Pagina's

woensdag 11 februari 2015

Mama's kunnen niet ziek zijn

De week begon zondag met snotteren en warm/koud. Vest aan, vest uit. Moe, lamlendig. Dochterlief had koffieconcert van school. Ze hadden als brugklassers een gezamenlijk stuk waarbij zij op haar dwarsfluit speelde. Daarna opende zij de morgen als solist met een muziekstuk. Ik was erg trots op haar. Thuisgekomen direct de bank op.
Maar manlief was een dagje weg, dus mij bijeengeraapt en voor ons eten klaargemaakt en met de hond gewandeld.

Maandag idem dito. Van bed naar de bank, maar toch dochter naar atletiek moeten brengen, de was gedaan en voor het eten gezorgd. Rundersaucijzen, rode kool en aardappelen.
Manlief heeft deze week de taak van de hond op zich genomen zodat ik wel zo veel mogelijk binnen kan blijven.
 
Dinsdag, gisteren, heb ik weer taxi gespeeld, de was gedaan, op de bank gehangen en gesnotterd.
Tussendoor met dochterlief ook nog naar de ortho.
Ik heb twee pannen met groentes (die manlief heeft schoongemaakt) opgewarmd. In één gehakt geruld en in de andere hamblokjes.
Dat allemaal op opengesneden afbakstokbroodjes, tomatenpuree erop (dochterlief heeft geholpen) kaas erover en in de oven. Evengoed heerlijk gegeten.
Een soort of pizzastok in twee soorten.

Vanmorgen, grrr nog niet weg die duffe kop, heb ik zoonlief weggebracht die met de klas naar een debat vertrok in Lelystad. Vanavond komen ze terug, maar iemand anders haalt ze op. Ben naar de A-ction gereden en daar bruistabletten vitamine C gehaald op advies van een kennis. Deze ook al ingenomen. 
De aardappels heb ik al geschild, spinazie erbij en vissticks vanavond in de pan. Lekker makkelijk met appelmoes erbij en iedereen heeft toch weer smakelijk gegeten.

Ik hoop dat het morgen toch een stuk beter gaat. Met dan nog één dag te gaan voordat het feesten losbarst hier in het dorp en in de stad. Morgenavond heeft dochterlief al carnaval op school en zoonlief in het dorp.
Vrijdagavond moet ik gewoon opgeknapt zijn. Vrijdag heeft zoonlief nl. receptie. Zoals al een keer gezegd is hij vorst van de jeugdcarnavalsvereniging en moet hij voor het eerst de avond in elkaar praten. En daar wil mama natuurlijk bij zijn. Ik heb nog twee dagen om uit te zieken en die neem ik maar. Banken, hangen, voor de kids en manlief zorgen en verder even niets.
Ik ga maar weer liggen voor de tv. 

O ja, qua boodschappengeld was ik 97,60 kwijt. 

Voor volgende week haal ik balkenbrij, eieren, gehaktballetjes, kipspiesjes, zuurvlees en koude schotel. Allemaal spul dat zoonlief zich kan opwarmen als hij tussendoor eens thuiskomt. Ik zorg dat er broodjes in huis zijn. Iedereen kan dan zichzelf bedienen. Ook zal er best een keer een frietje gehaald worden.
Woensdag is haring schillen in de cafés als afsluiting van de carnaval. En dan is alles weer voorbij. Begint na 6 weken weer het gewone normale leven.

Wat ook nog wel een leuk iets is. Zoonlief maakt sinds december op school zijn huiswerk onder begeleiding. Sindsdien hebben wij nog weinig ruzie, wel natuurlijk nog af en toe. Maar wat ook belangrijk is, zijn punten gaan alleen nog maar omhoog. Op school moet hij toch geconcentreerd 1,5-2 uur leren. Ik heb er zelfs vertrouwen in, dat als hij zo door gaat hij ook nog over gaat. Alle onvoldoendes zijn nog maar hele kleine onvoldoendes. Als hij al ruime zessen haalt zijn ze weg. Hij is super gemotiveerd en wij stimuleren hem. Geven hem enorme pluimen voor zijn harde werken. Heeft hij natuurlijk ook verdiend.
Hij heeft een gesprek gehad met de decaan over zijn profielkeuze. Deze stelde voor om zich toch meer toe te leggen op de talen omdat hij hierin goed is. Zoonlief heeft zijn keuze laten vallen op de politie. Bij de politie kan hij zich ontplooien. Hij hoeft niet alleen maar de zitten, kan de straat op, is sociaal bezig, kan de talen gebruiken en als hij goedgekeurd wordt hiervoor kan hij ook nog naar de politie academie. Wij staan volledig achter zijn keuze. Zijn profiel gaat dus veranderen.
Of zijn beroepskeuze het ook echt gaat worden moeten wij nog bezien. In ieder geval wil hij niet meer naar de academie voor de sport. Eigenlijk zijn wij wel blij hierom, omdat de toekomst zo onzeker is als leraar. We zien het weer helemaal zitten met onze zoon. Het zal echt nog niet het einde van de puberteit zijn, maar ik kan hem wel weer benaderen en met hem praten.

