Pagina's

vrijdag 23 mei 2014

Opruimen!

In huis schiet het al aardig op. Nog één kast en kastje en dan heb ik mijn ronde weer gehad. Dan de garage nog een beurt geven. Ongelooflijk wat je al niet weer verzameld in een jaar tijd.
Natuurlijk kan er nu meer kinderspullen weg omdat dochterlief daar langzamerhand te groot voor wordt.

Een gedeelte heb ik nog achter gehouden voor de verkoop. Dat geef ik een maandje de kans en anders gaat het dezelfde weg dan deze berg. De kringloop. Dadelijk komen ze het ophalen.


Vorige week heb ik al twee zakken kleding en een zak beddengoed meegegeven. Deze week nog een zak beddengoed en oude kleding van man en zoonlief.
Ik realiseer me net dat ik een tussendeur vergeten ben te vermelden. Even vragen of ze deze meenemen of volgende keer.
Dat opgeruimde gevoel, daar word ik altijd vrolijk van. Ik vind het erg fijn om in kasten te kijken die netjes zijn.

Financieel gaat het hier ook zijn gangetje. Ik heb 15,93 te kort met de boodschappen en 8,80 over van het koopzegelbudget van deze maand.
7,13 in totaal te kort. Nja, niets over te zeggen dus.
Maar vandaag wordt er een flinke slag geslagen in het nieuwe budget. Ik heb ontzettend veel nodig. Poetsmaterialen zijn allemaal op, ik gebruik daar schoonmaakazijn voor en chloor. De wasmiddelen zijn op. De drank en natuurlijk ook nog de gewone boodschappen. Dochter moet ik straks naar een tienergroep brengen die 1 km van de grens verwijderd ligt. Ik wil dus mijn poets- en wasmiddelen en drank even over de grens halen. Scheelt heel veel. De rest bij lidl en ah. Het bier van manlief is in de aanbieding, dus dat wordt bij ah gekocht.
Wel hebben wij teveel uitgegeven aan stapgeld. De oorzaak ligt natuurlijk in ons weekje uit. Ook heb ik een nieuw dienblad gekocht met prullen voor in de woonkamer.
De cadeautjes van deze maand waren er ook meer door een communiefeest en moederdag. Daarnaast hebben wij onszelf skipbo cadeau gedaan voordat wij vertrokken. Wat een leuk spel is dat toch. Komende zomer in Italië zullen wij dat vaak doen, dat weet ik al zeker.

Over de fiets ben ik heel tevreden. Inmiddels ben ik bekend met de programma's en kan ik met dochterlief gewoon in haar tempo meefietsen. (met hulp dan)
Ik ben totaal niet meer moe en met wind tegen word je gewoon geholpen. Wat een uitkomst en waarom heb ik daar gewoon niet eerder aan gedacht? 

Ik heb eigenlijk nog veel meer te vertellen maar zal er een apart blogje aan wijden. Bij manlief op het werk staat de wereld op zijn kop. Zijn hele afdeling is boventallig verklaard per 1 augustus, met daarnaast een organogram hoe het daarna uit gaat zien. Iedereen kan terug solliciteren zeiden ze nu. Al vele onwaarheden zijn afgelopen maanden boven tafel komen drijven, dus manlief zet zijn bedenkingen bij het terug solliciteren. Constant werd er een ander organogram getoond met allemaal functies en als klapper nu het boventallig plaatsen. Daarover volgende week meer. Komende dinsdag heeft de hele afdeling een afspraak met de F-N-V. Deze meneer zei al dat dit een heel bekende strategie is van hun werkgever. Ik ben gevraagd om te komen notuleren omdat dit mijn vroegere beroep was en zodat zij allen zich kunnen richten op het gesprek. Ook zullen ze mij allen al hun vragen sturen zodat ik die al kan ordenen.
Onrustige tijden dus. Moeten wij onze vakantie wel door laten gaan als er een brief komt als wij in Italië zijn? Moet hij die niet in ontvangst nemen? Moet hij binnen een week reageren? 
haha nu heb ik toch nog van alles erover gezegd.

En er komt ook nog een blogje over de vloer. De klacht is gegrond verklaard, maar het schiet nog niet op met de oplossing.

Tot volgende keer.
 

 

17 opmerkingen:

  1. Ik wil jou en je man de komende tijd heel veel stekte wensen met al deze onzekerheden. Ik weet uit eigen ervaring helaas hoe spannend het allemaal is en dat de onzekerheid de boventoon voert.
    Op de vragen die je stelt kan ik je zo geen antwoord geven maar misschien een idee om ze voor te leggen aan de F*N*V meneer?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eh stekte moet natuurlijk sterkte zijn..

      Verwijderen
  2. Wat vervelend zo'n onzekerheid, hopelijk komt alles goed. Fijn dat de fiets zo goed bevalt.
    Moeder van drie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog bedankt voor je blog over de schooltas. Ik heb vandaag voor de jongste een schooltas bestelt en herinnerde me ineens dit verhaal. Dankzij je kortingscode tip heb ik nu fijn 10 % korting gekregen.
      Moeder van drie

      Verwijderen
  3. Moeilijk, die onzekerheid! Wij hebben er ook mee te maken (gehad) en zijn nu voor een jaar weer veilig... voor zo ver je ergens zeker van kan zijn tegenwoordig. Ik duim voor positief nieuws voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt kunnen ze je ook advies geven en alvast een dossier aanmaken.
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zo opruimen! Dat geeft letterlijk en figuurlijk een opgeruimd gevoel vind ik altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die onrust en onzekerheid is heftig, weet ik uit ervaring. Sterkte hiermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ow, ellendig dus voor je man en voor jullie. Sterkte ermee, hopelijk komt er een oplossing waar iedereen toch tevreden mee kan zijn.

    Fijn dat de fiets je zo goed bevalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een naar nieuws, heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kom nog ff terug, ik vergat iets. Je schreef dat je skipbo gekocht hebt.
    Dat vinden wij ook zo leuk om te spelen.
    Alhoewel het soms ook echt mens-erger-je-niet met kaarten is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel veel sterkte, we weten er alles van dreigend ontslag, ontslag wel of niet medewerking pff. Verzamel alles wat er wordt geschreven. Houd bij wat er wordt afgesproken. Als je geen bevestiging krijgt vanuit het werk, stuur dan zelf een brief met alles wat is gezegd zodat alles, maar dan ook alles vast ligt. En stel deadlines en houd die ook in de gaten. Als de werkgever nalatig is in zijn reacties geeft dat weer extra steun voor je eigen zaak. Dat heeft ons goed geholpen toen we met de rechtsbijstandsverzekering om de tafel gingen om ons recht te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel veel sterkte, ik besef net dat ik niet alles bij je heb gelezen, zal dat vanavond onder de wedstrijd even doen.
    Erg vervelend van dat gedoe op je man zijn werk, maar wel fijn dat jij ze op deze manier kan helpen. Dat lijkt me wel fijn om op die manier betrokken te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, zeker. annemiek doet eind december ook een oproep. Daar heeft ze vorig jaar ook veel geld aan verdiend,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Verdiend is niet het goede woord. Ze heeft het goed besteed en ook gereserveer voor andere gevallen.

      Verwijderen
  13. Brrrr....zet mij direct weer terug in de tijd. Bij een onderneming gewerkt waar ieder half jaar dit soort rondes waren, kaasschaven, kaasschaven, behalve bij de managers. Dankbaar dat je weer een ronde verder bent, maar dat zwaard van Damocles blijft boven je hoofd hangen.
    Hoop dat je je goed kan concentreren op wat er gezegd wordt; mij lijkt het moeilijk omdat je niet onpartijdig bent. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen