vrijdag 11 juli 2014

Vakantie en een hoosbui

Voor onze dochter zit het erop. Gisteren is ze uitgezwaaid. Ik heb toch wel een traantje weggepinkt. Pfff nu zijn mijn kinderen helemaal weg uit ons dorp qua school. 



Van de allerkleinste kleutertjes tot en met groep 7, alle leraren en natuurlijk de ouders van de schoolverlaters. Iedereen stond in een rij tot aan de poort en boven verzamelden zich de schoolverlaters. Toen via de trappen door de rij rennen en hup door de poort het schoolplein uit. Mijn dochter heeft het zwarte vestje aan. Het zit erop.

Zoonlief is nu het rapport halen en wij hopen dat hij over is naar Havo 3. Nog even tandenbijten. 

Gisteravond en vanmorgen zijn wij tv nieuws. Althans ons dorp een ons naastliggende dorp. Wat een water. Ongelooflijk gewoon.  Zelfs het verzorgingshuis werd ontruimd.
Dochterlief had met vijf vriendinnen afgesproken om in onze tuin te slapen. Nou, dat is hem dus niet geworden. Mijn man had onder de terrasoverkapping een zeil gehangen zodat het buitenslaapfeest toch door kon gaan. 
De waakhond hadden ze bij zich. haha.


 
En de eerste keer hoosbuien heeft het zeil het ook doorstaan, maar toen rond middernacht het nog een keer aankondigde heb ik ze naar binnen gehaald en ze slapen nog steeds heerlijk in een aparte ruimte op de begane grond. 

Zo zag het er bij ons gisteravond voor de deur en achter in de tuin uit. In het dorp was het een groot waterballet. Het water stond op sommige plekken een halve meter hoog. Manlief wilde gaan zwemmen en dorp verderop en is 3 keer terug moeten rijden. Hij kwam nergens door.






 

 Overal waar jullie water zien is normaal gras. De geul tussen de woningen is een wadi. Deze is er om wateroverlast op te vangen. Nou dat heeft het gedaan.  Deze heeft een diepte van ongeveer 1 meter. 

Het houdt maar niet op zoals jullie zien met belevenissen. 
Het huis naast ons is inmiddels leeg geruimd, de politie is eergisteren nog bij ons komen vragen of wij ons weer veilig voelen. Nou, als de sloten van dat pand vervangen zijn en ik zeker weet dat ze niet meer terugkomen, ja dan ga ik me veilig voelen. Hopelijk gebeurt dit alles voordat wij op vakantie vertrekken.
De eigenaars hebben inmiddels via een berichtje hun excuses aangeboden en de man komt komende week naar het huis. Ik heb er bij hun aangedrongen op vervanging van de sloten. Ben benieuwd of ze aankomen.

Dit was het dan voorlopig. Wij gaan allen vakantie vieren. 
Tot gauw maar weet niet wanneer.

 

3 opmerkingen:

  1. Zo, dat is flink wat water bij jullie!
    Hopelijk worden de sloten van het buurhuis vervangen, het is ook gewoon eng dat dit naast je gebeurd is.

    Ik wens jullie een fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat een water! Hier viel alles gelukkig wel mee. Alleen nat ondergoed ;)

    Leuk van je dochter joh! Ik vind Jill alleen aar leuker geworden nu ze op de middelbare zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje wat een boel water zeg! Dat zie je ook niet iedere dag! Gelukkig maar trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen