dinsdag 24 maart 2015

Extra uitgaven

Elke maand hou ik trouw in een schrift bij wat ik aan extra uitgaven heb gedaan.

Maart is financieel voor mij voorbij dus het leek me leuk om eens hier op de blog te zetten waar wij de uitjespot/extra uitgaven voor gebruiken.

- workshop haarvlechten dochterlief en ik 17,50

Daarna is dochterlief nog een paar keer gevraagd als model. Zie foto.

- taart gekocht voor ons allen, zomaar 10,25 
- meebetaald aan een bloemetje voor iemand die ons met de auto gebracht heeft naar de stad met carnaval 4,--
- verbruikskosten winterconcert 3 personen 18,--
- ik-e-a ontbijt en lunch 2 personen 12,60
- gebakje voor dochterlief toen ze ziek was en ik kreeg er ook één ;-) 4,--
- vlaai visite 6 met kortingsbon
- gezichtscrème en een gum 6,50
- feestavond gehad 4 personen 64
- stoomstrijkijzer 29,95 betaald met vvv bonnen
- met dochterlief gaan eten 20
- verjaardag gevierd van dochterlief met vriendin, gebak met thee en wat te drinken 24,-- 4 personen

Totale kosten: 186 euro.

Oei, erg veel gebakjes gegeten. Bij de bakker in het dorp had ik bij toeval ontdekt dat die hazelnootschuimgebakjes hadden. mmmmm overheerlijk. 2 keer dus gegeten.

In januari en februari waren de extra kosten erg hoog door de carnaval. Nu dat allemaal voorbij is zakken de uitgaven enorm.
Voor uitjes reserveer ik elke maand een bedrag. Voor maart was dat 170 euro. Dat wisselt een beetje per maand. Komende maand noteer ik weer alles. Er staat niet veel op de planning bij ons. Gisteren wel al een verjaardag gehad van de dochter van mijn vriendin. Verder nog een verjaardag in het verschiet en een gratis etentje aangeboden door mijn broer.
Manlief en ik (een beetje) hebben afgelopen oktober daar de hele bovenverdieping voorzien van een nieuwe laminaatvloer. Als dank krijgen wij een etentje. 

Verder zijn wij afgelopen week naar Ni-ck en Si-mon geweest met dochterlief en die vriendin. Op het einde was er een fotoshoot.




Ze vond het natuurlijk geweldig en haar vriendin ook.


10 opmerkingen:

  1. Dat zijn van die kleine bedragen.... kleine beetjes her en der maar ze tellen wel op uiteindelijk. Maar als het kan en jullie hebben er van kunnen genieten is das het belangrijkste! De leuke dingen van het leven :)
    Prachtige dochter heb je, met prachtig haar!! Mooi hoor, met die vlechtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig een workshop haarvlechten met je dochter; ziet er prachtig uit! Heerlijk ook dat je 'zomaar' gebak koopt, zonder reden, dat zouden meer mensen moeten doen. Het leven wordt er zo niet goedkoper op, maar wel een heel stuk feestelijker! En die foto van je dochter met Nick en Simon, zegt toch genoeg? Lekker genieten met z;n allen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke dingen hebben jullie gedaan..en lekkere dingen gegeten ;-)
    Wat leuk ook dat ze samen met Nick&Simon op de foto ging!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een prachtige vlecht is dat geworden. Dat was het geld beslist waard.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n workshop wil ik ook wel eens volgen! Echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor € 17,50 kun je veel plezier hebben, zo te zien en het resultaat mag er zijn.

    Heb je dat na al die jaren nog steeds nodig, zo'n schriftje? Geef je minder uit daarna als je al die bedragen geschreven voor je ziet staan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, ik geef niet minder uit. Daar gaat het me eigenlijk ook niet om. Het is meer dat ik terug kan kijken waar ik het geld aan uitgegeven heb. Ik vind dat wel prettig.

      Verwijderen
  7. Leuk zeg, zo'n workshop!
    En wat heb je een mooie dochter :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat lijkt mij ook leuk zo een workshop. Waar was dat?

    BeantwoordenVerwijderen