Pagina's

dinsdag 4 november 2014

Overgestapt

Voor het eerst sinds 1995 gaan wij overstappen van energiemaatschappij. Door alle verhalen die ik hier las over het gemak en de korting ben ik overgestag gegaan. 

Ik heb ons aangemeld bij sloop de crisis en hen het werk laten doen.
248,95 sparen wij uit inclusief bonus en wij stappen over van Essent naar de Nederlandse Energie Maatschappij.
Op 1 januari verloopt ons contract en zoals ik nu al kan zien ontvangen wij 225 euro terug. Ik neem aan dat dit bedrag nog hoger wordt want dit is een berekening van de aanstaande koude maanden tot 1 maart. Januari en februari zijn wij dan niet meer bij Essent.

Vorige week heb ik nog een keer gebeld met Essent waarom wij als trouwe klant geen korting ontvangen en dat nieuwe klanten dit wel krijgen. Ze beaamden dit, maar konden ons toch geen korting verstrekken. Ik ben benieuwd of ik nu wel nog een tegenbod ontvangt nu ze bericht krijgen dat wij overstappen. Geen idee of dit gebeuren gaat.

Hebben jullie ook al eens de stap gewaagd?



 

21 opmerkingen:

  1. Ik heb ook 2 weken geleden een overstap aangevraagd. Wij gaan juist naar Essent toe. Ook bij ons geen mogelijkheid bij de bestaande leverancier om korting te verlenen. Dus de gok maar een keer gewaagd.
    Heb toen trouwens ook KPN gebeld voor korting op ons pakket en dat ging heel erg makkelijk. Eerste 6 maanden 35 euro korting dan 6 maanden 10 euro. Dus dat is ook nog iets om op te besparen.
    Nu de verzekeringen nog....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij zijn pas over via (Gezinsenergie ) bij energiedirect gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij idd ook gister naar Essent overgegaan per 1 januari via easyswitch. Ik doe het al jaren, eerst waren er bonussen van rond de 300 euro, nu vaak rond de 100 euro, alsnog de moeite. Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaren geleden bij de vrijmaking van de energiemarkt, zijn wij van leverancier overgestapt en ondervonden heel veel facturatieproblemen bij de overstap.We stapten over in de maand november, jaarlijkse afrekening was reeds gebeurd in augustus maar de nieuwe energieleverancier rekende ons verbruik aan vanaf augustus ipv vanaf november. Na heel wat frustraties en over en weer bellen, is het dan toch in orde geraakt.
    Wij zitten nu nog steeds bij dezelfde maatschappij maar die is eigenlijk niet meer de voordeligste voor ons maar ik heb echt schrik om over te stappen om niet opnieuw dezelfde problemen te krijgen als toen we de eerste keer overstapten.
    IK weet ook niet goed wanneer het moment is dat je kan overstappen : enerzijds hoor ik dat je op elk moment kan overstappen en dat je niet op de vervaldag van je contract moet wachten, anderszijds heb ik van 'ronselaars' van energiemaatschappijen al opgevangen dat , indien je opstapt voor de vervaldag van het contract, je een verbrekingsvergoeding moet betalen.....liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je al jaren geleden bent overgestapt, is de kans groot dat je gelijk kunt over stappen. Of heb je nieuwe contacten afgesloten met je huidige leverancier? Anders kun je ook nog kijken of je nieuwe leverancier de boete betaalt. Veel leveranciers nemen deze boete van je over. Je moet wel opletten dat je niet vlak. na de dure wintermaanden overstapt, grote kans dat je dan flink moet bijbetalen. ( tenzij je je jaarafrekening dan ook hebt).

      Groetjes, immy

      Verwijderen
  5. Ik woon alleen en heb ook als alleenstaande relatief lage energiekosten. Als ik al zou overstappen, dan loont het zich voor mij zo goed als niet. Ik heb pas een vergelijking gedaan en kwam toch weer uit bij Essent waar ik nu ook zit. Want als ik zou overstappen kom ik op een hogere prijs per M3 gas en hogere tarieven voor elektriciteit. Ik zou er maar € 10,- op vooruit gaan, inclusief de bonus. Dat is me het gedoe van het overstappen niet waard.
    Daarnaast ben ik bezig met me te oriënteren op zonnepanelen. Bij de zogenaamde goedkopere maatschappijen kun je nogal eens problemen krijgen met verrekenen van de door jou geleverde elektriciteit. De grote maatschappijen doen er niet moeilijk over. Dus nog een reden om te blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet me er nog eens in verdiepen. Deze maand de hoogste tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij stappen elk jaar over. Je bent eigenlijk altijd goedkoper uit als je overstapt, vanwege de welkomstbonus. Dus die strijken we lekker elk jaar op :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. +1.
      en totaal niet mee eens wat anoniem 11:37 uur hierboven schrijft
      Ben ook alleenstaand met een laag verbruik. En die welkomstbonus is pure winst. (130 euro voor mij in februari)

      Verwijderen
  8. Na 25 jaar bij Eneco zonder ooit korting als trouwe klant, zijn we via gezinsenergie overgestapt naar Energiedirect. In een maand tijd zijn we nu al 4!! x benaderd door Eneco met aanbiedingen. Heb aangegeven dat ze beter trouwe klanten kunnen belonen, dan het paard achter de wagen spannen en pas gaan bellen als klanten overstappen. EB

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoop dat je bij de berekening ook rekening hebt gehouden met de transportkosten. NEM (hoorde ik) viel juist daarin ontzettend tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De netwerkkosten waren precies gelijk. Essent en NEM. beiden 9,84 per maand gas en electra.

      Verwijderen
  10. Al verschillende keren. Ik heb een Excel sheet waarin alle kosten staan en ons verbruik van het jaar daarvoor. En elk jaar doe ik mee bij eigenhuis en anderen. Dan vergelijk ik en maak ik de keuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb ook een overzicht in Excell, is heerlijk overzichtelijk. Ik ben afgelopen jaar overgestapt van GreenChoice naar Essent, daarvoor was ik 2 jaar klant bij GreenChoice en stapte ik over van Eneco. Volgend jaar stap ik over, hopelijk opnieuw naar GreenChoice.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja hoor ik hop regelmatig sinds een jaar of 4 en heb daar al veel geld mee uitgespaard. Het punt is dat het door al die overstapbonussen gewoon echt voordeliger is, absurd eigenlijk, maar ja...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat zelfde hadden wij ook, maar eigenlijk wilde we ook helemaal niet weg bij onze huidige energie bedrijf maar na 26jaar willen wij ook wel eens een korting en dus besloot ik het anders te spelen.

    We hadden een vast overeenkomst voor 4 jaar en die zou verlopen en dus belde ik om te vragen hoe het zat met een korting.
    De vrouw zei inderdd dat dat alleen voor nieuwe klanten blablabla ..
    Ik zei als we geen korting kunnen krijgen ga ik me orienteren voor een ander energie bedrijf en overstappen.
    Meteen kreeg ik de leiding gevende aan de telefoon, vertelde wat ik wilde en meteen dat we anders zouden overstappen.
    Hoefde eigenlijk niet eens zoveel moeite te doen om een leuke korting te krijgen.
    Kon kiezen tussen een eenmalig bedrag als korting of korting op het totale verbruik, wij kozen voor het laatste.
    Dus we zijn gewoon weer blijven hangen bij onze huidige leverancier.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik stap bijna elk jaar over, scheelt bakken geld. We zitten nu bij Qurrent. Nog nooit van gehoord, tot ik ging vergelijken en zij het goedkoopste waren op dat moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Overstappen doen we niet vaak...nu wel: gaat Nuon zijn trouwe klanten belonen....juist ja! Dat hebben wij weer.....

    Leuk dat je even bij mij langs kwam!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja, doen we elk jaar! Energie vergelijken en overstappen levert elk jaar weer serieus geld op!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen