Pagina's

maandag 15 december 2014

De voedselbank

In Limburg (het zal ook wel in andere provincies zijn) is momenteel een actie gaande om houdbare boodschappen te kopen, als jezelf je boodschappen haalt, voor de voedselbank.

Je kunt kiezen uit de volgende produkten:





De actie duurt tot en met 19 december. Dus woon je in Limburg en wil je een bijdrage doen, er zijn heel veel inzamelpunten.
Je geeft mensen een gemakkelijkere kerst. 

Elk jaar kies ik met kerst een goed doel uit i.p.v. het verzenden van kerstkaarten. Dit jaar dus een boodschappenpakket:




Een beter doel heb ik dit jaar niet. 
Ik ben weer tevreden.

Dat het maar goed terecht mag komen.
 

10 opmerkingen:

  1. Ja bij ons ook. We hebben bij twee supermarkten al mee gedaan. Maar we hebben ook al geld overgemaakt naar de kerk, dus komende week ga ik beleefd weigeren als ik in de supermarkt kom (we hebben er 5 hier vlakbij!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij een AH in Gelderland kon je het direct na de kassa inleveren. Ik irriteerde mij alleen aan de opdringerigheid dit jaar. Je kon de winkel niet normaal meer in of uit, dat leek ook de bedoeling want beide keren (tussen deur-mandjes en tussen kassa-deur) werden wij (vriend en ik) aangesproken op de actie. Ook in de toch al drukke winkel stond het vol met extra kraampjes met de gewenste producten en medewerkers met een sjaaltje die je steeds aanspraken op de mogelijkheid tot doneren. Vriend vroeg zich bij de zoveelste hardop af 'vindt u ons er zo vermogend uitzien ofzo?' Kreeg hij ook nog echt als antwoord: 'nou uw vriendin draagt een mooie ring, jullie zullen vast wel wat kunnen missen'. Het leek wel een tip te zijn geweest, 'let vooral op mensen met sieraden'. Het werd echt een beetje vervelend. Andere jaren doneerden we altijd wel wat koffie/thee/pasta maar nu niet omdat wij zelf even geen financiële ruimte hebben. Hoewel mij dit nu ook zo ging tegenstaan dat ik anders misschien ook wel een jaartje zou hebben overgeslagen. Ik vind het bijvoorbeeld ook jammer dat ze specifieke producten willen hebben die niet noodzakelijk de goedkoopste variant zijn. De filterkoffie die mijn vriend pakte (omdat hij die drinkt) is bijna een euro goedkoper dan de koffie van AH basic die de voedselbank wilde hebben. Dus stond er al weer iemand naast hem 'nee meneer, we willen graag die koffie'. Waarop mijn vriend (ietsje geïrriteerd) terug beet met 'geen zorgen dan zuip ik het zelf wel op'.
    Ik vind het in essentie een goede actie alleen de uitvoering hier plaatselijk vond ik dit jaar nogal tenenkrommend.

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, dat is inderdaad andere koek. Hier staan ze nergens en nergens wordt er aangedrongen op aankoop. Dat is erg jammer.

      Verwijderen
    2. Wat jammer dat er in jullie winkel zo aangedrongen wordt. Hier zijn ze blij met elk artikel, met welke koffie dan ook.
      Yasr

      Verwijderen
  3. Hier wordt dat georganiseerd door Omroep Zeeland en ik zag bij de AH in de buurt lijstjes liggen en een grote kist staan waar je spullen in kunt doen.

    Toen de kinderen nog op de basisschool zaten gaven we altijd spullen waar de gezamenlijke kerken pakketten mee samenstelden. Nu doe ik dat dus via AH.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jammer dat het zo moet. Bij ons in de kerk in Rotterdam-Zuid is alles zeer welkom van welk merk dan ook. Dat gaat rechtstreeks naar de pakketten van de voedselbank die bij ons een uitdeelpunt heeft. Niks via AH.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het een erg leuk goed doel. Fijn concreet en tastbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super dat het kan! Toch maar eens nakijken of ze bij ons ook zo'n actie hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik heb het hier ook nog niet gezien of gehoord van deze actie,wat goed van je dat je er gretig aan mee hebt gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb gewoon zelf een pakket gemaakt. Wat basisspul erin. Lekkere olijfolie, wat gezond, vers, lekkers.
    De voedselbank hier erger ik me wild aan. Ik koop geen blijspel omdat daar een coating in zit. Maar ze willen geen potten. Pasta van een bepaald merk, waar ik met een boog omheen loop. Vers fruit en groente wilden ze niet.
    Ze wilden vooral heel veel ongezonde meuk. Met zoveel mogelijk verpakkingsmateriaal. En daar begin ik dus niet aan.

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen