Pagina's

dinsdag 13 januari 2015

Regelmaat

Nu de vakantie weer achter de rug is, verval ik al vlug weer in mijn ritme van alledag. 
Wat doe ik dan zoal?


's Morgens:
Laat manlief altijd de hond uit.
Ontbijten met allen, lunchpakketten maken, kids naar school en manlief naar werk. Ontbijtboel opruimen en afwassen.
Overal de rommel die rondslingert opruimen. Indien het weer het toelaat ramen openzetten, bedden open gooien.

Ik bereid het avondeten voor. Maak groente schoon en schil indien nodig de aardappels.
Dan even tijd voor thee en kijken wat iedereen geschreven heeft op zijn blog.
Hup weer naar boven en de bedden opdekken. Kijken of het toilet schoon is en wastafel uitvegen.
Alles ziet er weer netjes uit.
Beneden stof ik even. Omdat ik niet veel heb staan is het nog geen 5 minuten werk.
Dan ga ik de was bekijken. Afhankelijk of er iets gevouwen moet worden of gestreken leg ik dat klaar. Indien er nog tijd is doe ik dan strijken/vouwen, anders 's middags.

Lunch maken voor manlief en ik en de hond. Manlief komt tussen de middag thuis en dan gaan we elke dag een half uur met de hond wandelen onder het genot van een boterham en een appel/mandarijn. De hond krijgt ook een boterham.
Een keer op het einde van de middag komen de kinderen weer thuis. Deze drinken en eten wat en gaan leren. Ik ga met de hond wandelen.
Tegen de tijd van het avondeten begin ik te koken en dek de tafel.

Rond half zes gaan wij eten. Zoonlief is 3 keer per week pas om half zes thuis.
Na het avondeten dek ik de tafel voor het ontbijt indien er geen bezoek verwacht wordt. Een gewoonte die ik erg handig vind. 


Op maandag in de slaapkamers en badkamer de prullenbakken leegmaken.
De wc's poetsen en de toiletrollen aanvullen. De wastafel op de badkamer schoonmaken.
Op dinsdag woonkamer, keuken en achterkamer.
Op woensdag trappen, boven vloeren wissen en meubels stoffen.
Op donderdag badkamer poetsen.
Op vrijdag boodschappen doen.

In het weekeinde probeer ik meestal de bedden te verschonen, afhankelijk van het weer.

Dan zijn er natuurlijk ook nog werkjes zoals ramen wassen, tuin op orde houden en garage en saunaruimte schoonhouden. Dat doe ik wisselend.

Ik moet eerlijk zeggen dat dit best relaxed is. Omdat overal alles op orde is en er nergens rommel ligt, ben ik vrij vlug klaar met alles. 
Dochterlief en ik doen graag bakken en daar besteden wij weer tijd aan. Ook aan de hobby's en verenigingen wordt veel aandacht besteed. Het spelen van muziek vergt oefening.
Wij krijgen onze tijd wel om mits de reuma maar achterwege blijft. Die gooit vaak roet in het eten.

Vandaag is manlief jarig en gisteravond hebben wij hem verrast met een bezoek aan het theater. Rowen Hèze trad op. Het was een erg mooie avond.
Vanavond komen er nog enkele familieleden op bezoek. Zijn verjaardag wordt meestal erg klein gehouden omdat deze valt tussen de festiviteiten van de carnaval in. Morgen weer een gewone dag.

Hebben jullie ook een regelmaat in de dagelijkse gang van zaken?
Met name het bijhouden van alles in huis?

 
 

8 opmerkingen:

  1. Nee, ik heb nauwelijks regelmaat. Ik laat eigenlijk alles volledig afhangen van hoe ik me voel.
    In het begin probeerde ik wel een vast schema te doen maar toen ging ik mezelf te veel forceren.
    Wel altijd verspreid over de dag het eten maken en idd na het avondeten alvast de tafel voor het ontbijt dekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op maandag heb ik schoonmaakdag; dan doe ik zo veel mogelijk. De rest van de week is afhankelijk van mijn andere bezigheden. Grappig en leuk om jouw weekindeling te zien. Gefeliciteerd met je man!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met de verjaardag van je man. Veel plezier vanavond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeli! *smak*

    Ik ben wel van de regelmaat, maar zo structureel als jullie zijn? Neh. Er moet ook wel ruimte zijn om eens een keer geen zin te hebben of de planning om te gooien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, maar natuurlijk komt dat ook vaker voor hoor. Echter weken waarin er geen afspraken staan is dit toch mijn plaatje.

      Verwijderen
  5. Hoi gefeliciteerd met je man.
    Op maandag doe ik het hele huis en de was.
    Dinsdag naar mijn cursus en boodschappen.
    Woensdag graag weer een dag geen afspraken zodat ik kan doen wat ik wil en donderdag en vrijdag geen vast iets.
    Op vrijdag dan wel boodschappen voor t weekend.
    Tja als je niet echt gezond bent moet ik wel een beetje regelaam erin hebben.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Regelmaat is hier wel maar niet met schoonmaken. Wel etenstijden en bedtijden o.a . Wij hebben geen kinderen meer thuis en dan kan het allemaal wat losser.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Verlate felicitaties met je man. Een schema. Wat een luxe :) Hebben we hier niet. Afwas wordt wisselend gedaan door man, dochter of mijzelf. Stofzuigen als er echt te veel blijft hangen aan onze sloffen. Wc's, tsja, te weinig. Stoffen, door het klussen dagelijks noodzakelijk, maar dat doe ik zeker niet. Nu ik bijna weer full time werk merk ik dat ik het wel lastig vind om alles te combineren. Zolang we zelf toonbaar zijn en het huis redelijk schoon is, vind ik het ook wel prima :)

    BeantwoordenVerwijderen