Pagina's

donderdag 11 september 2014

Zijn gangetje

Eigenlijk heb ik niets te melden. Hier in huize vlijtig gaat alles zijn gangetje.
Zoon en dochterlief hebben beide het ritme van de school weer te pakken. Dochter bevalt het uitstekend op middelbaar onderwijs. Veel huiswerk en lange dagen, dat wel. Samen met het fietsen een hele omschakeling. Langzaamaan beginnen de proefwerken. Vanmorgen had zoonlief een wiskunde overhoring en behaalde het maximale punt. Een 8. Supertrots zijn we. Tijdens overhoringen in de klas kunnen ze niet hoger halen. Goed voor zijn zelfvertrouwen.

Over 18 dagen komt eindelijk de langverwachte vloer. Alles wordt vergoed door de verzekeringsmaatschappij. De nieuwe vloer op de bovenverdieping is op één kamer na klaar. Elke dag ben ik boven aan het inruimen of uitruimen, al naar gelang waar we bezig zijn. 

Met mijn gezondheid gaat het gelukkig weer goed. Ik ben 4 juni begonnen met lijnen omdat ik de prednison kilo's en de aangegeten kilo's van het vele binnenzitten, kwijt wilde. Ik was inmiddels 69 kilo en kwam van 60.
Inmiddels zit ik weer op 60,6, dus ook daarin voel ik mij erg goed. Zodra het weer het toelaat zit ik op de fiets of ben aan het wandelen. Samen met veel groente en fruit en een app op de telefoon van Weight Watchers is dit mij gelukt. Gelukkig mag ik wel zeggen, want zoveel kilo extra paste toch echt niet bij mij.

Niets te klagen dus.

Ik lees dagelijks alle updates van de blogs van mijn lijst maar heb even geen inspiratie. Mijn boodschappengeld gaat goed, ik doe weinig extra uitgaven. En dit moet ik ruim een jaar volhouden. Rond januari is mijn buffer weer terug en dan gaan wij een jaartje sparen voor een extra buffer. Volgend jaar word ik 50, dus tijd voor een feestje. 
Ook willen wij in de zomervakantie weg. Nog steeds speelt door ons hoofd een rondreis door Nederland. Heerlijk dichtbij en van alles te bezien.
Inmiddels hebben wij al een aantal plekken die wij willen bekijken. De biesbosch, Duinrell, Groningen en Friesland, De veluwe, 2 eilanden, Noord Holland en een dagje naar zeeland. Tijd genoeg om ons hierover te buigen.

Hoe gaat het met jullie allemaal? 

9 opmerkingen:

  1. Goed dat je de kilootjes kwijt bent, knap hoor. Na de bevalling wil ik daar ook eindelijk aan gaan werken.
    Hier gaat verder ook alles zijn gang. Nog een week of zeven, dan zal het wel weer even hectisch worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lang verhaal van iemand zonder inspiratie ;) Maar goed van je vloer en je gewicht, en van gewoon alles zijn gangetje. Ook wel lekker, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat het goed gaat! Zulke updates zijn ook leuk om te lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gedaan zeg, van dat lijnen. Chapeau! Ik sta stil, superirritant, maar niks aan te doen, ik doe mijn best.

    Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn middelste zoon is ook begonnen op de middelbare school. Ik vind het nog best spannend allemaal, en hoop dat het goed gaat. Hij is niet zo'n gemotiveerd type namelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vind dat maar niets: 'nieuwe' gelukkig wel vergoede vloer, de jeugd die 't goed doet op de middelbare, zelf een flink aantal kilo's weer kwijt, al plannen voor de volgende vakantie,
    Da's wel een boel niets :) maar iig goed om te horen dat het lekker loopt,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee een rondreis door Nederland!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihi, je hebt toch nog heel wat te vertellen ....
    Fijn dat het met de kids en jezelf goed gaat. Heel knap van je dat je de extra kilo's eraf hebt gekregen, super hoor!
    Ik ben hard bezig met het overzicht hoor ;-)

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat het goed loopt bij jullie.
    Morgen de nieuwe vloer, je zal nu wel druk zijn met de kamer uitruimen zeker?

    BeantwoordenVerwijderen