vrijdag 27 februari 2015

Boodschappen en weekmenu.

Even voor de administratie.

Afgelopen week heb ik erg weinig uitgegeven aan boodschappen. Zo weinig, 64,22 euro, dat ik naar Duitsland ben gereden tanken en daar, in de aanbieding wijn heb ingeslagen. Ook groente voor komende week en brood. Heerlijk dat Duits brood. Totaal 24,90 euro. Dus nog 10,88 over.

De boodschappen voor komende week heb ik vanmorgen gedaan.
AH 48 euro inclusief koopzegels
Lidl 25,60 euro
Plus 6,85. Gisteravond op tv zag ik dat de ice tea green pakken 1 + 1 gratis waren. Deze winkel ligt vlakbij de ah en lidl, dus ben er even heen gereden. 8 Pakken gehaald en 4 betaald.
Action 10 euro. Wc papier, haargel, batterijen en koekjes.
Totaal 99,40 euro. Nog 60 cent over, maar als het goed is, is alles in huis.

Ons weekmenu:

Vrijdag (vandaag): gevulde paprika's met rijst en broccoli.
Zaterdag: lasagne
Zondag: verse rundvleessoep met groente, tonijnsalade met stokbrood
Maandag: aardappelpuree, vissticks en spinazie met appelmoes
Dinsdag: tagliatelle met roomsaus, kabeljauw en courgette
Woensdag: chili con carne
Donderdag: aardappelen, gehaktstaaf en chinese kool

Dat ziet er goed uit. Toch?
Mijn dochter zei gisteren dat ze dus deze week elke dag heerlijk eten kreeg. Dat zit dus wel goed komende week. Alles is weer in huis.
Laat de nieuwe week maar beginnen.

Morgenvroeg ga ik helpen op de open dag op de school van mijn kinderen namens de ouderraad. En zondag hebben wij een winterconcert met drie muziek verenigingen in het kasteel hier in het dorp.
Verder staat er weinig op de planning komende week. Maandag ga ik met de hond naar een nieuwe hondensalon om hem te laten wassen. De vorige is gestopt met het wassen van grote honden. Deze ligt in een ander dorp en nu moeten wij dus met de auto. Ik kan wel erbij blijven, dus hoef niet op en neer te rijden. 
Nou, fijn weekend allemaal en tot volgende week.

9 opmerkingen:

  1. Fijn dat je zoveel over had dat je nog even naar Duitsland kon gaan!
    En het menu ziet er inderdaad goed uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt erg lekker jouw menu vooral de verse rundvleessoep lijkt me lekker! Fijn weekend :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker menu hoor! Mooi dat je geld over had, en boodschappen doen in Duitsland lijkt mij ook een keer leuk maar is een beetje te ver. Wie weet, een keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk menu, kan me voorstellen dat je dochter tevreden is :)
    Leuk, om even in duitsland te shoppen, ga ik morgen ook even doen, naar de dm enzo :)
    Heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij gaan ook regelmatig boodschappen doen en tanken in Duitsland. Het scheelt echt veel. Onze zoon helpt vandaag ook op de open dag bij O&O. Zo klagen ze als ze naar school moeten maar dan wel vrijwillig op de vrije zaterdag gaan.
    Ik hoop dat het en leuke open dag word.
    Moeder van drie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk ben ik langzamerhand wel nieuwsgierig naar je. In welke klas zit je zoon. Mijn dochter heeft vandaag ook geholpen bij O & O.

      Verwijderen
    2. Mijn zoon zit in 4 VWO (gym). Hij was gevraagd door de leraren om ondersteuning te geven aan de brugklassers. Toen hij thuis kwam had hij in elk geval een droge keel van het praten. Zoals hij zelf zei van steeds hetzelfde verhaaltje af te moeten steken en vragen te moeten beantwoorden. Ja dat hoort er nu eenmaal bij. Hij vindt O&O wel nog steeds een heel leuk vak en kan zich er ook helemaal in uitleven. Maakt soms gewoon "overuren " op school als er weer en project af moet.
      Wij wonen in Roermond, en de oudste en middelste zitten op een andere middelbare school. Voor hun was die gewoon geschikter en gelukkig bevalt het ze alle drie goed op de school waar ze zitten.
      Moeder dan drie

      Verwijderen
    3. Oeps foutje, het moet zijn de oudste en jongste.

      Verwijderen
  6. Een reactie die niets te maken heeft met boodschappen:
    Je hebt mijn give-away gewonnen! Jeej! *applaus*
    Als je je adres doormailt naar opnr16 @gmail. com, dan stuur ik het leuke boekje meteen naar je op :-)
    Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen