woensdag 9 juli 2014

Afscheid basisschool

Tussen alle hectiek in hier in huize vlijtig, heeft onze dochter deze week het afscheid van de basisschool.

Veertien dagen geleden hadden ze het schoolverlaterskamp.
Gisteravond hebben wij genoten van een geweldig gespeelde musical. De tv kantine. Wat zie je dan talentjes. Kinderen waarvan je het echt niet verwacht staan ineens in een ander daglicht.
Aansluitend zongen alle leraren de kinderen toe in een afscheidslied en toen begon al het huilen. Het is een enorme hechte groep kinderen. Het definitieve afscheid morgen zal pijnlijk worden.
Vandaag gaan ze nog gezellig samen bij elkaar zitten en vanavond hebben ze een slotfeest. Een black en white party in een soort discozaaltje. Erg leuk. 
En dan morgen de grote dag. Om 9.00 uur gaan ze samen ontbijten en daarna rond 11.30 uur begint het uitzwaaien door de hele school. Dit zal in het kader van de wk wel met vuvuzela's en toeters gebeuren. pfff ik moet me nu al inhouden om zelf niet te huilen. De laatste die de basisschool verlaat. Mijn kleine dochter is een grote meid inmiddels. 

 
Deze foto is vorige maand gemaakt bij ons opzij van het huis bij de paarden in de wei.
Lieve schat, ik hoop dat je nog twee mooie dagen op de basisschool zult beleven en dat je dan vol vertrouwen de nieuwe toekomst instapt. 
 

7 opmerkingen:

  1. Oooh ik krijg er zelf ook een brok van in mijn keel! Kan het me nog zo goed herinneren.
    Sterkte! Kleine meisjes worden veel te snel groot!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De jongste zoon heeft vorig jaar afscheid genomen van de basis school. Weer een stap verder in het leven en je zult ervaren dat als ze ouder worden het ook heel leuk wordt. Maar de kindertijd ligt achter je........Snik......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn dochter wordt nu al een beetje weemoedig als ze er aan denkt dat ze volgend jaar afscheid gaat nemen. Tranen met tuiten wordt dat volgend jaar, want ook zo'n hechte meidenclub. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige dochter hebben jullie en wat een leuke foto.
    Wij hebben vanavond de musical van de jongste en dan morgen het afscheid van de basisschool. Dan zit voor mij 12 jaar basisschool erop. Ook ik word hier wel een beetje weemoedig van. Het zal best moeilijk zijn om geen traantje te laten. Het lijkt nog maar een paar jaar geleden dat de oudste naar groep 1 ging en die doet volgend jaar al eindexamen. Nu dan de benjamin naar de middelbare school, poe we worden oud.
    Ik hoop voor je dochter dat ze een fijne middelbare schooltijd krijgt en sterkte met de laatste dag.
    moeder van drie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och ja, dat weet ik nog van vroegah. Wij hadden ook zo'n leuke klas en de meest geweldige meester ooit. Wat heb je een mooie dochter. Veel succes bij de overgang naar brugklas.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Spannend allemaal! Leuk hoor, de middelbare. Jill is inmiddels over naar de 3e en voelt zich als een vis in het water...

    Goeie vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vond het ook ontroerend toen de leraren van de school van mijn dochter de klas toe zongen... Dan pink je wel een traantje weg.

    BeantwoordenVerwijderen