maandag 1 december 2014

De boodschappen van deze week en surprises op school

Gisteren zijn wij de weekboodschappen gaan halen. Normaal doen wij dit op vrijdag of zaterdag, maar er was gewoon geen tijd. Vrijdag zijn wij naar het theater geweest om Guido Weijers te zien schitteren. De kampioenswedstrijd van zoonlief stond zaterdagmiddag op het programma (ZE ZIJN KAMPIOEN GEWORDEN) en de ochtend werd gevuld door dochter naar het sporten te brengen en nieuwe schoenen en een nieuwe jas voor zoonlief te halen. (ALWEER) De jas is toch echt dit keer iets ruimer gekocht en de schoenen bij het outlet in Roermond gehaald.
Maar het gaat hier over de boodschappen. Ik ga het eens een paar weken bijhouden wat ik waar aan uitgeef.

Voorraad                      16,15
AGF                             22,23
Vlees incl beleg            23,08
Brood                            2,60
Zuivel en kaas              15,06 (kaas voor twee weken)
Schooldrank en chips    16,27 (is voor twee weken)
Schooltussendoortjes      9,75 (incl. iets voor pakjesavond)
Totaal                         105,14
Pasje postcodeloterij        4,94
Betaald                       100,20

Zoals ik wel verwachtte, is een bedrag van 100 euro meer reëler. Ik houd nu ook de voorraad meer op peil. Voor de verjaardag volgende week vrijdag van dochterlief heb ik al een gedeelte in huis. Nog wat frisdrank en chips. Salades maak ik zelf en de vlaai weet ik nog niet.


Dochterlief appte me net. Ze hadden vanmorgen tijdens het mentoruur surprise. Veel energie en vlijt had ze in haar surprise gestoken. Ze had een rode doos gemaakt, want de jongen hield van rood. Daaruit stak een handschoen waarin een rode kaart zat. Alsof de scheidsrechter een rode kaart uitdeelde. De jongen deed ook aan voetbal. Daarnaast had ze een zaklamp gekocht (incl. batterijen), een zakje pepernoten en chocolade munten. Het was ook nog eens boven het budget.
Ik was haar al voorzichtig aan het voorbereiden over teleurstellingen hierin. Maar nee, mama, iedereen maakt iets moois. 
Nou het appje vertelde me. Een ingepakte doos. Met feloranje nagellak erin en een armbandje dat een kind van groep twee nog niet om doet, echt afschuwelijk. Het armbandje is mintgroen met paarse, gele en oranje sterretjes eraan.  
Gevolgd door een poppetje dat aan het huilen is.
Zo zielig vind ik zoiets. Wat alweer een teleurstelling. 
Bah, waarom kan niet iedereen gewoon aandacht schenken aan het kopen van cadeautjes. Zoiets koop je toch niet voor een meisje van bijna 13 jaar.
Ze schreef nog, ach ja, boeie. Ik wacht wel af tot pakjesavond en dan wordt alles weer goed gemaakt.
Gelukkig was ze al vlug over haar teleurstelling heen. De lieve schat. 
Nou, hier mag ik dat schrijven, ze krijgt een hele mooie armband van ons. En van opa krijgt ze er ook een. De dames vinden dit nu een echte hype. Van die leren bandjes met allerlei frutsels eraan in mooie tinten.

Zijn jullie ook al klaar voor de sint?



 
 
 
 

9 opmerkingen:

  1. Wat vervelend. Herken t wel van mijn middelbare schooltijd.
    Ben net begonnen met inpakken. Nu weer alles opgeruimd, meid komt zo uit school :-)
    Vanmiddag nog wat kleine dingetjes halen. En dan hoop ik vanavond te kunnen afronden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zulke teleurstellingen kunnen er vreselijk inhakken, doe je zelf zo je best om iets leuks te geven, maakt een ander zich er met een flutding vanaf.
    Gelukkig dat je dochter zich, naar het schijnt, er niet te druk om maakt,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat naar zeg, klinkt als toen ik in de brugklas en tweede zat, een hoofd met daarin opgefrommeld een boekje (letterlijk, gewoon zonde) en in de tweede, die is niet eens voor herhaling vatbaar. en dan zelf heel wat werk in gestoken en leuk iets gekocht, ach jah, het wordt gelukkig ruimschoots goed gemaakt, dat lees ik al ;)

    Hier is alles ook al binnen, alleen voor de kleine man, daar ben ik zo van aan het twijfelen. maar dat komt ook wel weer goed ;)

    Ruby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb vroeger als puber ook meerdere malen van zulke teleurstellende surprises en cadeaus gekregen. Heb daarom juist besloten om m'n best te blijven doen om leuke surprises, gedichten en cadeaus te geven. Maar even zo goed is het echt balen als er dan toch weer iemand niet nadenkt bij het kiezen en/of maken van een cadeau.
    Fijn dat jij wel weet wat ze echt leuk vind!!
    JBR

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij doen niet aan de sint, maar aan kadootjes onder de kerstboom.

    Ik vind die surprises ook altijd een teleurstelling geweest, er is zoveel verschil tussen de één of de ander. Jammer dat niet iedereen meer zijn/haar best doet...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd voor je zoon, leuk zeg..kampioen!
    Mooi dat het budget van 100 beter bevalt.
    Sneu hoor voor je dochter...ik herken het wel van vroeger toen ik zelf op school zat.
    Ging net zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier had afgelopen jaar dochterlief precies hetzelfde. Zelf veel werkt/tijd besteed eraan en een cadeautje gekocht wat op het verlanglijst stond. Haar cadeautje was iets wat ze niet gevraagd had, surprise was een juttezak van sinterklaas met daarin het cadeautje tussen krantenproppen verstopt. Ze was erg teleurgesteld. Als de surprise nou wel leuk had geweest, dan had dat veel goed gemaakt. Dit jaar met de docent dit besproken en die zou de hele klas erop attenderen dat je op z'n minst een cadeautje moet kopen wat op de lijst staat (mits het natuurlijk onder het budget valt.) Hopelijk zijn alle kindjes dan blij.
    En natuurlijk, gefeliciteerd met jouw zoon, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik moet alles nog doen.

    Misschien dat de 'sint' zelf toch heeft gedacht dat het een leuk cadeautje was?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja herkenbaar. Overigens maakt onze dochter de suprise zelf, en daarom is het dan misschien niet zo netjes als dat de ouders maken in plaats van de kinderen. Dat is mijns inziens niet de bedoeling.

    BeantwoordenVerwijderen