donderdag 26 maart 2015

Slimme jongens die hertjes



Afgelopen jaar heb ik er al eens over geschreven. Aan de overkant van de straat wonen hertjes. En nooit maar dan ook nooit lukte het om deze heren te fotograferen. Meestal lieten ze zich pas tegen de schemer zien. Tot afgelopen week. Ineens zijn ze overdag al aan het spelen in het gras en kun je ze in vol ornaat bewonderen. Hebben ze je in de gaten, dan rennen ze vlug de bosjes in. Straks met het wandelen van de hond heb ik ze beter op beeld gekregen.


Dit was vorige week, maar ik wilde er meer op de foto hebben.

Dit is vanuit de slaapkamer van dochterlief


Dit is ingezoomd, achter de bomen in het struikgewas zitten ze
 
Bingo 

Daar staan ze

Ingezoomd

Nogmaals   

En een mini filmpje zodat je ze ziet rennen. Ik hoop dat het downloaden is gelukt.

video
Het is zo ontzettend mooi zoals ze daar zitten. Wat zijn we gezegend dat we hier mogen wonen. En dat ik elke dag met manlief in zijn lunchpauze hier kan wandelen en ervan genieten. Hij vindt dit de omgekeerde werkweek. Elke dag in zijn pauze even naar huis (5 min. fietsen) en wandelen.
 

8 opmerkingen:

  1. Geweldig! Ik kan me goed voorstellen dat je man dit een fijne onderbreking van zijn werk vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig! Een wildpark in je tuin. Hier bij ons komen de eekhoorns tot vlak aan de keukendeur noten halen en dat vind ik al geweldig, maar hertjes is helemaal prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie hebben een tof uitzicht zeg! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend! Ik ben jaloers op de omgeving waar jullie wonen, lijkt me zalig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk zeg! En geweldig dat je ze hebt kunnen vastleggen op de foto.

    Huisvijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie uitzichten. Herten blijven mooie, mystieke dieren.

    BeantwoordenVerwijderen