vrijdag 4 juli 2014

Zo maak je eens wat mee.

Gisteren en eergisteren hebben wij van alles meegemaakt waar nog steeds mijn hart een slag sneller van slaat.

Het huis naast het onze, waar wij de oprit mee delen, is een tweede huis van mensen die dit niet verkocht kregen. Ze hebben het een 4 jaar geleden uit de verkoop gehaald en zijn het gaan verhuren. In januari kwam er een man in die wij niet vertrouwde, en wij hebben dit ook doorgegeven aan de eigenaar. 
Toch was het voor hem belangrijker om huur te innen dan om te kijken wie erin kwam.
De afgelopen maanden was het of heel druk met mannen en auto's, of we zagen weken niemand. Erg vreemd en ons gevoel was dat het niet pluis was.

Eergisteren 's middags stond opeens in onze tuin een pol-itie-man met kogel-vrij vest aan en allerlei wapens om zich heen hangen, zoals stok en geweer. Wij schrokken maar van de andere kant viel het kwartje meteen.
Hij wilde ons spreken over de buren. Ons vermoeden werd bevestigd. Er zat een grote he-nn-ep plan-tage in werd ons verteld. Ze waren voornemens om een inval te plegen. Wij hebben verteld dat bij ons in de garage al twee keer het brandalarm is afgegaan. Hier schrok hij van. Ik heb hem proberen uit te vragen hoe ze dit alles wisten, maar hij gaf alleen aan dat hun wegen ondoorgrondelijk waren. Ze gaven ook aan dat ze ons helemaal niets zouden mededelen over wanneer en hoe. Hij stelde allerlei vragen en vertrok weer. Ze zouden nog met ons contact opnemen over de inval.

Gistermorgen stonden wij op. Mijn man zag door het slaapkamerraam dat er alweer een pol-i-tie auto langsreed. Die nacht was er namelijk iemand in het huis blijven slapen. Mijn man ging met de hond zijn ochtendwandeling maken en toen zag hij twee grote busjes en diverse po-li-tie wagens staan om de hoek. Een heel team van mensen met allemaal vesten aan en getrokken wapens waren zich aan het voorbereiden. Ook hadden ze zo'n ding bij zich om binnen te vallen. Op tv zie je dat wel eens, rond met handvaten eraan om te beuken.
Hij maakte zijn rondje af en in de tussentijd gebeurde het. Ik had toen nog niets in de gaten. Ineens een geschreeuw en gebonk en ze waren binnen. Inmiddels zat ik al op de trap te kijken, want daar is een raam. Mijn dochter kwam net naar beneden en ook die heeft het meegekregen. Toen ze de man hadden opgepakt ben ik vlug om het huis gerend om manlief op te vangen, niet wetende dat hij al op de hoogte was.
Een enorm grote plan-tage hebben ze opgerold. Inmiddels was ook zoonlief wakker en ik kan zeggen dat het op ons allemaal diepe indruk heeft gemaakt. Bij ons vertrok iedereen naar school of werk en ik naar de kapper. Toen ik terugkwam was de vrachtwagen aanwezig om de hele zooi te versnipperen.
Een enorme stank hing er over onze wijk. En jullie willen niet weten hoe ons huis van binnen stonk. Wij kregen het advies om alle ramen en deuren open te zetten wat ik ook gedaan heb. 
Daarna heeft een man mij alles laten zien. Ook dat het bijna oo-gst-rijp was. Ik vroeg hoe het nu verder ging. Onze geweldige rechtsgang is dat deze meneer na enkele uren weer op straat zou staan. Toen sloeg mij de angst om mijn hart.
Zodra de po-li-tie weg was heb ik beneden alles gesloten. Pas toen mijn man terugwas van zijn werk ben ik beneden verder gegaan met luchten. De geur heeft vele vele uren in ons huis gehangen.
In de middag kwam deze meneer inderdaad met een taxi voorrijden. Hij betaalde hem en vertrok naar binnen. Ik neem aan dat hij zijn kleren heeft gepakt. Toen de auto uit de garage gehaald en is vertrokken.
Uit angst heb ik toen nogmaals met de betrokken persoon van de po-li-tie gebeld en deze vertelde dat hij bijna zeker wist dat hij nooit meer terug zou komen. Zouden wij in het weekende wel nog last krijgen konden wij altijd bellen.

Onze zoon heeft vandaag vakantie gekregen en onze dochter is met een vriendin aan het spelen. Ik houd de deuren gesloten aan de buitenzijde en ben erg allert. Ik ben gewoon bang in mijn eigen huis. Het zal wel slijten, maar nu nog even niet.

Het allerergste vind ik dat ik van de eigenaar nog niets gehoord hebt. Ongelooflijk. De grapjes op feesboek zijn niet van de lucht hierover, maar ze weten niet wat een indruk dit gemaakt heeft. Net hebben ik iemand een prive berichtje gestuurd dat ik voornemens ben hierover een bericht op zijn tijdlijn te zetten. Ik heb de toestemming binnen. De reden dat ik dit wil doen is dat de eigenaar dit ook kan lezen. Ik vind het beneden alle pijl dat ze doen alsof er niets aan de hand is en dat wij hier zo zitten.

