Pagina's

donderdag 12 maart 2015

Crowdfunding, de badkamerkast en het eten

Manlief heeft afgelopen woensdag de kast geïnstalleerd. Op de verlichting na is alles klaar. Voor zijn werk is hij een paar dagen weg nu, dus dat wordt weekend, maar hé, ik klaag niet. Wij kunnen alles weer en hebben ook gewoon licht op de badkamer. 
Ik vind het erg mooi geworden en ben super tevreden.


Ook heb ik deze week eindelijk de stap gezet in de crowdfunding wereld. Ik heb mijn eerste geld uitgezet tegen 4% rente per jaar, 3 jaar lang.
Alles verliep heel gemakkelijk. Ik heb ingezet bij cro-uwd-about-now.
Geld voor elkaar is ook een funding organisatie. Ik heb er geloof ik een stuk of 12 geteld. Maar heb gekozen voor deze omdat de actie mij erg aansprak.
Ook kun je hier je voorkeuren aangeven en zij mailen dan als ze iets hebben.

De boodschappen heb ik vandaag al gedaan. Vandaag en morgen zijn ontzettend drukke dagen hier. 
Dochterlief loopt vannacht met de school voor de vastenactie de marathon. Je kon ook kiezen voor de helft. Om 3.15 uur straks brengt een moeder hen naar de pauzeplek en van daaruit vertrekken ze voor de tweede helft. 21 Km achter de kiezen is voor een 13 jarige genoeg.  Na school vanmiddag met haar naar de ortho geweest en toen al bij de ah de boodschappen gehaald en het nieuwe strijkijzer (met iris cadeaubonnen). Het betreffende merk was in de aanbieding bij Blok-ker. Van daaruit naar Swalmen, een dorp in de omgeving waar ze bij een vriendin gaat slapen tot 2 uur vannacht.
Morgenvroeg om half tien komen ze aan op school. De kinderen die meegelopen hebben zijn vrijgesteld van de lessen. Maar omdat ze samen met anderen een opdracht gewonnen hebben bij O & O (technasium), moeten ze om 3 uur morgenmiddag hun project presenteren aan de opdrachtgever. De uiteindelijke winnaar wordt gekozen door de opdrachtgever. Ook willen ze nog wat puntjes op de i zetten. Dochterlief kan ik rond 1 uur ophalen om te douchen en om half 3 weer brengen. Drukke dag dus en morgenavond zal ze wel vroeg in bed liggen.
Zoonlief gaat morgenvroeg om 8 uur starten aan een game marathon van 12 uur. Ook voor de vastenactie. Ook hem breng ik samen met vrienden. Een andere moeder haalt.
Iedereen dient 20 euro (opgehaald langs de deuren) in te leggen. Al het geld komt ten goede aan Serious Request. 
De leerlingen die nergens aan deelnemen volgen lessen. Veel wordt er niet gedaan omdat er teveel afwezigen zijn. In alle pauzes staan overal kraampjes waar ze van alles kunnen kopen. 

Ik heb ze allebei natuurlijk wat extra's gekocht. Zoonlief zelf heeft allerlei snoep ingeslagen voor eigen rekening. 

De kosten van vandaag:
Tanken in Duitsland, 58,54 (door de lage prijs steeds onder budget van 65 euro) Deze maand over: 6,76 en 6,46 : 13,22
Wasmiddel, wijn, broodjes en toiletartikelen in Duitsland 19,43
Handschoenen big bazar 5 paar (voor komende winter) 5,00
AH 55,40 en 5,60 koopzegels
Action wc papier, haargel, verjaardagskaarten en neusspray 14,15
Lidl 26,05
Totaalbedrag: 125,63. 25,63 dus boven de begroting. 
 
Kinderen gesponsord: 2 x 5 euro (afgehaald van tanken)

Action ligt in ons dorp.
Ah, big bazar en blokker liggen allemaal in een winkelpark. De lidl ligt er praktisch naast. 
Dochter moest gebracht worden naar Swalmen en dat lag er 5 minuten vandaan. Dus alles mooi in één keer kunnen doen.
Het wordt wel een lang blog.
 
Want ook het weekmenu voor komende week heb ik klaar:
Vrijdag: Ik heb nog chili con carne in de diepvries en stamppot. En heb nog soep, dus omkomen van de honger gebeurt niet.
Zaterdag: Babi pangang
Zondag: gehaktballetjes (over van carnaval) aardappelkroketten, gemengde groente
Maandag: Lasagne
Dinsdag: Sesam Kip (op advies van zus, volgens haar is het heerlijk)
Woensdag: Wortelenstamppot met chipolataworstjes
Donderdag: aardappelen, bloemkool en rundersaucijs
Nieuwe week, maar al gekocht: Vrijdag: Tagliatelle met zalm en courgette

Nou dat was een lange blog.
Komende maand haal ik 10 euro minder van de rekening voor het tanken. Is niet meer nodig.
Hoe staat het bij jullie met de boodschappen?  

 
 

 

10 opmerkingen:

  1. Wauw, prachtige kast zeg!!! Geniet ervan!

    Wat leuk dat de kinderen meedoen aan de vastenactie en dan ook nog zulke prestaties ook, heel lang lopen en gamen.

    Menu ziet er goed uit, die sesamkip klinkt inderdaad lekker.

    Ik moet vandaag nog even de laatste boodschappen doen, bij de Aldi zijn de snoeptomaatjes dit weekend zeer goedkoop, 250 gram voor 0,59 cent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kast! Ik kan me voorstellen dat jullie daar erg blij mee zijn.
    Gr blogaanmnbeen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er mooi uit, je zult wel blij zijn met deze kast. Onze zoon doet dit jaar niet veel voor de vastenactie, vorig jaar hadden ze 12 uur gesport, maar dit jaar komt het er niet van. Hij heeft vandaag zelfs een toets.
    Moeder van drie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die van mij eigenlijk ook, een so, maar hij mag dit volgende week maken.

      Verwijderen
  4. De badkamer is zeker prachtig geworden. Wat knap van je dochter dat ze een marathon gaat lopen zeg! Ik doe het haar niet na. En ik loop toch al zo'n 13 jaar hard.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn dochter doet de halve. En inmiddels is ze binnen en alles is goed verlopen.

      Verwijderen
  5. Je kast is prachtig!! Echt supermooi, logisch dat je er blij mee bent!
    Super van je kids, knap hoor!
    Die crowd-funding klinkt goed, ik ga eens een kijkje nemen :)
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dat een prachtige kast, wij moeten onze badkamer in de komende jaren ook opknappen (is echt oud). Zo'n kast zie ik ook wel zitten. Wij wonen ook niet zo ver van de Duitse grens en ik haal geregeld dezelfde boodschappen als jou in Duitsland (sla in 1 keer genoeg voorraad in), scheelt echt veel. Wij wonen echter nog dichter bij de Belgische grens en wij gaan altijd in België tanken, is nog wat goedkoper dan in Duitsland. Scheelt 22 cent per liter met de benzine prijs in ons eigen dorp.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is helemaal een gunstige prijs. Gisteren verlaagde de prijs met 4 cent op het moment dat ik ging betalen. Helaas voor mij dus. Nu is het verschil 14 cent.

      Verwijderen
  7. Wat een prachtig badmeubel hebben jullie aangeschaft zeg, ik kan me voorstellen dat het een feestje is om in de badkamer te vertoeven.
    Leuk dat je kinderen zo enthousiast meedoen om zoveel mogelijk geld op te halen. Onze oudste heeft vandaag een 24 uurs vasten - actie!

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen