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geniet er maar van! Je verdient die fiets! Kun je weer genieten van een stukje fietsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn dat je nu een e-bike hebt, veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Verstandig en heel veel plezier er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk! Toen ik met 32 weken zwangerschap nog een weekendje weg ging hadden we voor mij ook een elektronische fiets gehuurd. Sander had het toen ook erg zwaar om me bij te houden ;) Dus hij leeft mee met je man ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het lijkt mij ook best verrukkelijk zo'n electrische fiets. Zeker als het alternatief is dat je helemaal niet meer fietst!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Veel plezier ermee mijn moeder heeft er ook een. Ze kan ons nu gewoon opzoeken want met de gewone fiets niet kan en ze heeft zelf geen rijbewijs.
    Moeder van drie

    BeantwoordenVerwijderen