dinsdag 26 mei 2015

Zeeeer rustig weekeinde en een lekker recept

Zo rustig dat ik er niet veel aan vond.

Zaterdag hadden de heren een voetbaltoernooi. Ze vertrokken om 8.30 uur en ze waren om 19.00 uur thuis. Omdat dochterlief nog niet goed uit de voeten kan met haar knie hoefde ze niet naar atletiek.
Dochterlief was ook een beetje heel erg dom geweest. Ze had de schriften Frans die vol geschreven waren met huiswerk en overschrijf opdrachten weggegooid en de juf had aangekondigd om de schriften te controleren. Daar krijgen ze een punt voor. Ons strevertje heeft toen maar alles opnieuw gemaakt. In totaal is ze er vele vele uren mee bezig geweest. Goede oefening voor de aanstaande proefwerkweek zullen we maar zeggen.
Ik heb haar vrijdag, zaterdag en zondag weinig gezien. 
Zaterdagmiddag zijn wij samen naar een ander dorp gefietst waar het voetbaltoernooi was. Daar hebben we twee wedstrijden gekeken en toen weer naar huis gegaan. We zijn ons een lekker ijs gaan eten.


Daarna ben ik bij een kraampje langs de straat 2 kilo asperges gaan halen en aardbeien. De afgelopen week had ik van mijn schoonzus een paar heerlijke recepten gekregen en één wilde ik vandaag uitproberen.


Ik heb 12 asperges apart gehouden (4 x 3) en van de rest heb ik soep gemaakt.






Toen heb ik aan de hand van het recept een grieks mengsel gemaakt van tomaatjes, rode ui en olie en kruiden.

In de tussentijd zalm ontdooit en het geheel in bakpapier ingepakt. 4 pakketjes heb ik gemaakt. Eroverheen ging nog witte kaas.

 
Dochterlief en ik hebben al een keer aspergessoep genomen, want het was toch wel lang wachten op de heren.
Ik had afgesproken dat ze even zouden bellen als ze daar op de fiets vertrokken. Dan kon ik de oven aanzetten en dan direct eten.
Zo gezegd zo gedaan en het resultaat is....




De zalm is niet te zien maar zit er toch onder. Het smaakte verrukkelijk.  


's Avonds hebben wij samen met dochterlief Weet ik veel gekeken en natuurlijk meegedaan. 

De zondag verliep rustig. Manlief ging rennen met een vriend. Zoonlief vertrok naar de kerk om de mis te dienen en dochter ging weer overschrijven. 's Middags hebben wij niet veel uitgevoerd. Zoonlief heeft gewerkt aan een boekverslag.
Opa had ons uitgenodigd om uit te gaan eten (zoonlief moest werken) dus ik hoefde niet te koken. Zoonlief is na zijn werk nog aangeschoven en heeft een kop koffie gedronken.
Gisteren stond voor de mannen in het teken van de nacompetitie van hun club. 's Morgens heeft manlief de fiets gerepareerd van dochter. Zoonlief heeft 's morgens geleerd. Om 13 uur vertrokken ze met de auto. Manlief was mij vergeten te zeggen dat de wedstrijd 's middags was. Ik was not amused dat ik alweer een hele dag alleen was. De bussen zouden om 14 uur vertrekken. Dochterlief was inmiddels klaar met schrijven, maar moest nog leren. Dat heeft ze bij mij in de woonkamer gedaan. Ik heb eerlijk gezegd wat spelletjes gespeeld op de computer.
Ze waren om 21 uur gisteravond thuis en hun club is niet gepromoveerd.
Dochterlief en ik hebben een frietje gegeten.
En zo kwam er een einde aan het pinksterweekend dat in het teken stond van voetbal en nog eens voetbal. Bah. Normaal heb ik er geen moeite mee, maar twee hele dagen vind ik toch wel veel. Gelukkig is het seizoen nu voorbij en hebben wij wat meer rust in huis.

Hoe verliep jullie weekend?
 
 

6 opmerkingen:

  1. aahhh jammer dat je geen fijn weekend gehad hebt,maar die foto,ms zien er wel lekker uit,zo te zien en te lezen heb je er zelf toch wel wat leuk van gemaakt,van dit weekend bedoel ik,wij hebben een mooi,druk,geweldig weekend gehad,lees mijn blog maar ,ik heb net een blogje geschreven.

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgende weekend is het jouw beurt zo te lezen ;-)

    Zowel het ijsje als de aspergesoep en het Griekse mengsel zien er echt jummie uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig even voetbalvrij. Ja, iedereen het hele vrije weekend de hort op das toch ook ongezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke tijd, de aspergetijd.
    Moeder van drie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie ijsjes zijn dat zeg. Die hebben ze werkelijk prachtig gepresenteerd vind ik.

    Petje af voor je dochter die alles opnieuw ging opschrijven!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen