maandag 2 februari 2015

Kleren gekocht

Het is al lang geleden, ja erg lang geleden dat ik voor mezelf kleren heb gekocht. Gewone kleren die ik overdag aan kan doen, maar ook op een feestje niet misstaat.
Omdat ik thuis ben gun ik mezelf dit niet zo vlug. Meestal gaat alles naar de kids, maar afgelopen zaterdag ben ik met dochterlief gegaan. Ja, ook die heeft weer wat gekregen, zucht....
Ik heb mijzelf enorm verwend met 4 truitjes/blouses met 3/4 mouw en een t shirtje met korte mouw en een hemdje dat aan de voorkant een blouse is voor onder een jasje. Helemaal tevreden ben ik. De truitjes waren 2de halve prijs. In het voorjaar nog een keer een lichte broek en een spijkerbroek erbij. Dan heb ik echt voldoende.

Vrijdag waren wij naar de show geweest van Clau-dia de Br-eij. Ze had een hele goede boodschap voor de mensen. Erg mooi. Iedereen moet een wens hebben in iets te streven. Hoe onbereikbaar die ook is. Voor haar was dat de maan. Haar voorbeeld was een dobbelsteen. Altijd proberen om die 6 te bereiken. Maar het kan ook zijn dat je tevreden moet zijn met een 5. En dan is dat jouw maan. Ik vond de show erg goed. 
 
Gisteren was de eerste dag dat wij echt helemaal niets te doen hadden. Na vele repetities van de muziek, schietwedstrijden van dochterlief of wat dan ook, was het heerlijk om een dag te banken. Dat was mijn voornemen en hebben wij ook gedaan. 
Alleen manlief die kan niet zitten blijven. Ik had een hoge zuil van hout die eigenlijk te hoog was in de woonkamer. Daar heeft hij een 20 cm afgezaagd. En deze gebruiken wij als onderzetter voor een hoge vaas. De onderkant van de grote zuil heeft hij opnieuw geverfd. Bij de onderzetter heeft hij een plankje erop getimmerd zodat deze eigenlijk een soort mini zuil is geworden. Ook dat is al geverfd maar moet nog een tweede laag. Het ziet er erg mooi uit en helemaal gratis. Althans de mini zuil. De hoge zuil stond al zeker 5 jaar in de saunaruimte te staan. Nu heeft hij een mooi plekje in de woonkamer gekregen voor het raam.

Zo zijn wij het weekend weer doorgekomen.
Ik heb nog een kleine boodschap gedaan, (2,95). (31,36 over)
Lunchen met dochterlief (25), kleren voor mij (135), dochter (141) en manlief (20) (2 truien in de uitverkoop), schoolspullen voor volgend jaar (13).
Onze kleedgeld pot is weer helemaal leeg met een tekort van 3/4 maand. Dat corrigeren we dan maar volgende maand. Nu wordt het van de buffer afgehaald.
Het lunchen gaat van de uitjespot.
Van de winkel waar we de kleren hebben gekocht had ik nog een kortingsbon van 10% en 10 euro liggen. Dat hebben wij goed besteed.

De rest van de week zal er weinig gebeuren. Een ehbo les volgen morgenavond, een vergadering op school en dat was het. Voordat we het weten is het weer vrijdag. De nieuwe week.
 
 

11 opmerkingen:

  1. Fijn hoor dat je nu jezelf ook eens verwend hebt!
    Dat mag ook weleens, zeker nu je kampioen bent geworden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha. De receptie is toch in uniform. Dus eigenlijk geen smoesje.

      Verwijderen
  2. Soms moet dat gewoon even. Overal is uitverkoop, dat scheelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt? Oeiiii, ik koop elke maand wel wat nieuws. Ben geen big spender, maar vind het wel errug lekker om af en toe iets nieuws aan te schaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb me ook voorgenomen om dit vaker te doen. Het voelt gewoon goed.

      Verwijderen
  4. Leuk hoor, nieuwe kleren kopen. Extra blij, juist omdat je dat niet (meer) zo vaak doet. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zo'n nieuwe outfit. En dit is een goede tijd van het jaar om dat te doen. Zeker met die 70% kortingen!

    Plaats je nog foto's van je kleding? Dan kan ik meegenietetn.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelf koop ik heel onregelmatig kleren. Niet omdat ik het mezelf niet gun of het me niet kan veroorloven, maar een beetje uit gemakzucht. Als iets me lekker zit, draag ik het een of twee dagen, was het en trek het gewoon weer aan. Helemaal nu ik niet meer naar kantoor hoef. Soms heb ik iets een jaar in de kast hangen voor ik het aantrek. Daarna gaat het dus bijna niet meer uit (beetje overdreven gezegd, maar toch...... Een mens zit soms raar in elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wilde ook nog zeggen dat je zo te lezen goed geslaagd bent! Heerlijk om jezelf iets te gunnen, want dat moet op z'n tijd.

      Verwijderen