Pagina's

woensdag 14 januari 2015

Alweer een ramp bij Roer-mond

Het gaat niet goed met ons Roer-mond. Nu is er op de autobaan A 73 een ongeluk gebeurd met een vrachtwagen die gebotst is op een tankauto met zoutzuur. Direct is er groot alarm geslagen en ruim een uurtje geleden is het luchtalarm afgegaan in dat gedeelte van Roer-mond.
Dit keer zijn mijn kinderen in het gebied. De school heeft alle ramen en deuren gesloten en de kinderen moeten op school blijven. 
De school heeft al via de radio berichtgeving naar iedereen gedaan, via hun site en zojuist kregen wij ook een mailtje dat de kinderen op school moeten blijven.

Ik sta in contact met de kids via de app. Het is allemaal erg spannend. Hopelijk gaat het de mensen die erin zitten goed. 

 

10 opmerkingen:

  1. Het is toch wat ze moeten ons wel hebben. Ik hoorde het alarm afgaan en ben toen maar eens gaan kijken op 1limburg. Ook stuurde onze middelste toen een berichtje dat ze op school moeten blijven. Dus nu is het afwachten wanneer hij (en de rest ) naar huis mag.
    Moeder van drie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He, wat akelig. Vooral nu je kinderen daar net zijn. Mijn man was vanmorgen onderweg naar zijn werk in Heerlen en is omgedraaid omdat op de A2 alles afgesloten was. Blij dat ie dat gedaan heeft want anders had ie nu met die tankwagen er ook nog eens bij vrijwel niet meer terug gekund. Hoop dat jullie kids snel weer naar huis kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja het is weer wat moois...
    Hoop dat het snel is opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh bah, wat naar ze, zeker als je kinderen er ook nog zijn daar!
    Sterkte met wachten want zal voor jou ook heel spannend zijn nu dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De radio bericht net dat het zoutzuur overdekt is met schuim en dat het alarm is ingetrokken. De kinderen mogen naar huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei dat was vast schrikken, ik hoop dat je kinderen nu inmiddels weer thuis zijn gezien je berichtje om 15.54

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He bah. Gelukkig als het goed is iedereen weer veilig thuis....
    M'n ouders wonen vlakbij Moerdijk. Daar is het tegenwoordig ook elk jaar prijs, heb ik het idee. En nooit is er gevaar voor de volksgezondheid, behalve als ik een batterij tussen het huisvuil gooi. Right.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik las net dat er gisteravond weer een ongeluk gebeurd is vlakbij de plaats waar het ongeluk met dat zoutzuur was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, klopt. En vannacht nog eens alweer brand in een jachthaven.

      Verwijderen