Fijn nieuws voor ons.

Nu nog opknappen deze week en dan is het helemaal goed.
 


 



 
 

14 opmerkingen:

  1. Beterschap, hopelijk kan je gewoon carnaval vieren!
    Fijne dagen gewenst.

    Wat mooi dat het tussen je zoon en jou nu beter gaat sinds hij huiswerkbegeleiding heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om te horen dat het goed gaat met je zoon. Onze zoon lijkt wel op hem ook hij twijfelde tussen politie en gymleraar. Alleen is bij hem de keuze anders uitgevallen, Hij is naar een van de bijeenkomsten van kombijdepolitie gegaan en kwam toen tot de ontdekking dat hij waarschijnlijk niet toegelaten gaat worden omdat hij de taaltoets met grote kans niet haalt. Hij is dyslectisch en er worden bij de politie geen uitzonderingen gemaakt je moet gewoon slagen voor deze toets zonder hulpmiddelen. Op zich wel te begrijpen want een taalfout in een bekeuring of proces verbaal kan dit kennelijk al ongeldig maken en dat willen ze niet. Maar jammer voor hem dat hij zo maar weer eens met zijn neus op zijn "handicap' word gedrukt. Het is misschien een idee om met je zoon eens naar zo'n bijeenkomst te gaan of misschien is hij wel al geweest. Onze zoon vond het in elk geval erg leerzaam. We hopen voor hem dan ook maar dat hij ooit dan wel maar een baan als gymleraar krijgt ook al dat moeilijk zijn. De keus word zo voor hem gemaakt.
    Ig wunsj ug eine sjoone vastelaovend.
    Moeder van drie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou ik graag willen naar die bijeenkomst, maar dit voorjaar is er geen enkele meer. Jammer dat het al direct voor je zoon is uitgesloten. Ik vind alleen de aanname zo beperkt. 50 in heel Nederland en dan moet er ook nog een vacature zijn alvorens je aangenomen wordt.

      Verwijderen
    2. Wat onze zoon toen gedaan heeft is zich inschrijven bij kombijdepolite.nl, er komen namelijk steeds nieuwe datums bij en dan krijg je automatisch een mail waar deze datums in staan. Alleen moet je dan wel vlug zijn met inschrijven want ze zijn snel vol.
      Moeder van drie

      Verwijderen
  3. Beterschap! Moedig dat je toch op de been blijft, moeders kunnen inderdaad niet gemist worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog lekker twee dagen uitzieken en dan aan de carnavals-bak. Veel plezier!
    (Volgens mij kan de puberjeugd zich uitstekend redden voor wat het eten betreft, dus daarover hoef jij je vast een paar dagen geen zorgen te maken.)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop maar dat je met carnaval weer helemaal beter bent want ohhh wat is dat balen als je dan ziek zou zijn..
    Heel veel plezier bij de receptie van je zoon, superleuk dat hij prins is!!! Geniet ervan!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prins is iets anders dan vorst. Een vorst is meer een blijvende rol, prins is voor een jaar.

      Verwijderen
    2. Oeps, helemaal fout dus :) En dat voor een echte limburgse.... :(

      Verwijderen
  6. Beterschap! Ik ben sinds drie weken aan het snotteren en hoesten. Net voor de bonte avonden. Heb één avond meegedaan en was hees!! Nu begin ik me pas beter te voelen. Hoop dat jij sneller opknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee he? Mama,s kunnen niet ziek zijn, ik hoop voor je dat je snel weer opknapbeurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja..het lot van een mama ;-)
    Beterschap hoor en fijn dat je zoon weet wat hij wilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk dat de huiswerkbegeleiding helpt. Onze middelste zoon heeft het ook drie keer per week maar zijn cijfers bleven slecht. Hij is nu zelfs een niveau gezakt...

    Beterschap gewenst trouwens!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen