Pagina's

maandag 8 december 2014

Ons weekmenu van vorige en deze week

Ik heb weer eens een keer opgeschreven wat wij eten deze decembermaand.

Vorige week:

Zondag: Kabeljauw, tagliatelle met roomsaus en verse spinazie
Maandag: Erwtensoep
Dinsdag: Kipfilet, krieltjes en spruiten
Woensdag: Gehaktballen, aardappelen gekookt en boontjes
Donderdag: Runderlappen, aardappelen gekookt en bloemkool
Vrijdag: Friet

Zaterdag: Nasi met saté en kroepoek

Zondag: Ovenschotel witte kool, ui, gehakt en puree
Maandag: Kipfilet, gebakken krieltjes en komkommer, ui, sla en tomaten
Dinsdag: Spaghetti aglio met tomaatjes in de oven met kaas eroverheen
Woensdag: Lasagne
Donderdag: Rundersaucijs, gekookte aardappelen en sperziebonen
Vrijdag: verjaardag dochterlief. Zij mag kiezen.
Zaterdag: moeder/dochterdag i.v.m. haar verjaardag. De mannen eten 
spaghetti bolognese.

Omdat zoonlief als hij werkt, om half vijf weg moet, ben ik éénpersoons porties aan het verzamelen maar als het kan kook ik vooruit. Een planning is dan weer handig. Ik had de erwtensoep al ingevroren, maar afgelopen weekend gebruikt. De nasi en de ovenschotel zit al in de diepvries. De spaghetti volgt nog. De dagen dat ik niet vooruit kan koken haal ik zo'n portie uit de vriezer voor hem.

Mijn overzicht van de boodschappen afgelopen week:

Voorraad: 63,06 (Naar Duitsland geweest boodschappen gehaald en wijn)
Brood: 9,77
AGF: 8,20
Vlees incl. beleg: 21,93
Zuivel en kaas: 13,41
Extra's (schooldrank, chips en tussendoortjes):20,74

Totaal: 137,11.

Ruim boven de begroting, maar dit is inclusief de drank, wijn voor de decembermaand, chips, toastjes en spullen voor de verjaardag van dochterlief en hartige hapjes tijdens pakjesavond.
Haal ik dat eruit, dan blijft er nog maar ongeveer 67 euro over. 


 
 






 

5 opmerkingen:

  1. Lekkere menu's hoor en heel handig om voor je zoon porties in te vriezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt me een fijn gevoel, zo'n voorraadje in de diepvries!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vooral de informatie over kosten voor je hond vind ik interessant. Wij spelen nog steeds met het idee van een hond. Maar op de site van het asiel stond dat een hond 100 euro per maand kost. Dat lijkt bij jou dus mee te vallen.

    BeantwoordenVerwijderen