vrijdag 10 april 2015

Aflossing een feit, gevloerd en de ah

Gisteren heb ik de extra aflossing gedaan van 10.000 euro.
6.000 euro (20%, dus de max) op de ene hypotheek.
4.000 euro op de andere. Hier is voor de allereerste keer op afgelost.
In totaal scheelt het 46,50 euro per maand bruto aan rente.
Wat een bedrag hè. Het is even vreemd om zoveel geld minder aan spaargeld te hebben, maar de schuld is ook ineens een behoorlijk bedrag naar beneden geduikeld. 
Dit jaar verwachten wij toch nog aardig wat geld, zoals het vakantiegeld over 14 dagen van manlief. Hij krijgt dat altijd erg vroeg. Ook ontvangt hij op het einde van de maand een resultaat afhankelijke beloning. Dit jaar is deze op 4% gezet. In mei ontvang ik vakantiegeld. Dan volgt er nog in juni de belasting. En als klap op de vuurpijl in september is manlief 25 jaar in dienst en krijgt hij een soort van bonus.
Of hiervan ook nog wordt afgelost weten wij nu ook nog niet. Eerst maar eens op vakantie gaan, een feestje vieren (ikke 50 jaar) en nog een feestje vieren (zoonlief 16 jaar). Op het einde van het jaar nog maar eens bekijken.


Sinds een aantal nachten voelde ik het alweer aankomen. Mijn schouders en bovenarmen doen erg veel pijn. De heupen protesteren en de benen willen slecht.
Ja, ik weet het, eigen schuld, dikke bult. Teveel gedaan in tijden als het goed gaat. Maar al word ik 100 jaar, dan nog leer ik niet. Als het kan, wil je gewoon doen alsof je gezond bent. Oogkleppen op en doorgaan.
Gisteren overdag voelde het al zo slecht dat ik 's avonds met dochterlief de boodschappen voor komende week ben gaan doen i.p.v. vanmorgen. Ook dat was niet zo'n goede zet, maar met haar hulp is het gelukt.
Mijn heupen zijn momenteel het ergste. Stekende pijnen schieten door mijn lijf.
Vandaag schrijf ik dus dit berichtje vanuit mijn bed. Vanmiddag zet manlief een ligbed buiten in het zonnetje en ga ik daar verder liggen. Misschien een klein wandelingetje, maar ik denk niet dat dit erin zit. Hopelijk verdwijnt de scherpe pijn snel en kan ik in ieder geval morgen dochterlief naar atletiek brengen. Morgenavond staat al weken op de planning dat wij uitgenodigd zijn door mijn broer om samen te gaan eten als dank voor onze hulp. 
En zondag een verjaardag. Dus eigenlijk hoef ik 3 dagen lang alleen maar te liggen of zitten. Dat moet wel lukken.
WAAROM leer ik toch nooit. Eigenlijk kan ik zelf antwoord geven. Omdat ik mij schuldig voel als het goed gaat om dan niets te doen.

Ook nog een leuke opsteker voor de ah. Vorige week had ik voor pasen een eiersalade gekocht. Deze bleek echter een week over datum te zijn maar omdat ik de bonnetjes al ingeschreven had, had ik geen bewijs.
Toch heb ik dit gisteravond gezegd. De manager gaf mij direct het geld terug, zelfs al in de winkel kwam hij het brengen. Toen zei hij tegen dochterlief, wat vind je een lekkere salade. Nou zei ze, de eiersalade. Kregen we zomaar gratis nog een bakje eiersalade erbij. Hij gaf aan dat dit absoluut niet mag gebeuren dat er iets instaat dat 7 dagen over datum is. Wij vonden dit erg fijn van hen. Kunnen we in het weekend smikkelen. 

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend?
 
 

17 opmerkingen:

  1. Wij willen in de tuin werken in het weekend. Ga vandaag lekker buiten in de zon liggen en geniet van het mooie weer. Veel beterschap!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij gaan in de bijkeuken laminaat leggen. Nou ja, manlief legt het hoor..hihi..
    ik moet zorgen dat de spullen daar weg zijn en later weer teruggezet worden.

    Ellendig dat je zoveel pijn hebt momenteel! Ik herken het wel hoor, als het goed gaat teveel doen zodat je weer afknapt.

    Sterkte, beterschap..en hopelijk toch een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop dat het snel beter met je gaat!
    Fijn zo'n aflossing kunnen doen, knap vind ik dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte jij! Hoop dat de pijn snel wegtrekt.

    Ik keek net op mijn spaarrekening en daar staat 54 cent op :) Ben niet zo'n held als jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterkte! Ik hoop dat je in het zonnetje lekker opknapt. En de vraag WAAROM...omdat we alles zelf willen doen, omdat we ons verantwoordelijk willen voelen, en omdat we ons schuldig voelen als we aan onszelf denken! Zoals je zelf ook al aangeeft. Fijn die aflossing, goed van jullie hoor. Fijn weekeinde gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou over schuldgevoel en mijn plannen voor het weekend heb ik net geblogd.
    Las je vorige blog en je hebt inderdaad veel gedaan. Wat lijkt het me erg om zo te moeten "boeten" en dan pijn te hebben. Heb zelf overal spierpijn maar geen vergelijking met jou maar kan wel heel chagrijnig worden van de pijn die ik gisteren voelde en het idee dat ik rustig aan moet doen terwijl het juist leuk is om op te ruimen (in mijn geval dus.
    Mijn ervaringen met AH zijn ook goed.
    Wat hebben jullie t goed aangepakt met jullie zoon. petje af.
    ik hoop toch dat je een heel fijn weekend zal hebben. Liefs en doe rustig aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vandaag heb ik even gecheckt: mijn hypotheek is nu NUL. Geheel afgelost. Maar ik heb er een heel dubbel gevoel over en kan er niet echt blij om zijn. Geen feest, geen taart, geen final countdown zoals Gerhard Hormann dat in zijn boek beschrijft. Mijn hypotheek is afgelost vanwege het veel te jong overlijden van mijn man in november. En als je mij eerlijk vraagt: ik had met liefde nog steeds 1000 euro per maand aan mijn hypotheek willen betalen als ik mijn geliefde en de vader van mijn 3 studerende kinderen had mogen behouden. Dus nee, echt blij ben ik niet. Zo zie je maar, een doel dat je hebt gesteld kan door gewijzigde omstandigheden in een heel ander daglicht komen te staan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wens je veel sterkte hierin. Toch mag je dankbaar zijn dat jullie toen samen de keuze hebben gemaakt om, indien het ooit voor mocht komen, een van twee dan hypotheekvrij zou zijn. Die enorme last is van je schouders genomen. Ik wens je een goede toekomst toe samen met je 3 kids.

      Verwijderen
  9. Goed zeg, zo'n aflossing! Dat motiveert weer extra.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Rot dat je over je eigen grenzen bent gegaan en het nu moet bekopen. Hoop dat het snel weer minder pijnlijk wordt. Helpt in de zon zitten? En gefeliciteerd met de aflossing. Wat een mooi bedrag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lekker gevoel zo'n grote aflossing. Veel beterschap hopelijk ben je weer snel opgeknapt.
    Moeder van drie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn zo'n grote aflossing. Elke maand als de hypotheek afgeschreven word heb je er profijt van.

    Het over je grenzen heen gaan herken ik. Zelf heb ik altijdhet gevoel dat als het goed gaat ik alles moet gaan doen want als ik de volgende dag een slechte of mindere dag heb dat alles blijft liggen. En als ik dan eenmaal gevloerd op de bank of op bed lig dan erger ik me aan alles wat nog gedaan moet worden maar ik dan niet kan doen.

    Beterschap en rust goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sterkte en beterschap toegewenst. Fijn zeg die aflossing, heerlijk. Goede houding van ah. Erg netjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super van die aflossing, gefeliciteerd! En fijn van de AH, dat hebben ze heel netjes opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super hoor, zo'n grote aflossing. Scheelt inderdaad heel wat per maand! Als trouwe AH klant vind ik het keurig dat ze het zo voor je hebben opgelost. Gelukkig bestaat er nog klantvriendelijkheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk zeg die aflossing. Ik hoop dat je snel weer hersteld bent...beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen