donderdag 5 februari 2015

Wat wonen wij toch mooi!

Vanmorgen ben ik weer, zoals elke donderdagmorgen, vertrokken om te wandelen met de overbuurvrouw. Een dun laagje ijs lag er op de meertjes/vijvers, hoe je het noemen wilt. Maar door de sneeuwlaag kon je het schitterend mooi bekijken.




Ik wandel hier elke dag met de hond, maar vandaag was het toch wel heel erg mooi. De bovenste twee foto's zijn 10 minuten lopen van ons huis. De onderste foto is iets verderop, ik denk 5 minuten verder. 
Omdat wij toch de tijd hadden zijn wij rond het meertje van de onderste foto gelopen en deze foto gemaakt. Als er nl. ijs ligt, kun je aan de overkant gemakkelijk op het ijs en direct schaatsen. Scheelt een stukje omlopen. De hele jeugd komt hier in de buurt schaatsen. Maar buiten deze twee liggen er nog een paar.

Een gevoel van dankbaarheid overvalt mij dan altijd. Wat zijn we gezegend met een mooie natuur hier in de omgeving. 
Vandaag een dag met een kroontje. 
 

14 opmerkingen:

  1. Ja het is mooi met die sneeuw! Maar hier bij ons ook glad en dan loopt het iets minder ontspannen met een vrolijke hond :-)
    Nu ik binnen zit met lekkere koffie geniet ik gelukkig evengoed als ik uit het raam kijk.
    Mooi plekje waar je woont, en wie weet binnenkort op de schaatsen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ook ik moet erg oppassen met glad weer. En de hond blijft met de wandeling met de buurvrouw lekker thuis. Ik heb dan genoeg aan mezelf om te zorgen dat ik overeind blijf. En schaatsen is qua lichaam niet voor mij weggelegd. Maar ik geniet ervan als mijn kids en manlief dit kunnen doen.

      Verwijderen
    2. Ik heb gelezen in je profiel dat je ook reuma hebt, kan het dus helemaal begrijpen dat je niet gaat schaatsen. Mijn man loopt vnl met de hond want voor mij is het eigenlijk te zwaar. Ben dan ook blij dat ik mijn eigen huis nog kan bijhouden. Leuk dat je mijn blog volgt!

      Verwijderen
  2. Prachtig zeg! Dat is inderdaad iets om dankbaar voor te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn, om het mooie te zien. Juist als het binnen handbereik ligt. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zeg! Ik kan er niet echt van genieten, ik ben nu hoogzwanger toch bang dat ik val met die gladheid... Maar ja, de natuur blijft prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, zulke ongerepte natuur. Ons land is zo lelijk nog niet.
    Ook een fantastische ijsbaan natuurlijk, als het lekker gevroren heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig hè! Kan daar ook erg van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De natuur is echt prachtig! Je moet er alleen wel erg in hebben, dan is het echt genieten!!! Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi hoor! Ik vind ook dat Nederland prachtig is. Ik snap niet waarom iedereen altijd maar op vakantie wil naar het buitenland.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hoeft er vaak helemaal niet zo ver voor van huis te zijn om in mooie natuur te zijn. Jullie hond zal het daar ook wel naar z'n zin hebben, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen