Pagina's

maandag 24 november 2014

Van alles wat

De afgelopen anderhalve week is er van alles gebeurd. 
Met zoonlief gaat het redelijk stabiel. Hij heeft nog wel eens een bui gehad, maar het valt mee. Misschien ligt de oorzaak in het feit dat hij nu zijn huiswerk op school maakt 3x in de week. Tussen 3 en 5 uur kan hij daar blijven en onder toezicht wordt geleerd en huiswerk gemaakt.
Ik kan jullie zeggen dat dit na de 1e dag al een hele rust was. Als hij thuiskomt is hij klaar op een enkele keer leren na. De overige dagen doet hij zelf thuis zijn werk.

Zojuist heb ik de energie manager ingevuld en nog steeds vallen wij in het gele gedeelte. Dat ziet er goed uit als ik volgende maand de eindafrekening krijg.

En gisteren hebben wij het concours gehad in Nederweert, waar alle muziekkorpsen optraden die hogerop willen spelen. Het vele vele oefenen heeft zijn resultaat gehad want ik kan melden dat wij Limburgs kampioen zijn geworden en gepromoveerd zijn naar een hogere divisie. Er zijn bij de korpsleden veel traantjes gevloeid. Iedereen was zo blij. 
Het mooie resultaat heeft tot gevolg dat wij verder gaan met oefenen want wij zijn door naar de landelijke kampioenschappen op 24 januari in Waalwijk. Daar gaan wij strijden om landskampioen te worden. En natuurlijk gaat wij ervoor.

Ik heb één filmpje al van ons weten te bemachtigen van gisteren. Dit was een gedeelte van ons optreden. Wij hebben ook een stilstaand werk moeten spelen. Dat vind ik zelf het mooiste stuk. Hopelijk krijg ik daar ook nog een filmpje van en als het mij lukt om dat hier te plaatsen zal ik dat doen.






Vandaag is het afzien. Ik heb de hele morgen in bed gelegen en nu zit ik in de stoel met behoorlijk pijnlijke heupen. MAAR HET WAS HET HELEMAAL WAARD en zou het zo weer overdoen. Morgen ziet het er al allemaal anders uit.

Morgenavond gaan we met zoonlief naar een info avond van de HBO opleidingen. Hier wordt verteld wat de opleidingen inhouden en welk profiel je daarvoor nodig hebt. Zoonlief wil kiezen voor de sporthogeschool, de alo (ik ben er nog niet achter of dit dezelfde opleiding is) of sport en media als sportverslaggever. Ook hier vind ik twee opleidingen waarbij ik moet kijken of dit dezelfde is. 

En zo hobbelen wij hier verder. Deze week moet manlief weer een paar dagen weg voor zijn werk. De dagen vliegen zo voorbij. 

Ook heb ik nog een vraag aan jullie allen. Misschien dat ik deze vraag in januari of zo nog eens stel.
Jullie wonen allemaal verspreid door Nederland (en daarbuiten). Omdat wij komende zomer een rondreis door Nederland willen maken, vraag ik aan jullie of er in jullie omgeving plekken zijn die ik zeker zou moeten zien. Ik zou het fijn vinden als er ideeën komen.


12 opmerkingen:

  1. Gouda de Kaasmarkt en curosia markten, zoiezo, Biesbosch museum (vanaf juni 2015 bereikbaar weer, na een hele verbouwing) Gorinchem en dan met de pond naar slot loevestein (of juist andersom) en dan ook Woudrichem aan doen. Bepaalde festivals in Den Bosch, Drunense Duinen (verschillende plekken) En zo zijn er wel meer dingen die de moeite waard zijn. Op dinsdag ochtend en vrijdag ochtend de markt in Breda is gewoon leuk en dan op een terrasje gaan zitten en mensen kijken (ik kan het niet, maar het schijnt heeel leuk te zijn) Oosterhout gewoon in het centrum rondkijken, maarrr er zijn ook stukken waar je kan lopen in de natuur (even googlen) In breda kan je ook lekker lopen, even bij natuurbeheer kijken (weet zo niet uit mn hoofd hoe het heet, maaaarrrr is echt de moeite waard om te wandelen!!!!)

    Owh in Dorst het Haasje, maar dat is meer als je kleine kindjes hebt, of in de wellness wilt gaan, is heel leuk in ieder geval voor de mensen met kleine kindjes onder ons.

