Pagina's

vrijdag 27 maart 2015

Gouden mensen

Iedereen kent ze wel. Mensen die zonder erbij na te denken iets voor je doen.

Vandaag was ik erg blij dat ik zulke mensen om mij heen heb.
Vanmorgen bracht ik zoonlief naar school en reed daar over iets heen. Ik hoorde het maar zonder erbij na te denken, ben ik gewoon vertrokken.
Al heel snel dacht ik dat er iets niet klopte, alsof ik over een platendek weg reed. kaboenk kaboenk kaboenk.
Uitgestapt en gekeken of ik iets zag. Nee, niets.
Weer ingestapt en verder gereden. Het geluid was zo hard en steeds was het alsof ik over iets heen reed. Weer uitgestapt en gekeken. Mijn moeder woont op die plek. Onder de auto gekeken maar niets. Toen de band gecontroleerd en ja, gevonden. Een M6 bout (bleek later) zat vast in de band. De bout zat weer vast aan een rubberen handvat. Dat handvat veroorzaakte dus het geluid.
Ik heb dat handvat laten zitten omdat ik wist dat anders de band leeg zou lopen. Heb bij mijn moeder een kop thee gedronken en manlief gebeld. Deze zei, ik kijk er straks wel naar. 
Oké, is goed. Daarna vertrokken naar de ah voor mijn wekelijkse boodschappen. Tijdens het winkelen kwam ik nog een bekende tegen dus heb best de tijd genomen. 
De auto had ik in de parkeergarage geparkeerd. Toen ik klaar was heb ik de boodschappen ingeladen en ben vertrokken.
Het geluid was heel erg toen ik wegreed. Aankomende bij het voorsorteervak dacht ik, nee hier klopt iets niet. Uitgestapt en ja hoor een platte band.
Met de alarmlichten aan ben ik achteruit gereden en op de parkeerplaats van K-fc gaan staan.
Daar manlief gebeld maar die was niet te bereiken. Een vriend gebeld die vlakbij woont en die kwam. Uiteindelijk bleek dat hij geen krik bij zich had dus kon hij me niet helpen. 
Manlief rent wekelijks op zondagmorgen met een vriend en deze vriend werkt daar vlakbij in een autoschade herstelbedrijf. 
Het duurde even voordat ik hem aan de telefoon had maar hij zou mij in zijn pauze komen helpen. Blij dat ik geholpen werd heb ik afscheid genomen van de andere vriend en ben een kop thee gaan drinken bij bakker bart. 
Echter toen ik net de kop thee op had stond hij al voor mijn neus.
Hij had tegen zijn baas gezegd dat zijn vriendin (hihi) met een platte band stond. Deze baas zei, een vriendin kun je nooit laten wachten, dus ga maar vlug.
Binnen een paar minuten was het gefixt. En als klap op de vuurpijl nam hij de kapotte band mee. Hij zou hem repareren en kwam hem vanavond weer onder de auto zetten. 
Ik was hem heel erg dankbaar.
's Middags ben ik met zoonlief voor hem een doos bonbons gaan halen. Omdat het bijna pasen is waren het allemaal luxe eitjes. Ook hebben wij een mooie fles wijn ingepakt.
De vriend heeft de andere band weer gewisseld en terug in de auto gelegd.
Natuurlijk wilde hij niets hebben, maar was erg blij met de leuke cadeau's. 
Ik had er een leuke kaart bij gestopt waar ik op geschreven heb dat sommige mensen goud waard zijn. En dat één van die gouden mensen hij was. En nogmaals heb ik hem bedankt.
Als je een servicedienst had moeten laten komen was het een dure grap geweest.

Ik ben erg blij dat ik zulke gouden mensen in mijn omgeving heb. 


8 opmerkingen:

  1. Ik reed een aantal jaren geleden mijn band lek toen ik door gladheid een stoeprand raakte. Een collega is toen tijdens een sneeuwbui mijn band gaan verwisselen voor de reserveband. Ik heb steeds een paraplu boven zijn hoofd gehouden en vind het tot op de dag van vandaag heel bijzonder dat hij dit voor mij heeft gedaan.
    Ik heb ook een gouden vriendin. Zij lost soms al dingen op waarvan ik nog niet eens in de gaten heb dat het een probleem gaat worden. Ik ben zelf ook attent naar mensen waar ik van hou maar het blijft bijzonder.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eind goed, al goed, gelukkig.
    Ben jij geen ANWB-lid? Die had je hiervoor ook kunnen bellen met een standaard abonnement.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn hè, zo een mensen. Als iedereen een beetje meer over had voor een ander was de wereld véél mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hartverwarmend dit soort verhalen. Inderdaad dit is een Gouden vriend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik bel altijd mijn garage bij dit soort dingen. Zo lang je in je eigen woonplaats bent helpen ze je, anders moet je de anwb bellen.
    Maar zo vriend is natuurlijk altijd toppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk zeg dat hij je zo snel te hulp komt. Dat doet een mens goed.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super hoor dat hij dat opgelost heeft voor je!
    Heerlijk om zulke vrienden te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen