Pagina's

donderdag 19 februari 2015

Wij zijn er weer. Een nieuwe week begint morgen.

Zo, de dagen zitten er weer op. Geradbraakt, maar oh zo mooi geweest. Wat een feest is dat toch altijd. 
Dit jaar nog meer dan anders. De zoon vindt het geweldig bij de jeugdraad waar hij voor het eerst vorst was. Dochterlief voor de allereerste keer ook op stap met vriendinnen. Ook die heeft haar draai helemaal gevonden in de carnavalswereld.
Wij gaan al jaren lang altijd met dezelfde mensen. Soms vallen er mensen af en soms komen er mensen bij. Ook hebben wij altijd hetzelfde programma. Misschien saai, maar dat past wel bij structuurmensen zoals wij zijn. Ik zet er maar geen foto's op, steeds weer hetzelfde.

Het enige wat nog steeds parten speelt is de warmte/hitte aanvallen. Ik ga er maar vanuit dat dit de overgang is. Soms strontvervelend. Vooral als je buiten staat. Een kou heb je dan vlug te pakken. En die heb ik dus.

Voor de komende week heb ik weer maaltijden in elkaar bedacht. Morgenvroeg de boodschappen halen. Afgelopen week was de schade € 101,94.

Ik heb bedacht dat wij op het menu krijgen

Vrijdag: kippensoep met kippenpasteitje en koude schotel
Zaterdag: spaghetti
Zondag: spruiten, aardappelen en rundersaucijzen
Maandag: babi pangang
Dinsdag: frietdag
Woensdag: erwtensoep met pannenkoeken
Donderdag: zuurkool met spekjes. (voor de 5e keer een poging om te eten)

De boodschappen zullen niet veel zijn verwacht ik. Ik moet toch al vlug een 30 euro over kunnen houden. 

Nu we langzamerhand het voorjaar naderen, begint het toch te kriebelen om af te lossen. Ik vind het zo'n verloren jaar als ik het dit jaar niet doe. Nog ruim 3000 euro te gaan voordat de buffer vol is, maar er staat nog van alles te verwachten. Vakantiegeld, een beloning van mans werk, belastingteruggave, manlief 25 jaar in dienst en natuurlijk elke maand onze spaarpotjes vullen en wat over is naar de buffer.
Misschien dat ik vanaf de zomer toch maar eens wat ga storten. Elke euro die afgelost is, is er één waarover je geen rente hoeft te betalen.
Ons plan is eigenlijk om de spaaroptimaal (die in december omgezet wordt naar annuïteiten) te verlagen met de spaarpot van een 30.000 euro en daar nog een 2.500 euro minimaal vanaf te halen. De rest wordt dan annuïteiten.
Dit dan aflossen in 10 jaar i.p.v. 15 jaar. Dan is dat ook een verkapte extra aflossing per maand en kunnen wij ons richten op de nog openstaande 19.000 euro aflossingsvrij.
De afloskriebel moet ik gewoon nog een paar maanden bedwingen. Dan zien we wel verder.

De zomervakantie is ook nog steeds niet ingevuld. Ja, een paar dagen Amsterdam en een dag naar de Biesbosch. Verder nog geen plannen. Ook daar hebben wij dit jaar in tegenstelling tot andere jaren nog helemaal geen haast mee. 
Hebben jullie al plannen voor de zomer?
 

 

7 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie je vermaakt hebben met de carnaval :-)
    Is zo ja, alle beetjes helpen met aflossen.
    Wij gaan niet op vakantie, misschien dat we nog 'n dagje weggaan ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat jullie een goede carnaval hebben gehad! Ik verlang ook wel naar het voorjaar, maar het voelt nog wel erg winters. Het voorjaar voelt nog ver weg...

    Wij gaan niet op vakantie, dus ook geen specifieke plannen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te horen dat jullie een fijne carnaval hebben gehad.

    In de zomervakantie blijven we thuis. Gaan af en toe een dagje weg. Strand, sprookjeswonderland, zwembad. Lekker rommelen in en om het huis. En hopelijk kunnen we dan flinke stappen maken met de verbouwing van de slaapkamers.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat jullie je goed vermaakt hebben tijdens de carnaval! Mocht je nou een dagje Biesbosch doen van de zomer, plak er dan een ochtendje of middagje Dordrecht aan vast. Het historisch centrum hier in hartstikke leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb je berichtje gezien. Villa Augustus is geweldig leuk om te overnachten (oude watertoren) en ook om te eten. Voor zover ik kan beoordelen leuk voor alle leeftijden, ook voor teeners. Villa Augustus heeft een moestuin en een schattig winkeltje. Zelf heb ik nooit overnacht bij Villa Augustus, dat is een nadeel van in Dordrecht wonen...
      Zie voor meer info http://www.villa-augustus.nl/
      Succes!

      Verwijderen
  5. Je bent er weer!! :) Fijn dat je het zo leuk hebt gehad, inmiddels weer helemaal bijgekomen? Hakt erin he??!?! Die dagen!!
    Vakantie: Thailand of Indonesia, Indonesia of Thailand, of toch een ABC-eiland....... De tijd zal het leren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn weer iets te lezen, dan toch boven water gekomen na het carnaval:)
    Wij hebben een aangepaste vakantie aangeboden gekregen vanwege de gezondheidstoestand van de jongens. Dus we zitten in mei in de Dordogne, Frankrijk. We zijn erg dankbaar voor dit aanbod , zeker nu het nog kan met de boys....
    Ik ben erg benieuwd om te lezen hoe je uiteindelijk de zomervakantie gaat invullen, groetjes, Evangeline.

    BeantwoordenVerwijderen