    De Gele Annemoon in Limburg, dit is een natuurcamping, maar zeer de moeite waard om vanuit daar uitstapjes, etc te maken (google er maar eens op) maar ook om gewoon te camperen.

    succes met uitstippelen ;)

    R. even anoniem sorry, om niet herkend te worden op mijn blog, nogmaals sorry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hartelijke dank. Hier kan ik al wat mee. De Biesbosch stond al op ons lijst. Goede tip om dit samen te voegen met Gorinchem en Woudrichem.

      Verwijderen
  2. Proficiat Limburgse Kampioenen.
    Fijn te horen dat het beter gaat met je zoon op school. Hopelijk keert de rust dan thuis snel weer terug.
    Aangezien ik bij jou in de buurt woon heb ik geen reistips voor je, maar je zult ze best wel van andere lezers krijgen.
    Moeder van drie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Steengroeve in Winterswijk. Vragenderveen met gids! Watermuseum Arnhem + park bekijken. Doesburg - mosterdmuseum. Erve Kots in Lievelde. Gangeskes wandeltocht in Aalten. De Zwarte Cross - festival in Lichtenvoorde.
    Bredevoortse boekenmarkt. Slag om Grolle in Groenlo (wordt gehouden in oktober 2015)
    Varen met de Jappe in Borculo. Met de stoomtrein mee in Borculo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amsterdam mag dan natuurlijk niet ontbreken. Voor ieder wat wils. De negen straatjes, de Jordaan, het Vondelpark, etc. Lekker een biefstuk eten bij Loetje. Een filmpje pakken bij Tuschinski. Een van de musea bezoeken. Ik ben niet objectief ik woon op 10 minuutjes van de stad.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helaas ik ook even helemaal anoniem, meestal onderteken ik met pseudoniem maar sorry nu even niet.

    Met de draisine (fietslorrie, fietsen op het spoor) van Groesbeek naar Duitsland (en weer terug ;) )
    Oriëntalis, museum over verschillende godsdiensten
    Afrika museum
    Wijnhoeve Colonjes, rondleiding over Nederlandse wijngaard met proeverij
    Zevenheuvelenweg en vooral het bos in die omgeving verkennen (gratis)
    Pannenkoekenrestaurant De Duivelsberg, mooie start/finish voor een wandeling (met veel stijgen en dalen!), je loopt zo Duitsland in.
    4-daagse feesten, met name de vrijdag!
    Stadswandeling Nijmegen
    Lunchen met uitzicht op de waal (en waalbruggen) (uitzicht, gratis)
    MuZIEum (incl. rondleiding door het donker) (deels gratis, dacht ik)
    Van 't Lindenhoutmuseum, over de opvang van wezen in de 19de eeuw (gratis)
    Kronenburgerpark, leuk om even doorheen te lopen (gratis)
    Velorama, fietsmuseum
    Hortus Arcadië (deels gratis)
    Met kinderen: bounz
    Met een sterke maag: Anatomisch Museum Nijmegen (gratis, dacht ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach er is zoveel te zien. Voor enkele suggesties zie: http://stapstories.blogspot.nl/p/wandel.html
    Misschien dat je in januari moet aangegeven waar ongeveer je belangstelling naar uitgaat of wat je wilt doen. Je hebt in ieder geval al een hele verzameling.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je mist het prachtige noorden nog! In drenthe en groningen is ook veel te zien.En wat heel leuk is is een dagje naar het duitse Borkum met de boot.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zutphen is mooi, Deventer ook. Vorden ook. Enzovoort ;-)

    Gefeliciteerd met jullie kampioenschap hoor, wat ontzettend leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De buurt van Ommen en Hardenberg. Prachtige natuur om te wandelen en te fietsen. Varen op de vecht. En heel veel campings.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat het met je zoon beter gaat! Mijn middelste zoon moet waarschijnlijk ook voortaan op school naar de huiswerkbegeleiding.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Proficiat!
    Ik ga je geen tips geven over mijn omgeving! Waar ik zelf nog nooit ben geweest zijn de waddeneilanden. Zou ik graag nog eens heen gaan als de twee kleintjes wat groter zijn.

    BeantwoordenVerwijderen