dinsdag 12 mei 2015

Amsterdam was mooi.

De vakantie zit erop.

Eerst zal ik even verslag doen van Amsterdam. Wat hebben wij het fijn gehad.
We vertrokken 's morgens om 9 uur met de trein om rond 11 uur aan te komen. Daarna zijn we onze spullen naar het hotel gaan brengen en hebben wij een wandeling gemaakt. 
Rond 12 uur zijn wij bij Madame Tussaud naar binnen gegaan en hebben wij (manlief heeft het bijgehouden) een uur gelopen tot aan het einde van de route. 
Daarna hebben wij een broodje gegeten bij la place. Dat zat bij het treinkaartje in. En 's middags hebben wij gewinkeld. Nou, nou, wat was het daar druk. Wat een verschil met Den Bosch vorige week. Dat heb ik toch veel liever. Alleen dochterlief heeft een korte broek gekocht en ik op de valreep een kassakoopje, een vestje. 
Wij zijn nog op de Dam geweest en hebben enkele gebouwen bezichtigd. Ons hotel lag vlak bij het Anne Frankhuis, dus dochterlief heeft daar een foto gemaakt.
Daarna terug naar het hotel, opfrissen en heerlijk gaan uit eten.
Rond 23 uur waren wij terug en vielen als een blok in slaap om 's morgens met de wekker wakker te worden om half 8.
Douchen, ontbijten en een half uurtje lopen naar het Rijksmuseum. Een 20 minuten in de rij voordat wij binnen waren en tot half drie genoten van alles. Wij vonden het echt heel erg mooi.
Daarna weer teruggewandeld en een hele late lunch. Weer van het treinkaartje. Weer een wandeling gedaan en even bij ah wat fruit, drinken en chips voor op de boot gekocht.
Toen hebben wij kaartjes gekocht voor een rondvaart door Amsterdam. Om kwart over vijf gingen wij op de boot en hebben genoten van de rondvaart. Het laatste stukje hebben wij niet gedaan omdat wij uitstapte bij het station zodat wij niet nog meer hoefden te lopen. 
Daar om half 7 de trein genomen. Ik kan bijna zeggen de veewagen. Ik weet niet hoeveel keer ik excuses heb gehoord door de intercom omdat de trein te weinig wagons had. Overal stonden en zaten mensen in de paden en op de trappen. Na Den Bosch hadden wij een zitplaats. 
Rond half negen waren wij weer in Roermond. Daar de auto gehaald en weer huiswaarts. 

Het waren schitterende dagen, het weer was erg goed en Amsterdam was prachtig. 












We kunnen er allemaal weer tegenaan en de kids zijn klaar voor de laatste spurt op school. Die laatste spurt naar de zomervakantie is begonnen. Ik begreep nog 10 weken, dus voor zoon en dochter nog een week of 8 voordat de proefwerkweek begint. Dat wordt nog veel leren.

Het voetbal is bijna voorbij voor zoonlief, dochter is nog steeds geblesseerd, dus die kan nog niet zoveel sporten, alleen fysiotherapie. Alleen de muziek wordt wat drukker komende tijd. 

Mijn huis heb ik gisteren en vandaag een flinke beurt gegeven. Manlief heeft mij in de vakantie geholpen met het dweilen en de plinten poetsen, de lampen afwassen en allemaal klusjes die ikzelf slecht kan.
Nog de ramen wassen en wij zijn weer helemaal klaar. Die komen wel als ik er zin in heb. Nog niet dus.
Dadelijk met de hond naar de dierenarts voor zijn jaarlijkse inentingen.
En dan ben ik weer bijverteld.


Hoe was jullie vakantie?

12 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad. Wat een mooie foto's
    Moeder van drie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt als een heerlijke vakantie! Wij genieten nu nog een weekje van vakantie, morgen op mini vakantie, nachtje logeren op de camping bij opa en oma in de tent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke foto's! Ik was vorige week ook een dagje in A'dam met mijn dochter. Ik heb het gevoel dat het er veel drukker is dan toen ik daar nog studeerde. Of het ligt aan mij hoor, ben ik inmiddels zo gewend aan het rustige Limburg;-) En die treinen waren bij ons ook zo druk. Kwam vooral door de goedkope daluren-kaartjes van de Blokker (die ik ook had), dan was om half 7 weer de eerste trein die je kon nemen. Ach, dat hebben we ook overleefd. Amsterdam blijft leuk. Alleen de prijzen in de horeca zijn veel hoger dan bij ons, was jou dat ook opgevallen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eerlijk gezegd weet ik dat niet. 's Middags de lunch zat in het treinkaartje en bij het avondeten is de wijn altijd duur.

      Verwijderen
  4. Mooie stad, maar te druk voor mij. Word er altijd erg onrustig van...

    Nice pics! :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk verslag van mijn geboorte stad! Wij wonen nu al een hele tijd in een klein dorp in de polder maar doen regelmatig een dagje amsterdam.
    Wij zijn deze vakantie met de caravan een weekje richting zee geweest. Ff lekker uitwaaien. Nu is dochterlief weer naar school en zoonlief nog vrij. Ik heb er weer een middagje kliniek opzitten en we zijn omdat we er toch vlakbij waren I.Kea gaan bezoeken. Morgen nog een dagje twee keer fysio met 2 kinderen en een stad verderop tandarts. En dan hebben we weer een lang weekend. Yeh!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk zeg! En wat een prachtige foto's, het ziet er ook echt uit of jullie het naar je zin hebben gehad! Ik heb niet echt vakantie gehouden, maar uiteraard wanneer het kon wel genoten van het lekkere weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat ziet er super gezellig uit,erg leuke foto,s,nou wij hebben maar 1 weekje vakantie gehad en hebben eigenlijk niks bijzonders gedaan,de kids hebben zich gewoon thuis vermaakt.

    een heel fijn lang weekend

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat klinkt als een heel geslaagd tripje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat klinkt dat heerlijk allemaal en wat een geweldige foto's!!!! :)

    BeantwoordenVerwijderen