woensdag 4 maart 2015

De geplande aankoop: badkamerkast

Vandaag had manlief een vrije dag en zijn wij een badkamerkast gaan kopen.

Al verschillende jaren staat er een wijnkast (ja, echt waar) op de badkamer omdat wij maar niet konden beslissen wat wij wilden.
Nou we waren eruit dat dit jaar toch echt een kast zou worden gekocht.

Het is de god-morgen wastafelkast geworden, 4 lades, in de kleur wit gelazuurd eiken van de zweedse winkel. Eigenlijk ziet het een beetje wite wash achtig uit met een beige achtergrond. Daarbovenop een dubbele wastafel. De kast is 1,20 m breed. 
Omdat onze badkamer 15 jaar oud is hebben wij wel een twijfel gehad. Moet alles vernieuwd worden? Nee, de tegels zijn nog erg mooi en het bad en de douche ook. Als enige moet een rand opnieuw gekit worden bij de douche. Ook de wc ziet er nog perfect uit. 
Dat is een voordeel van altijd alles goed onderhouden. 
Eigenlijk was het enige de wastafel. Die is gewoonweg te klein en het ontbreken van een kast een storend element. 
Wij kunnen er weer jaren tegenaan. 
Manlief gaat komende week beginnen met het project. In totaal waren de kosten 850 euro. 

Helaas heb ik wel een onvoorziene uitgave moeten doen. Met carnaval wilde ik mijn telefoon laten zwemmen in de wc pot en dat vond hij helemaal niet leuk. Gevolg was een telefoon waar de knoppen niet meer werkte. Wilde ik van de app naar de sms, moest ik de mobiel uitzetten en weer aanzetten. Na bijna drie weken zo bezig te zijn geweest was ik het zat. En vanavond heb ik een nieuwe telefoon gekocht. Een waterdichte wel te verstaan. Ik kan er weer een aantal jaren mee vooruit. 

De geplande kosten gaan van de buffer. De niet geplande kosten ook. 
Hier zit een erg tevreden persoon. En manlief zijn handen jeuken om aan het werk te gaan. Wat willen wij nog meer?

5 opmerkingen:

  1. Jammer dat de telefoon niet wilde slagen voor zijn a diploma ;-) fijn dat je geslaagd bent voor een badkamerkast, lijkt me heerlijk een dubbele wasbak. Bij ons past dat helaas niet anders had ik er graag 1 gehad. Fijn dat door goed onderhoud de badkamer nog jaren mee kan vernieuwen is ook best een rotklus :-(gr Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat jullie dan nu een kast naar je zin vonden! Ben benieuwd hoe het wordt, laat je dat nog zien tegen de tijd dat het klaar is?

    Oeh, nee onze telefoon kan ook niet zwemmen! Hihi..wel jammer maar ja, je hebt er weer 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk dat je zo goed bent geslaagd! Heeft manlief weer wat te doen en wordt het alleen maar NOG mooier!
    Veel plezier ermee en ook van je nieuwe phone natuurlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou wensen dat onze badkamer voor € 850.- weer helemaal naar wens zou zijn. Ben best een beetje jaloers hoor. Hier staat 'de badkamer' op de eerste plaats van dingen die we moeten gaan aanpakken; want een nieuwe vloer voor in de woonkamer en de keuken hebben we reeds gekocht. Deze wordt in augustus gelegd. Goed ... project badkamer, maar eerst het benodigde bedrag maar eens bij elkaar zien te sprokkelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad daar kunnen ze vaak niet tegen die telefoons. Onze badkamer is echt aan vernieuwing toe. Maar die is in 40 jaar ook niet veranderd. Toch wil ik in het voorjaar eerst een hele goede intensieve schoonmaakbeurt geven. Misschien wel met een geleende stoommachine. Nieuwe rolgordijnen en dan maar weer eens even kijken.

    BeantwoordenVerwijderen