Ik moest het even kwijt.
 

18 opmerkingen:

  1. jeetje heftig zeg.. ben je bang dat de opgepakte man denkt dat jij hem hebt aangegeven? dat hij wraak wil ? of gewoon bang in het algemeen om het hele gebeuren ??
    hoop dat je je verhaal een beetje kwijt kan, ook buiten je blog en snel weer over je angst heen komt.. niet fijn om bang te zijn in je eigen huis :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poeh. Heftig hoor! Nu fijn ontspannen zag ik op FB. Kom lekker tot rust jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vreselijk! Blijf op je hoede en doe lekker rustig aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op de tv is zo'n inval heftig, je hebt dus het e.e.a. te verwerken.
    Als je wilt kun je slachtofferhulp vragen, misschien helpt het.
    Reken er maar op dat de buren duizenden euro's schade hebben.
    Wie niet luisteren wil....
    Sterkte meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje wat een toestand! Kan me voorstellen dat zoiets toch wel veel indruk op je maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een verhaal! kan me voorstellen dat er dan wat stress bij komt kijken! Wat een zakkenwasser van een buurman heb jij, de oorspronkelijke eigenaar bedoel ik dan. Heel raar dat zo'n man zich helemaal niet verantwoordelijk voelt voor wat er in zijn huis gebeurt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De huurder mag je ook een zakkenwasser noemen :-)

      Verwijderen
  7. Heftig! Ik hoop dat het hiermee is opgelost en dat de eigenaar van de woning wijzer wordt zodat dit jullie nooit meer overkomt. Sterkte hoor en inderdaad, misschien kan slachtoffer hulp iets doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zeer heftig, kan me heel goed voorstellen dat jullie daar behoorlijk van slag van zijn!! Sterkte ermee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is pittig! Bah, kan me goed voorstellen hoe vreselijk het voelt. Sterkte voor jullie allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amai seg. Wat heftig allemaal. Dat zal zijn tijd wel nodig hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. He getsie, het is schering en inslag he, hier in Limburg. Laatst was het bij ons om de hoek, boven een begrafenisondernemer. Hoe verzinnen ze het he! Tja, zolang het nog op afstand is kun je er nog grapjes over maken, maar niet als het huis naast je is. Geen stroom afgetapt bij jullie? Ik kan me heel goed voorstellen dat dat heel veel impact op je heeft, met zo'n grote politiemacht. Nu denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken, volgens mij komt er weinig aan investeringen bij kijken, bij die wietplantages. Ze beginnen gewoon weer ergens anders. Maar dat neemt niet weg dat het mij ook geen fijn idee lijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat vreselijk eng allemaal. Snap dat je bang bent. Je hebt ook slachtofferhulp. Houd alles goed in de gaten de komende tijd en wees alert :( Misschien als het kan er even een tijdje tussen uit? Zou een oplossing voor je willen bedenken maar weet niet wat :( sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat verhaal lees je nou nooit naast de berichten over Inval in Kwekerij. Hou je telefoon bij de hand zou ik zeggen. En sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, dit is heftig. Dit is gewoon ingrijpend en dan ineens erg dichtbij. Het is zeer belangrijk hoe jullie er nu mee omgaan, dit bepaalt de mate of je er in de toekomst eventueel last van zult hebben. Ook de keuzes die je nu maakt zijn bepalend. Aan welke emoties geef je wel de ruimte en aan welke emoties niet. Welk gedrag keur je wel goed van jezelf en welk gedrag moet je negeren omdat het niet in jouw (het gezin) belang is of omdat het irreëel is.
    De geur is vreselijk, ik hoop dat de stank in huis al stukken minder is geworden. En hopelijk neemt de eigenaar zijn verantwoording, want dit is nog een extra domper op de gehele situatie.
    Kop op!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zullen jullie geschrokken zijn. En wat een gedoe. Dat iemand die opgepakt is zo weer op straat gezet wordt ongelooflijk. Ik hoop dat jullie tot rust komen. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vlakbij ons was ook een hennepplantage opgeruimd een paar jaar geleden. Ook een huis dat niet verkocht raakte en dus in het verhuur kwam.

    Toen was ik eens gaan lezen wat de wettelijke acties zijn. Nou... Dan begrijp ik wel waarom mensen het risico nemen... De boetes zijn lachwekkend. Als zo'n kweker 1x heeft geoogst, dan heeft ie z'n boete terugverdiend EN winst gemaakt.

    Dat het huis dan bijna onbewoonbaar werd, da's dan jammer voor de eigenaar (aannemende dat de eigenaar niet zelf de kweker is)

    BeantwoordenVerwijderen