Pagina's

zondag 4 januari 2015

Energieverbruik afgelopen jaar en overgestapt

Afgelopen 1 januari was de datum dat ik voor het eerst ben overgestapt. Niks eng, gewoon gas en stroom, alles deed het gewoon. Had ik dus inderdaad veel eerder al eens kunnen doen.

Op 1 januari heb ik de standen opgenomen en doorgegeven naar de NEM. De nieuwe maatschappij.

De afrekening van Essent zal ik neem ik aan wel een keer ontvangen. Deze loopt van 1 maart t/m 31 december. 10 Maanden dus.

Stroomverbruik 2816 (verwacht 4200)
Gasverbruik 641 (verwacht 1100)

Dit zal wel berekend moeten worden over 10 maanden. Ik zit in ieder geval ruim onder het verbruik.

Wat ik wel vreemd vind is dat ik niets door hoef te geven aan de oude maatschappij, Essent dus. Voor de ervarenen onder ons, gaat dit allemaal automatisch vanuit de nieuwe maatschappij?

Nu nog wachten op de afrekening.
 
 

4 opmerkingen:

  1. Meer door minder4 januari 2015 om 17:04

    Klopt je oude energie bedrijf regelt in principe alles.
    Je krijgt nog wel van het oude energie bedrijf een meterstanden kaart vul hier svp dezelfde meterstanden in als je aan het nieuwe energie bedrijf heb door gegeven.
    Hou altijd de vinger aan de pols ook al lijken dingen vanzelf te gaan.
    Ik stap al over vanaf het begin hoofdzakelijk voor de bonus i.c.m. het actie tarief dit heeft in de loop der jaren al +/- 1500 euro extra opgeleverd (buiten het bezuinigen op gas en stroom.

    Succes..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat klopt. je hoeft verder niets te doen, het wordt allemaal voor je geregeld.Ik kijk alles altijd wél even na. Wij hebben een dubbele meter maar boven is nacht en onder dag. Dat is dus omgekeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klopt. De nieuwe leverancier geeft je meterstanden door aan de netbeheerder en die geeft dat weer door aan de oude leverancier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dat klopt, het kan ook voorkomen dat de oude en de nieuwe energie leverancier tegelijk incasseren. Ik storneer dat meestal. Vinden ze vaak trouwens niet zo leuk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen