dinsdag 17 maart 2015

Wispelturig!

Wispelturig. Nou als dat iemand is, dan ben ik het wel.
Mijn spaarpotjes heb ik verdeeld over r-a-b-o en mo-ney-you. Echter afgelopen week kreeg ik bericht dat de rente onder de 1 % doorschiet bij r-a-b-o. Ik vind het echt te gek voor woorden. Naar 0,9%. Dit betekent dat wij 0,3% bij moeten betalen aan de belasting.

Ik heb op een buffertje van 2.500 euro de rest van de buffer overgezet naar MY. Ook de spaarpot van de studiekosten, het sparen voor een andere auto is weg.
Wat laat ik achter? Nou de potjes waar vaak iets vanaf moet, zoals de kapper. En de potjes die maar laag blijven. Theaterpot, onderhoud auto, kleding, eigen risico en de hond.

Ik denk er zelfs over na om de spaarpotjes van de kids (die vul ik tot een bepaald bedrag en maak er dan deposito's van) ook over te zetten. 

Waar ik nog meer wispelturig in ben?
Vakantie 2015. Wat een discussies in huize Vlijtig. Natuurlijk weet ik ook wel dat wij als ouders het voor het zeggen hebben, maar het liefst vind ik het fijn als wij ons allemaal kunnen vinden in de vakantie. 
Omdat Min of Meer ons de streek liet zien van haar vakantie, ben ik daar eens gaan zoeken. En gevonden. Wij gaan naar een familiecamping in Midden-Frankrijk. 775 km hier vandaan. Klein en overzichtelijk. Zwembad en sportmogelijkheden. Dat is het voornaamste voor de kids. In de buurt van leuke kastelen en steden. En..de hond kan mee. Mijn broer is gelijktijdig op vakantie, dus wij hebben sinds 14 dagen onze plannen moeten omgooien. Wij gaan samen met mijn zus, zwager en neef. De prijs is heel erg gunstig.
Dat is mede belangrijk omdat ik 50 word en een feestje geef en zoonlief 16 drie weken later en ook een feestje geeft.

De vakantie in Nederland moet helaas wachten. Wel willen wij in mei 3 dagen naar Amsterdam gaan. En een dagje Biesbosch.

Ben ik de enige die zomaar van alles veranderd of hebben jullie dat ook?

 

10 opmerkingen:

  1. Ow, die vakantie is hier ook zo'n ding. Dochter wil naar zon en zee, zoon wil wandelen, ik wil rust en niet te ver weg en manlief wil actie. Haha, we zijn er bijna uit! Waarschijnlijk ook een familiecamping, Zwitserland of de Jura. In eerste instantie zouden we naar Parijs/Normandie maar bij nader inzien is dat toch niet wat we zoeken. Poeh, poeh, wat een afzien is vakantie boeken toch ;-)
    Maar leuk hoor, midden Frankrijk. Ik ga duimen voor zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je betaalt alleen 1.2 vermogensrendementsheffing over hetbgeld boven bet vrijgestelde bedrag. Voor een stel is dat 42.000 euro. Dus valt wel mee wat je bij moet betalen ;)
    Lara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ligt er maar heel aan hoeveel eigen geld je hebt Lara.

      Verwijderen
    2. Ja maar wel alleen over het bedrag boven de 42000 betaal je die vrh. In je blog komt het op mij over alsof je het over het hele bedrag moet betalen en dat is dus niet zo
      Lara

      Verwijderen
  3. Wij weten soms pas de dag voor we weggaan waar we naar toe gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee hoor, ik ben ook zo met veel dingen.
    Niets zo veranderlijk als de mens toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om te lezen ;-). En die streek vind ik net zo mooi als de Dordogne, alleen dan veel beter bereikbaar, minder toeristisch en dus goedkoper.

    Ik ben zo veranderlijk als het weer. Ik denk velen met jou hoor. Is ook niets mis mee toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het komt misschien ook door alle berichten in de krant,( negatieve spaarrente, eigen huis straks toch weer belasten enz.) je weet niet meer wat "goed"is. Ik word daar wel een beetje onrustig van en baal wel van het feit dat geld verdienen met je spaargeld wel voorgoed over lijkt te zijn. Julia

    BeantwoordenVerwijderen