donderdag 22 januari 2015

De eindafrekening binnen.

Van Essent heb ik de eindafrekening ontvangen. 179,20 krijg ik terug. Ik had eigenlijk meer verwacht, maar blijkbaar was de 1e termijnbetaling april en ik dacht maart. Scheelt 150 euro.
Het geld wordt 5 februari gestort op de rekening en dan is alles achter de rug.

Ik had nooit gedacht dat overstappen zo gemakkelijk is. En daarbij ook nog geld mee verdienen (bonus). Over een klein jaartje doe ik weer mee met sloop de crisis.
Misschien dat Essent dan wel iets doet voor nieuwe klanten.
Afgelopen week heb ik een enquête ingevuld van hen. Een extern bedrijf onderzocht waarom mensen overstappen. Nou, simpel. Omdat Essent nooit iets gedaan heeft om mij korting te geven en ik niet durfde over te stappen. 
Inmiddels zijn wij ook hierin wijzer en is het een fluitje van een cent.

Ook begint morgen de nieuwe maand. Afgelopen week heb ik nog een brood gekocht, toiletpapier en haargel. De laatste twee als voorraad, maar omdat ik er toch was heb ik het direct meegenomen.
Ik heb 8,05 overgehouden afgelopen week. Dat gaat in de pot.

Het menu voor komende week:
Vrijdag: Zuurkool met speklappen
Zaterdag: niets op de planning      NK Waalwijk
Zondag: Kabeljauw, geb. aardappelen en sla, komkommer, paprika en tomaatjes
Maandag: Kliekjesdag/spaghetti
Dinsdag: Wortelenstamppot met zuurvlees
Woensdag: Babi Pangang (zelf gemaakt)
Donderdag: Pizzabroodjes (zelf gemaakt) met prei, paprika, tomaten, ham

Tussendoor maak ik nog een keer spaghetti voor de vriezer. Misschien dat daar iets op maandag van gegeten wordt.

Wij zijn weer klaar voor een nieuwe week.


 
 

6 opmerkingen:

  1. Dat is mooi meegenomen, wij zitten nu bij eneco wij willen ook overstappen ook wij zitten al heel lang bij eneco maar willen toch wat anders proberen waar je dan een nieuwe aanbieding hebt en goedkoper is,dus wij moeten nog shoppen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super dat je overstap zo gunstig uitgevallen is :)
    Is een mooi extra centje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij stappen al jaren ieder jaar over. Alleen bij Greenchoice zijn wij twee jaar achter elkaar gebleven. Gewoon omdat er met hun onderhandeld kon worden op dat moment. Een jaar later werd dat lastiger. Wij kiezen het liefst voor groene stroom, en zoals we weten behoort Greenchoice tot een van de betere op groene stroom gebied. Maar een enkele keer als het verschil toch te groot is, zijn we ietsje minder consequent. Tja, .... Ook hebben wij ook bij ons aangemeld bij sloop de crisis en o.a. bij de consumentenbond voor gezamenlijke energie inkoop. Maar in beide gevallen kwamen wij toch nog duurder uit. Ja ook de consumentenbond en sloop de crisis willen er nog aan verdienen. Dus wij zitten al erg scherp gelukkig. Maar fijn dat je toch nog zo'n lekkere meevaller hebt gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd prettig om geld terug te krijgen van de energiemaatschappij. Wij hadden dat geluk ook enkele maanden geleden. Kunnen alleen nog niet overstappen omdat we een contract voor 3 jaar hebben afgesloten, waarvan nog 1 jaar over is. Via Ver. Eigen Huis bekeken of we collectief mee konden doen, maar dat scheelde helemaal niets, dus ik heb er wel vrede mee zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Overstappen van energie leverancier durf ik niet,, te veel horror verhalen gehoord van familie. Misschien toch het overwegen waard, en de gok wel te wagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een fijn bedrag om terug te krijgen! Hier vliegt het geld er momenteel alleen maar uit helaas...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen