vrijdag 30 januari 2015

Alweer een week voorbij

Ook 2015 gaat alweer vliegensvlug. Nog 14 dagen en dan is hier carnaval. Zoonlief is jeugdvorst dus hij heeft al diverse activiteiten gehad. De komende week blijft het beperkt tot het weekeinde, maar de week erna ook door de week. Ach, nog even en dan is het ook alweer voorbij. Kan hij uitrusten en alles op alles zetten om over te gaan. Daar is hij trouwens al mee bezig. Of het gaat lukken is afwachten tot na de eerste proefwerkweek eind maart.

Deze week zag ik dat de chocomel in de aanbieding was, dus ben ik dit tussendoor gaan halen. (22,92 dit is inclusief de soepgroente en nog wat boterhammenvlees) Kan ik weer even vooruit met de chocomel. En ook had ik enorme zin in verse rundvleessoep met groente. Dus vlees gehaald bij de slager (6,00) en een nachtje laten trekken. 's Morgens de groente en vermicelli erin en wij hebben twee dagen heerlijk gesmuld. 
Het menu was afgelopen week daarom iets veranderd. 
Wij hadden woensdag de soep en daarbij had ik pizzabroodjes gemaakt. 
Donderdag nog een keer soep, een kipschnitzel, gebakken krieltjes, sla komkommer en een restje spruiten.

Vandaag vrijdag: Heb ik babi pangang gemaakt en doe er nog wat sla/komkommer bij.
Zaterdag: kliekjesdag: fusilli, rijst, stamppot. Een rookworst erbij en klaar.
Zondag: Runder saucijzen, aardappelen en spruitjes. Tja, de bloemkool vond ik te duur, dus weer spruitjes.
Maandag: Tagliatelle met zalm en broccoli. 
Dinsdag: Friet.
Woensdag: Lasagne.
Donderdag: Zuurkoolstamppot, spekjes en rookworst.

De boodschappen zijn ook alweer in huis voor de komende week.
In totaal was ik kwijt: 31,50 euro bij de Lidl en 34,10 bij de ah inclusief koopzegels.
Ik denk dat ik niets meer nodig heb voor de komende week, dus dan ben ik direct de achterstand van afgelopen week kwijt.

Ik merk dat nu ik constant het weekmenu hier noteer, ik goedkoper uit ben met de boodschappen. Ik koop niets meer dat niet op het briefje staat. Heb precies voldoende groente en fruit in huis. De voorraad blijft op peil. Ik koop helemaal niets overbodigs meer. Ik ben tevreden.

De weken rijgen zich aaneen hier in huize Vlijtig. Eigenlijk een beetje saai. Als het weer straks beter wordt, dan kan ik buiten weer aan de slag. Nu zit ik toch erg veel binnen. Dat haal ik echter in het weekeinde altijd wel in.
Morgen ga ik lekker met dochterlief naar stad. Ze wil nog iets halen voor carnaval. 
En vanavond ga ik met manlief naar Clau-dia de Br-eij. Daar verheug ik mij op.
Nog steeds ben ik blij dat ik een potje heb voor theater. Elke maand wordt daar geld in gestopt en in juli koop ik dan alle kaartjes die wij graag willen.

Gaan jullie ook nog wat leuks doen?
  

6 opmerkingen:

  1. Ik wil dit weekend lekker eens gaan lezen! Over twee weken hebben hier de oudste kinderen ook vakantie. Maar aan carnaval doen we hier eigenlijk niet.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goed bezig hoor,veel plezier vanavond en een heel fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat het zo goed gaat nu je je aan het weekmenu houdt.
    Veel plezier vanavond!
    We hebben ons logeetje weer hier dus dat wordt af en toe Wii'en

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je weleens zelf chocomel zelf gemaakt? Een fluitjevan een cent en veel goedkoper dan die pakken. En als je dan niet dat rare poeder koopt in de gele pakken, maar de echte, met de verpleegsters erop, wil je nooit meer anders.... chocomel die echt naar chocolade smaakt... heeeerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt. Maar de kids drinken de chocomel koud 's morgens bij de boterham. Voor 's avonds is dat inderdaad heerlijk.

      Verwijderen
  5. Heerlijk zo'n avondje theater, hoop dat jullie genoten hebben. Wij waren de afgelopen week naar Marc-Marie Huijbregts, waar we ons zeer goed vermaakt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen