vrijdag 6 februari 2015

Net over het boodschappenbudget gegaan

Afgelopen week had ik fijn voor 68,55 euro boodschappen gedaan. Een heel mooi bedrag en nog 31,45 over. 
Maar dinsdag kwam mijn zus over en die wilde graag naar Duitsland boodschappen doen. Daar heb ik vlees en toiletartikelen ingeslagen, en enkele mixpakjes. Totaal 43,07 euro.
Dus met 11,62 euro tekort sloot ik de week af.

Ook heb ik getankt. De benzine kostte 1,269 per liter. Totaal 42,99 euro.
 

Vandaag begon weer de nieuwe week.
De boodschappen waren bij de Lidl 47,80 en bij de AH 32,10 en 3,20 koopzegels.
Totaal 83,10 euro. Nog 16,90 over.

Mijn weekmenu:

(De zuurkool is alweer doorgeschoven, want gisteren heb ik heerlijke erwtensoep met pannenkoeken gemaakt)

Vrijdag: vandaag: Tonijnsalade met stokbrood. 
Zaterdag: pasteitje met kippenragout. 
Zondag: Runderpoulet, aardappelbolletjes en boontjes.
Maandag: Zuurkool met spekjes en rookworst. (daar staat hij weer, voor de 3de keer op rij een nieuwe poging) Omdat het zolang houdbaar is, is deze gemakkelijk te schuiven.
Dinsdag: Frittatensoep met pizzabroodjes.
Woensdag: Aardappelen, rundersaucijzen en wortelen.
Donderdag: Aardappelpuree, spinazie en vissticks.

Vrijdag 13 februari: begint voor ons de carnaval. Ik haal die dag allerlei dingen in huis die gemakkelijk op te warmen zijn. 
We zien wel wat we eten, dus die dagen geen menu.

Fijn weekend allemaal.
 


 

8 opmerkingen:

  1. Ik ben nog nooit in Duitsland gaan winkelen. Is het de moeite?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. leven zonder schuld7 februari 2015 om 09:06

      Ja, echt wel, wij wonen vlak bij de grens en gaan elke week. benzine is echt veel goedkoper, scheelt zon 20 a 25 cent per liter tov Nederland. verzorgingsproducten zijn er ook veel goedkoper en vlees ook.

      Verwijderen
  2. Ik heb me al meermaals afgevraagd wat jullie bedoelen met 'koopzegels' ......liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zijn zegels die ik koop bij ah. Voor elke euro die je aan boodschappen koopt kun je een zegel van 10 cent kopen. Deze plak je in een boekje en bij 490 zegels is het boekje vol. Deze kun je dan inwisselen voor 52 euro. De zegelboekjes bewaar ik voor de zomervakantie en wissel ze dan in als een mooie zakcent. En misschien doe ik het dit jaar ook met kerst.

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Even opnieuw zonder mailadres.... :)Vlijtig, ik las ergens dat jij je hypotheek om gaat zetten, toevallig heb ik dezelfde (spaaroptimaal). Kun je uitleggen waarom? Liever privé?? Als je dat niet wilt ook goed hoor, vroeg ik me gewoon af en er is erg weinig te vinden over die hypo, vandaar....

      Verwijderen
  4. Die spullen die je in Duitsland kocht leveren later toch ook weer een besparing op?!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen