Pagina's

donderdag 19 maart 2015

Jaarrekening Water

Zojuist ontving ik een mail met het jaarverbruik van het water.

Afgelopen jaar hebben wij 104 m3 water verbruikt. Wij gebruiken gemiddeld per week 2 kub. Dus dat klopt vrij goed. De weken dat wij op vakantie zijn wordt weer verbruikt door het zwembad te vullen. De tuin wordt besproeid met een waterpomp.

Wij betaalden 19,80 per maand. En krijgen 23,38 terug. Daarvan gaat een nieuwe termijn van 18,20. Dus retour komt dus nog 5,18.

Het waterverbruik is zoals het is. Maar toch gemiddeld komt het overeen. Zoonlief gaat sinds kort douchen na de voetbaltraining op het sportpark. Dus 3x per week, maar ik heb geen idee of dat wat scheelt. Het zijn eigenlijk maar zulke minimale bedragen. Toch houd ik het wel wekelijks bij samen met de stroom en het gas.

Op naar een nieuw jaar. 

5 opmerkingen:

  1. Douchen op sportpark scheelt echt wel. Niet alleen water, ook gas om het water te verwarmen. Goede actie van zoon dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een heel net waterverbruik voor 4 personen. Geld terug is altijd fijn! Dat douchen op het sportpark ga je wel merken in het verbruik. Bij ons doucht manlief bijna altijd op zijn werk alleen in zijn 3 daagse weekend stapt hij hier 1 maal onder de douche. Dat houd in dat hij slechts 1 x per 10 dagen thuis doucht dus 3 maal in de maand. Ons verbruik ligt dan ook een stuk lager. Vorig jaar was ons verbruik als ik het me goed herinner 53m3. vast nog wel ergens terug te vinden op het blog.
    gr blogaanmnbeen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is netjes! Wij gebruiken met 2 personen ongeveer 70 kub dacht ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij zijn met 2 en verbruiken jaarlijks gemiddeld 20 m3 water. Wij gaan zeer zuinig om met energie en water. Wij gebruiken bewust de douche ipv het bad omwille van de waterbesparing en de besparing op gas om het water op te warmen. Mijn man doucht om de twee dagen op het werk en de dagen dat hij niet werkt, wast hij zich aan de lavabo. Als hij op zijn werk doucht, kan hij ook gratis handdoeken gebruiken van het werk en die handdoeken gaan na gebruik in de was van het bedrijf. Doordat hij 'daar' handdoeken gebruikt, heb ik merkelijk minder handdoeken te wassen.
    Ik douche 1 keer per week en de andere dagen was ik me gewoon aan de lavabo. Als ik douche, vang ik het douchewater op in het oude kinderbadje. Dat opgevangen douchewater recupereer ik nadien om ofwel mee te dweilen of om door het toilet te gieten.
    Vroeger gebruikte ik altijd emmers regenwater om het toilet mee door te gieten maar sinds we een nieuwe dakbedekking lieten leggen op het platte dak, kleurt het regenwater geelachtig. Door die verkleuring is het regenwater niet meer te gebruiken om het toilet door te gieten want het ziet er dan uit alsof er altijd urine in de toiletpot zit. Ik vind het wel jammer dat ik het regenwater enkel nog kan gebruiken om de tuin mee te besproeien in de droge maanden en om mee te dweilen.
    liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat zoiets als douchen na het voetballen ook al helpt. Al die kleine bezuinigingen tellen toch fijn op!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen