Pagina's

donderdag 5 maart 2015

Het zal toch niet hè.

Gisteren zo van de daken geschreeuwd dat de badkamerkast het enige is dat dit jaar op onze lijst staat. 
Jaja, vandaag gaat het strijkijzer stuk. Manlief zal er straks nog eens naar kijken, maar het ouwetje zal wel de geest gegeven hebben.
Ik zal maar eens voorzichtig om mij heen kijken naar een nieuwe. 
Lang leve de buffer hoor in zo'n geval. Alleen jammer dat het er vanaf gaat en niet erbij.

Gisteren was ik nog wat vergeten te vertellen over i=ke=a. 
Manlief en ik hebben er ontbeten. 1 euro per persoon. 's Morgens een peperkoek gegeten en zo kon de buik wel wachten tot 10 uur. De kids hadden het eerste uur vrij dus zijn wij om 9 uur vertrokken.
Maar eigenlijk gaat het daar niet over.
Het was erg druk voor een normale woensdagmorgen dus om ons heen waren alle tafeltjes bezet.
Rechts naar ons zat een vrouwtje met nog een dame. Links twee jonge Duitse mannen. Het vrouwtje had een stapel theezakjes voor zich liggen naast haar ontbijt en de jongemannen een stapel suikerzakjes.
Ik keek naar beiden erg bevreemd en vroeg mij af wat daar de bedoeling van was.
Een ontbijt van een euro is al nagenoeg gratis, het tweede kopje koffie of thee is gratis. En als je tussendoor nog eens even wil zitten en je hebt een ik-ea familypas dan krijg je ook nog gratis koffie of thee.
En wat bleek? Het vrouwtje maakte een stapel van de berg theezakjes en het verdween in haar zak. Ik bleef haar maar aankijken maar dat zal ze wel gemerkt hebben want ze ontliep mijn blikken handig. 
Wat een onbeschofte bedoening. Ik noem dat gewoonweg diefstal. Je krijgt al alles bijna gratis of gratis en dan nog stop je je zakken vol met thee.
Links de jongemannen heb ik niet meer afgewacht. Wij zijn gaan winkelen, maar het zal wel hetzelfde gebeurd zijn met de suiker.
Jeeminee, ik had er geen woorden voor.
Zouden jullie zoiets doen? Nee, laat maar, ik wil het eigenlijk niet horen.

Waar ik net een mailtje over retour gestuurd hebt naar I-k-ea is dat ik zojuist een mail ontving met 5 euro korting omdat ik vandaag 6 jaar lid was. Te besteden voor 2 april. Ik heb heel netjes geantwoord dat dit wel erg toevallig was omdat ik gisteren voor 850 euro aan spullen gekocht heb. Mosterd na de maaltijd. Zo vlug zal ik er niet meer komen om weer grote aankopen te doen.
Omdat de korting op naam is kan ik er ook nog niemand een plezier mee doen.

Eigenlijk een klaagblogje, maar moest het even kwijt. 
En het strijkijzer, ach, het is te vervangen. 

17 opmerkingen:

  1. Ik kan me je verontwaardiging voorstellen over die mensen. Zo'n instelling : het gaat toch van de grote hoop. Als meer mensen dit doen kan Ikea dergelijke ontbijtjes in de toekomst niet meer aanbieden voor een euro.
    En die korting, dat komt me bekend voor. Dat doen ze bij Y.Rocher ook. Vlak na een aankoop krijg ik mail of papieren post met een ingesloten kortingskaart. Misschien vind je een betaalbaar strijkijzer via voordeelmuis.nl?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even naar de Mediamarkt, daar zijn strijkijzers niet duur. Ik strijk er al jaren mee. (Moet ik eigenlijk niet zeggen, zul je zien dat ie kapot gaat.)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb laatst ook thee meegenomen van de Ikea. Er gooide iemand zijn koffie om in de bak.. Ik heb ze drooggedept met een doekje en meegenomen. Er zaten koffievlekken op dus die zouden in het vuilnis verdwijnen. Overigens liep degen die zijn koffie omkiepte gewoon met leeg kopje naar de automaat... Wie ikke?

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ...het is ordinaire diefstal! ...of je nu een pakje thee in de supermarkt meeneemt zonder te betalen of je pikt een handvol theezakjes bij Ikea, dat maakt niet uit! Als ik het zie zeg ik er altijd hardop iets van: zie ik een kind in de supermarkt iets stelen ga ik naar hem/haar toe en vertel waar zoiets tot leidt! De meeste kinderen schamen zich dan dood en leggen het artikel terug. Een keer zei 'n meisje van een jaar of 10: Waar bemoei jij je mee, k*twijf. Toen heb ik de bedrijfsleider gewaarschuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Even een tip: Let bij het kopen van een strijkijzer op de lengte van het snoer. 't Is niet fijn als dat te kort is ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb een man gezien, met twee kinderen en hij stopte theelepels in de kontzak van zijn spijkerbroek.

    Er is toch verschil tussen een badkamer en een strijkijzer? Hallo zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij krijgen geen nieuwe badkamer maar een badkamerkast.

      Verwijderen
  7. Zoiets als theezakjes zou ik nooit meenemen, maar neem weleens een enkele keer 2 of 3 zakjes zout bij een fastfoodrestaurant mee, voor het geval ik het niet kan vinden als ik het nodig heb. Valt dat in dezelfde categorie?? Voor mij voelt dat toch net wat anders. Ik neem bijv. ook weleens het zakje suiker mee, wat ik standaard krijg bij een kopje koffie in een restaurant, omdat ik geen suiker gebruik, stop ik het in mn tas en neem het mee voor mijn man. Maar zou nooit een hele stapel meenemen, zou dat ook best vreemd vinden eerlijk gezegd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zakje suiker dat ik in een restaurant krijg bij de thee, neem ik ook altijd mee naar huis. Dat heb je gewoon betaald.

      Verwijderen
  8. Kijk voor een strijkijzer eens bij de kringloop. Iedereen ruimt tegenwoordig overtollige meuk op.....
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb geen strijkijzer....
    Ik heb wel eens gezien dat mensen hun ijshoorntje leeg likten en het dan opnieuw vulden bij de zweedse woonwinkel :(

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee, dat vind ik ook niet netjes!

    Wat Ipie hierboven zegt vind ik ook schokkend.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik neem alleen de suikerzakjes mee. En ik pak twee melkcupjes omdat ik veel koffiemelk in mijn koffie heb, ik vraag ook om twee cupjes in een restaurant.. Maar ik zou nooit hele stapels thee meenemen dat is diefstal.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, het is stelen. En al is het maar een klein bedragje wat je (per keer) op die manier steelt, toch is het stelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En als de kringloop geen strijkijzers heeft, dan heeft de Hema nog goedkope strijkijzers. Zit een redelijke lange snoer aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik strijk alweer negen jaar met een stoomstrijkijzer van P.hilips. kostte me toen dertig euro. Ik ben er nog altijd blij mee. Het is het eerste dat zolang mee gaat.

    BeantwoordenVerwijderen